کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحلیل رضا سراج، کارشناس سیاسی؛

در انتخابات مجلس خبرگان تهران، چگونه رأی دهیم؟/ خطر واگذاری پیروزی 14 به 2 با تساوی 8 به 8

4 اسفند 1394 ساعت 13:43

نباید در دام انگاره های نادرست و محاسبات اشتباه گرفتار آمد و در انتخابات خبرگان فرصت پیروزی 14 به 2 را با تساوی 8 به 8 عوض کرد. لذا باید بدون تردید در انتخابات خبرگان به 16 نفر ( 1+ 15 ) رأى داد.


گروه سیاست جهان نیوز ـ دکتر رضا سراج تحلیل‌گر مسائل راهبردی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

پس از تلاش رسانه های بیگانه برای اعمال نفوذ و مهندسی افکارعمومی در انتخابات خبرگان و دیکته کردن نحوه رأى دادن، انگاره و ادراک اشتباهی در برخی افراد بوجود آمده که متأثر از آن، تصمیم سازی و تصمیم گیری غلطی در حال شکل گرفتن است. در این ارتباط لزوم رأى ندادن به  مشترکات دو لیست در انتخابات خبرگان استان تهران، از جمله این تصمیم سازی و تصمیم گیری نادرست می باشدکه مبتنی بر اشتباهات زیر است.

انگاره ها و پیش فرض های اشتباه :

قطب بندی پنداشتن کامل فضای انتخابات خبرگان

رأى دادن طرفین به لیست کامل در انتخابات خبرگان

آراء طرفین را برابر و یا طرف مقابل را برتر پنداشتن

انتزاعی و غیرتحقیقی بودن پیش فرض و صغری بحث

نادیده گرفتن سایر متغیرها و واقعیت های موثر بر انتخابات

ادراک و محاسبات اشتباه :

انگاره ها و پیش فرض های اشتباه و ادراک غلط در هنگام محاسبه، منجر به اشتباه محاسباتی می شود و در نتیجه، فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری نیز، غلط از آب در می آید.

به عنوان مثال گفته می شود برای ممانعت از برتری لیست طرف مقابل، ایجاد شرایط برابر و یا مقابله با عملیات مهندسی آراء، به مشترکین هر دو لیست در خبرگان رای داده نشود.

چگونه باید محاسبه کرد ؟

برای اتخاذ تصمیم صحیح ابتدا باید واقعیت های صحنه انتخابات خبرگان و پیش فرض ها صحیح را دریافت نمود و سپس وارد محاسبات شد. در زیر به برخی از این انگاره های صحیح اشاره می شود.

علیرغم تلاش رسانه های بیگانه، فضای انتخابات خبرگان قطب بندی نشده و همین موضوع باعث نگرانی طرف های غربی و محافل خصوصی فتنه گران شده است.

یکی دیگر از نگرانی های جدی محافل فتنه، لیستی رای ندادن جامعه مخاطبین آنها است و به دنبال محرک هایی برای تحقق این مهم  هستند که تاکنون نیز موفق نبوده اند.

انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه تهران، استانی بوده و براساس نطر سنجی ها، پانزده نفر از نامزدهای لیست جامعه مدرسین در زمره شانزده نفر اول هستند.

بررسی ادوار گذشته خبرگان، مؤید برتری حداقل 30 درصدی اصولگرایان بر رقبای خود در حوزه انتخابیه استان تهران است.
 
چگونه باید تصمیم گرفت؟

باید مؤلفه بسیار تعیین کننده روشنگری رهبر معظم انقلاب در برابر اعمال نفوذ و مهندسی بیگانگان در انتخابات خبرگان و تأثیر چشمگیر آن بر تصمیم جامعه را در محاسبات وارد کرد.

به روحیه استقلال طلبی و عزت خواهی مردم ایران در برابر بیگانگان باید اعتماد داشت. همچنان که به دفعات و در تجربه های تاریخی ملت ایران توانسته است سربلند در آنها ظاهر گردد.

باید به وعده های الهی مبتنی بر سنت ها و قواعد الهی باور داشت و آنها را نیز در محاسبات دخیل دانست.

*بنابراین بر اساس توضیحات فوق نباید در دام انگاره های نادرست و محاسبات اشتباه گرفتار آمد و در انتخابات خبرگان فرصت پیروزی 14 به 2 را با تساوی 8 به 8 عوض کرد. لذا باید بدون تردید در انتخابات خبرگان به 16 نفر ( 1+ 15 ) رأى داد.

مراقب محاسبات اشتباه در انتخابات باشیم

اخیرا در خصوص چگونگی رای دادن در انتخابات خبرگان، محاسباتی اشتباه صورت می گیرد و سپس از افراد خواسته می شود برای مقابله با جریان نفوذ بیگانگان در انتخابات خبرگان، تنها به غیر مشترکین لیست جبهه انقلاب رأى بدهند.

چرا این محاسبات اشتباه است؟
مبنای این محاسبات دو قطبی پنداشتن کامل رفتار جامعه درانتخابات خبرگان و قطعیت دانستن لیستی رأى دادن همه مردم در این انتخابات است.  این محاسبات، اشتباهات دیگری نیز در درون خود دارد که از جمله می توان به قطعیت پنداشتن رفتار مردم مطابق با اراده دشمنان و رسانه های آنان و همچنین نادیده گرفتن متغیرهای تأثیر گذار دیگر در انتخابات خبرگان اشاره کرد.

نگاه واقعی به صحنه انتخابات خبرگان:
واقعیت های میدانی صحنه انتخابات خبرگان نشان می دهد که فتنه گران در انتخابات خبرگان اولا لیستی رأی نمی دهند و ثانیا به لیست کامل رای نخواهند داد. از سوی دیگر آحاد مردم در انتخابات خبرگان به لیست مورد اعتماد و یا نهایتا به معروفین رأى می دهند. ضمن آنکه انتخابات خبرگان در تهران، استانی بوده و  مجموع آرا در استان تهران مؤید برتری کامل جبهه انقلاب است. همچنین نظرسنجی های معتبر، برتری 14 به 2 لیست معتمدان انقلابی اصولگرا را کاملا تایید می نماید.

باید انقلابی عمل کرد نه انفعالی:
با توجه به واقعیت های میدانی صحنه انتخابات خبرگان و با در نظر گرفتن متغیرهای تأثیر گذاری مانند، باور به تحقق وعده الهی برای نصرت به مؤمنین، تأثیر بسیار تعیین کننده رهبر انقلاب بر جهت گیری آحاد مردم مبتنی بر ولایت الهی و اعتماد به شعور مردم در مقابله با نفوذ بیگانگان، باید انقلابی عمل کرد نه انفعالی

* بنابراین برای استفاده از فرصت پیروزی 14 بر 2 باید انقلابی عمل کرد و به روشنگری و بصیرت افزایی ادامه داد و از منفعل عمل کردن، اجتناب نمود. انفعالی عمل کردن در این صحنه منجر به تبدیل پیروزی به نتیجه تساوی 8 بر 8 در انتخابان خبرگان ( استان تهران ) می شود. باید توجه داشت که انفعالی عمل کردن فرصت سازی برای بیگانگان و بازی کردن در زمین فتنه گران است.


کد مطلب: 475894

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/475894/انتخابات-مجلس-خبرگان-تهران-چگونه-رأی-دهیم-خطر-واگذاری-پیروزی-14-2-تساوی-8

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com