شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اکران نوروزی چه زمانی مشخص می‌شود؟

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 475539
سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه هنوز وضعیت آیین‌نامه اکران سال 95 سینماها مشخص نشده تعیین ترکیب اکران نوروزی را منوط به تصویب این آیین‌نامه عنوان کرد.
به گزارش جهان، غلامرضا فرجی در گفت‌وگو با فارس،‌ در خصوص شایعات رسانه‌ای مبنی بر نهایی شدن ترکیب فیلم‌های اکران نوروز 95، اظهار داشت: هنوز هیچ فیلمی به عنوان اکران نوروز 95 مشخص نشده و تنها فیلمی که از قبل وضعیت آن معلوم شده است که در اکران آن در نوروز 95 نیز ادامه پیدا می‌کند فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم»‌ است.

وی افزود: هنوز وضعیت تدوین آیین‌نامه سال 95 نهایی نشده و باید این آیین‌نامه ابتدا در شورای صنفی نمایش به تصویب برسد و سپس در خصوص جزئیات اکران 95 از جمله ترکیب فیلم‌های نوروزی تصمیم‌گیری شود.

فرجی در خصوص تفاوت آ‌یین‌نامه سال 95 نسبت به سال 94، گفت: در حال حاضر نمی‌توانم هیچ گونه جزئیاتی را از آیین‌نامه اعلام کنم چرا که هنوز کار بررسی آیین‌نامه نهایی نشده و پس از بررسی و تصویب کامل آن می‌توان در خصوص جزئیات صحبت کرد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در عین حال با اشاره به اینکه احتمال دارد در خصوص تعداد گروه‌های سینمایی تغییراتی انجام شود، گفت: در خصوص شاکله آیین‌نامه هیچ چیزی را نمی‌توانم بگویم اما احتمال دارد که در خصوص تعداد گروه‌های سینمایی که در حال حاضر 6 گروه مشغول فعالیت هستند بازنگری مجدد صورت گیرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: جلسه فردا دوشنبه اختصاص به شورای صنفی نمایش دارد و جلسه بررسی آیین‌نامه مجزا است و به همین دلیل پس از پایان جلسه شورای صنفی اگر وقت اعضا اجازه داد بلافاصله جلسه بررسی آیین‌نامه نیز تشکیل می‌شود و در صورت تصویب جزئیات آیین‌نامه تلاش می‌کنیم ترکیب اکران نوروز 95 را نیز نهایی کنیم.

براساس این گزارش، طی یکی دو روز اخیر رسانه‌ها، گمانه‌زنی‌هایی در این خصوص داشته‌اند. گفته می‌شود فیلم‌های سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «کفش‌هایم کو؟» به کارگردانی کیومرث‌ پوراحمد، «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار، «50 کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی، فیلم سینمایی سه بعدی «جنجال در عروسی» به کارگردانی رضا خطیبی، «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران، «رسوایی 2» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «اژد‌ها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی، «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان و «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی از جمله گزینه‌های احتمالی اکران نوروز 95 هستند.

که به نظر می‌رسد از جمع این فیلم‌ها تاکنون نمایش فیلم‌هایی نظیر «بادیگارد»،«50 کیلو آلبالو»،«رسوایی2» و «دراکولا» در اکران نوروزی جید‌ی‌تر از سایر گزینه‌ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *