جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۱۰
تحلیل رضا سراج، کارشناس سیاسی؛

در انتخابات مجلس خبرگان تهران، چگونه رأی دهیم؟/ خطر واگذاری پیروزی 14 به 2 با تساوی 8 به 8

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 475894
نباید در دام انگاره های نادرست و محاسبات اشتباه گرفتار آمد و در انتخابات خبرگان فرصت پیروزی 14 به 2 را با تساوی 8 به 8 عوض کرد. لذا باید بدون تردید در انتخابات خبرگان به 16 نفر ( 1+ 15 ) رأى داد.
در انتخابات مجلس خبرگان تهران، چگونه رأی دهیم؟/ خطر واگذاری پیروزی 14 به 2 با تساوی 8 به 8
گروه سیاست جهان نيوز ـ دکتر رضا سراج تحلیل‌گر مسائل راهبردی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

پس از تلاش رسانه های بیگانه برای اعمال نفوذ و مهندسی افکارعمومی در انتخابات خبرگان و دیکته کردن نحوه رأى دادن، انگاره و ادراک اشتباهی در برخی افراد بوجود آمده که متأثر از آن، تصمیم سازی و تصمیم گیری غلطی در حال شکل گرفتن است. در این ارتباط لزوم رأى ندادن به  مشترکات دو لیست در انتخابات خبرگان استان تهران، از جمله این تصمیم سازی و تصمیم گیری نادرست می باشدکه مبتنی بر اشتباهات زیر است.

انگاره ها و پیش فرض های اشتباه :

قطب بندی پنداشتن کامل فضای انتخابات خبرگان

رأى دادن طرفین به لیست کامل در انتخابات خبرگان

آراء طرفین را برابر و یا طرف مقابل را برتر پنداشتن

انتزاعی و غیرتحقیقی بودن پیش فرض و صغری بحث

نادیده گرفتن سایر متغیرها و واقعیت های موثر بر انتخابات

ادراک و محاسبات اشتباه :

انگاره ها و پیش فرض های اشتباه و ادراک غلط در هنگام محاسبه، منجر به اشتباه محاسباتی می شود و در نتیجه، فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری نیز، غلط از آب در می آید.

به عنوان مثال گفته می شود برای ممانعت از برتری لیست طرف مقابل، ایجاد شرایط برابر و یا مقابله با عملیات مهندسی آراء، به مشترکین هر دو لیست در خبرگان رای داده نشود.

چگونه باید محاسبه کرد ؟

برای اتخاذ تصمیم صحیح ابتدا باید واقعیت های صحنه انتخابات خبرگان و پیش فرض ها صحیح را دریافت نمود و سپس وارد محاسبات شد. در زیر به برخی از این انگاره های صحیح اشاره می شود.

علیرغم تلاش رسانه های بیگانه، فضای انتخابات خبرگان قطب بندی نشده و همین موضوع باعث نگرانی طرف های غربی و محافل خصوصی فتنه گران شده است.

یکی دیگر از نگرانی های جدی محافل فتنه، لیستی رای ندادن جامعه مخاطبین آنها است و به دنبال محرک هایی برای تحقق این مهم  هستند که تاکنون نیز موفق نبوده اند.

انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه تهران، استانی بوده و براساس نطر سنجی ها، پانزده نفر از نامزدهای لیست جامعه مدرسین در زمره شانزده نفر اول هستند.

بررسی ادوار گذشته خبرگان، مؤید برتری حداقل 30 درصدی اصولگرایان بر رقبای خود در حوزه انتخابیه استان تهران است.
 
چگونه باید تصمیم گرفت؟

باید مؤلفه بسیار تعیین کننده روشنگری رهبر معظم انقلاب در برابر اعمال نفوذ و مهندسی بیگانگان در انتخابات خبرگان و تأثیر چشمگیر آن بر تصمیم جامعه را در محاسبات وارد کرد.

به روحیه استقلال طلبی و عزت خواهی مردم ایران در برابر بیگانگان باید اعتماد داشت. همچنان که به دفعات و در تجربه های تاریخی ملت ایران توانسته است سربلند در آنها ظاهر گردد.

باید به وعده های الهی مبتنی بر سنت ها و قواعد الهی باور داشت و آنها را نیز در محاسبات دخیل دانست.

*بنابراین بر اساس توضیحات فوق نباید در دام انگاره های نادرست و محاسبات اشتباه گرفتار آمد و در انتخابات خبرگان فرصت پیروزی 14 به 2 را با تساوی 8 به 8 عوض کرد. لذا باید بدون تردید در انتخابات خبرگان به 16 نفر ( 1+ 15 ) رأى داد.

مراقب محاسبات اشتباه در انتخابات باشیم

اخیرا در خصوص چگونگی رای دادن در انتخابات خبرگان، محاسباتی اشتباه صورت می گیرد و سپس از افراد خواسته می شود برای مقابله با جریان نفوذ بیگانگان در انتخابات خبرگان، تنها به غیر مشترکین لیست جبهه انقلاب رأى بدهند.

چرا این محاسبات اشتباه است؟
مبنای این محاسبات دو قطبی پنداشتن کامل رفتار جامعه درانتخابات خبرگان و قطعیت دانستن لیستی رأى دادن همه مردم در این انتخابات است.  این محاسبات، اشتباهات دیگری نیز در درون خود دارد که از جمله می توان به قطعیت پنداشتن رفتار مردم مطابق با اراده دشمنان و رسانه های آنان و همچنین نادیده گرفتن متغیرهای تأثیر گذار دیگر در انتخابات خبرگان اشاره کرد.

نگاه واقعی به صحنه انتخابات خبرگان:
واقعیت های میدانی صحنه انتخابات خبرگان نشان می دهد که فتنه گران در انتخابات خبرگان اولا لیستی رأی نمی دهند و ثانیا به لیست کامل رای نخواهند داد. از سوی دیگر آحاد مردم در انتخابات خبرگان به لیست مورد اعتماد و یا نهایتا به معروفین رأى می دهند. ضمن آنکه انتخابات خبرگان در تهران، استانی بوده و  مجموع آرا در استان تهران مؤید برتری کامل جبهه انقلاب است. همچنین نظرسنجی های معتبر، برتری 14 به 2 لیست معتمدان انقلابی اصولگرا را کاملا تایید می نماید.

باید انقلابی عمل کرد نه انفعالی:
با توجه به واقعیت های میدانی صحنه انتخابات خبرگان و با در نظر گرفتن متغیرهای تأثیر گذاری مانند، باور به تحقق وعده الهی برای نصرت به مؤمنین، تأثیر بسیار تعیین کننده رهبر انقلاب بر جهت گیری آحاد مردم مبتنی بر ولایت الهی و اعتماد به شعور مردم در مقابله با نفوذ بیگانگان، باید انقلابی عمل کرد نه انفعالی

* بنابراین برای استفاده از فرصت پیروزی 14 بر 2 باید انقلابی عمل کرد و به روشنگری و بصیرت افزایی ادامه داد و از منفعل عمل کردن، اجتناب نمود. انفعالی عمل کردن در این صحنه منجر به تبدیل پیروزی به نتیجه تساوی 8 بر 8 در انتخابان خبرگان ( استان تهران ) می شود. باید توجه داشت که انفعالی عمل کردن فرصت سازی برای بیگانگان و بازی کردن در زمین فتنه گران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
آخرش به کدوم لیست رای بدیم؟
لطفا راهنمایی کنید
واقعیت من خودمم هنوز تصمیم نگرفتم. فعلا قطعا به 8 نفر غیر و مشترک + آقای اختری رای میدم. به آقای موحدی کرمبنی هم رای میدم تا اگه طرف مقابل رای نداد رای بیاره ، اگه طرف مقابل رای داد منم رای داده باشم که بره بشه اول هاشمی یا روحانی اول نشه
گفته 14+2. منظورش از دو حاج آقا خاطره و حسن روحانیه. 14تای دیگه از لیست جامعه مدرسینه. خلاصه حرفش اینه که به همه 16 تای لیست جامعه مدرسین رای بدید. من خودم همدانم اما می آم تهران رای می دم
بسیار درست و عالی نوشته شده دوستان انقلابی توجه کنند
خواب دیدی خیر باشه
ما به لیست جامعه مدرسین منهای روحانی به علاوه اختری رای می دهیم.
علی
نترسید حالا نوبت شما نشده آمریکا بلای عراق و سوریه را سرتان آورد
ساداتیان
تحلیل پر از غلط ریز و درشت
متاسفم واقعا
نتیجه 8بر8 اگر کمی فکر کنی متوجه میشی که تقریبا 12-4 هستش
چون از 8 نفر لیست اعتدال شاخص هایش همان مشترکین هستن
خواهشا در لیست جامعه به حسن روحانی رای ندید.
Iran, Islamic Republic of
سلام بچه ها
ی چندتا نکته میگم خدایی بهش عمل کنین.

این دو روز رو از خواب و خوراکتون بزنید و برا جبهه انقلاب اسلامی و به عنوان ی نذر برا ظهور حضرت حجت تا میتونید تبلیغ کنید.
هرجا ، هروقت و به هر شیوه مثلا: از طریق شبکه های اجتماعی،سایتها و به خصوص چهره به چهره(تو اقوام،دوستان-تو اتوبوس،تاکسی یا هر جای دیگه که بودید) .
شاید مهمترین کار که برا تبلیغ باید انجام بدید توزیع لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان که هم اسم داوطلبها و هم کدشون داخلش باشه هست.برا این کار هم از موبایل و هم از طریق چاپ یا تهیه برشورهای کوچک از جاهای معتبر استفاده کنید.حتی اگه امکانش براتون هست از جیب خودتون هم خرج کنید.
یا مثلا کلیپ ها و مطالب اساتید و بزرگان مثل استاد عباسی ،استاد رائفی پور،استاد پناهیان،استاد رحیم پور،دکترسراج و... رو تا میتونید منتشر کنید .البتاتوجه کنیدکه دقیق و به جا عمل کنید.

- اصلی ترین موضوع هم این هست که به کل لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان بدون گزینش رای داده بشه وبه هیچ وجه سلیقه ای عمل نشه .دقت کنید که حضرت آقا فرمودند لیستی رای بدید ،حالا تکلیف شما که ولایی هستید چیه؟!

توی سایتها بحث کنید و جواب افرادی که علیه اصولگراها مطلب مینویسند رو بادقت و با صلابت بدید.
در مورد طرفهای دیگه تا میتونید برا مردم روشنگری کنید.اصلی ترین چیزی که میتونید روش تمرکز کنید دخیل بودن یه مفسد و مجرم اقتصادی تو بستن لیست اصلاحطلبها(کرباسچی) و همچنین نبودن اقتصاددان در اون لیست هست و حمایت انگلیس..این کار هم اسمش تخریب نیست بلکه روشنگری هست.
از طرفی توضیح بدید همین افرادی که تو لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستن جلو مفسدان اقتصادی دولتها چه هاشمی چه خاتمی و چه احمدی نژاد و چه روحانی وایسادن(مثل آقای توکلی،زاکانی،نادران،مصباحی مقدم و...).{قضیه کرباسچی-کرسنت-رحیمی معاون احمدی نژاد-رانت 650 میلیون یورویی دولت فعلی}.

-نکته بعد همراه داشتن لیست هست.که خیلی مهم هست.پس لیست اسامی همراه با کد نامزدها رو با خودتون ببرید.
-با خانواده یا دوستان برید.
-اول وقت برید و نذارید برا آخر وقت.
-هر مشکلی هم که داشتید یا خدایی نکرده پیش اومد،هر جور شده رای بدید.
دقت کنید که هر برگه رای رو تو صندوق خودش بندازید.چون دوتا انتخابات هست ممکنه به خاطر عجله کردن اشتباه بشه.
-صبور باشید.

ان شاالله همه مون موفق باشیم! برا ظهور دعا کنید...یا حق/