دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

«ولایه البرکه»‌ داعش در آستانه سقوط

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 477135
نیروهای مردمی کُرد سوریه مجدد موفق شدند شهر مهم «الشدادی» در استان «حسکه» را از چنگ داعش آزاد کنند. کُردهای سوریه یک گام بلند برای پاکسازی کامل این استان برداشتند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، گروه تروریستی داعش در برهه اخیر شکست‌های متعددی از دولت سوریه و نیروهای کُرد این کشور متحمل شده است.

«گروه دموکراتیک سوریه» که یکی از گروه‌های مردمی در سوریه است در بیانیه‌ای از کنترل کامل مجدد شهر «الشدادی» در استان «حسکه» واقع در شمال شرق سوریه توسط این گروه خبر داد.

نیروهای کُرد اعلام کردند، شهر الشدادی به همراه 315 روستا و مزرعه با مساحتی بالغ بر 2400 کیلومتر مربع در ریف جنوبی حسکه به دست این نیروها افتاده و کنترل آن از چنگ داعش خارج شده است.

روزنامه «الاخبار» لبنان گزارش داد که درگیری‌ها در ریف جنوب حسکه سبب شد که نیروهای سوری کنترل چندین روستای مهم از جمله «العزاوی»، «الزیانات» و «عدلة» را در جنوب الشدادی به دست گیرند.

به گزارش این روزنامه، نیروهای سوری همچنین پس از این درگیری‌ها، به سوی شهرک «مرکده» در حال پیشروی هستند؛ شهرکی که آخرین پایگاه تکفیری‌های داعش در ریف حسکه است.

در همین راستا، «لوند روژ أفا» فرمانده نیروهای کُردهای سوریه در حسکه با اعلام تکمیل کنترل بر شهر الشدادی گفت: «هنوز مشخص نیست که نیروهای دموکراتیک سوریه برای به دست‌گیری کنترل مرکده اقدام خواهند کرد [یا خیر]؛ این مسئله به تصمیم فرماندهان آن بستگی دارد».

وی با اشاره به اینکه نیروهای کُرد بخش اصلی تشکیل دهنده نیروهای دموکرات هستند تأکید کرد، اگر نیروهای کُرد بتوانند کنترل مرکده را به دست گیرند و به شهرک «السعده» برسند که در مرزهای اداری استان دیرالزور قرار دارد موفق خواهند شد به قلمرو داعش موسوم به «ولایه البرکه» در این استان پایان دهد.

در واقع ولایه البرکه نامی است که تروریست‌های داعش برای مناطق تحت تصرف خود در استان الحسکه انتخاب کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *