دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مشکل کمبود آب شرب نکا رفع شد

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 475354
فرماندار نکا با اشاره به تأمین آب شرب شیکه شهری گفت: با اجرایی شدن حفر دو حلقه چاه در روستای زرندین از بخش مرکزی مشکل فعلی کمبود آب شرب در این شهرستان مرتفع شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جعفر احمدی شنبه‌شب در جلسه شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به رفع مشکل کمبود آب شرب در بخش مرکزی نکا گفت: به‌طوری‌که در ۱۰ سال آینده با مشکل کمبود آب شرب مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری بیان داشت: ۱۲۲ صندوق برای اخذ آرای مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شد که از این تعداد ۸۳ صندوق ثابت، ۱۶ صندوق سیار در حوزه بخش مرکزی و ۲۳ صندوق سیار در بخش هزارجریب شهرستان در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: ۹۲ صندوق در حوزه شهری، بخش مرکزی و ۳۰ صندوق در حوزه روستایی و هزارجریب است که درمجموع دو هزار و یک‌صد نفر از عوامل اجرایی اعمم از هیئت نظارت، اجرایی، بازرسی و نیروی انتظامی حوزه امنیتی انتخابات این دوره از مجلس را در شهرستان نکا عهده‌دار هستند.

فرماندار نکا بابیان حساس بودن این دوره از انتخابات تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی به‌هیچ‌عنوان از امکانات دولتی به نفع و یا علیه هیچ کاندیداتوری استفاده ننمایند، همچنین مسئولین مستقر در ادارات به‌عنوان کارگزاران نظام ضمن انجام وظایف محوله با نهایت دقت بکار گرفته‌شده باید اصل بی‌طرفی را به‌عنوان یک قانون برای خود قرار دهند.

به گفته احمدی حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تکمیل‌کننده حماسه ماندگار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد بود که با دلگرمی مسئولین به مردم میسر می‌شود.

تخصیص ۴۰ درصد از اعتبارات عمرانی

نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به اعتبارات عمرانی شهرستان بیان کرد: ۴۰ درصد از اعتبارات عمرانی در قالب اعتبارات ملی سفر ریاست جمهوری و تملک دارائی‌های سرمایه استانی تخصیص داده شد لذا مدیران شهرستانی در ارتباط خود با مدیران کل سهم‌های مربوطه به نهاد مربوطه را جذب کنند تا در ابلاغ و تخصیص اعتبارات پروژه‌ها به‌موقع باکیفیت و کمیت بالا در بهترین سطح ممکن اجرا شود.

فرماندار نکا بابیان اینکه تا ۱۰ سال آینده در این شهرستان با مشکل کمبود آب شرب مواجه نخواهیم شد، ابراز داشت: در اوایل تابستان ۹۴ با مشکل کمبود آب مواجه بودیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با اجرایی شدن حفر دو حلقه چاه در روستای زرندین حداقل تا ۱۰ سال آینده شهرستان نکا ازلحاظ برخورداری آب شرب شهری تأمین می‌شود.

احمدی با اشاره به پروژه ورودی و خروجی شهرستان نکا افزود: با تزریق اعتبارات، در حال حاضر عرشه ۲۴ متری تقاطع غیر هم‌سطح در ورودی شهرستان نصب و عرشه ۴۴ متری نیز در دست اقدام است تا با افتتاح این پروژه مشکلات ترافیکی مسافران نوروزی در این شهرستان مرتفع می‌شود.

رفع مشکلات ترافیکی مسافران نوروزی در نکا

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات سفر در شهرستان نکا گفت: با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات نوروزی و حضور انبوه مسافرین نوروزی در این شهرستان ستاد تسهیلات سفر تشکیل‌شده است لذا تمامی ترجمان‌های مربوطه برای استقبال از مهمانان نوروزی از امکانات موجود جهت آسایش و آرامش رفاهی آن‌ها کوتاهی نکنند.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان کنترل قیمت مواد غذایی، زیباسازی شهری، تجهیز دستگاه‌های خودپرداز در بانک‌ها، برقراری کشیک خدمات توسط ادارات خدمات رسان همانند آب، برق، گاز و تلفن، برقراری امنیت، مرمت و بازسازی راه‌های اصلی و فرعی و نظارت جدی تعزیرات حکومتی بر بهای کالاها در واحدهای تجاری صنفی را ازجمله برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر شهرستان نکا برشمرد.

احمدی با تأکید بر اینکه مدیران در رویکرد توسعه شهرستان نباید جزیره‌ای فکر کنند متذکر شد: همه ما در خدمت این نظام هستیم و آن چیزی که توسعه و پیشرفتمان را در تمامی عرصه‌ها رقم می‌زند وحدت کلمه است لذا تمامی مسئولان شهرستان به‌دوراز اندیشه جزیره‌ای راهکار مناسب برای ارتقای وضعیت فعلی ارائه دهند.

کلنگ احداث پل سی متری در نیمه نخست ۹۵

محمدعلی باقری رئیس شورای شهرستان نکا در ادامه با اشاره به نقش کلیدی شورای شهرستان در نهادها و ترجمان‌های دولتی شهرستان بیان داشت: شورای شهرستان با ورود در بخش‌های مختلف به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که می‌توانند با پیگیری مشکلات شهری را توسط مسئولان مربوطه تسریع بخشند.

رئیس شورای شهرستان نکا بابیان اینکه کلنگ پل سی متری در اوایل سال ۹۵ بر زمین زده می‌شود افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بخش پروژه‌های عمرانی شهری کلنگ احداث پل سی متری اوایل سال ۹۵ بر زمین زده می‌شود که با تسریع در اختصاص اعتبارات قطعاً مراحل ساخت این طرح به‌زودی به اتمام می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر نکا با اشاره به ساخت کشتارگاه در این شهرستان بیان کرد: اگر مجوز ساخت این کشتارگاه به‌زودی اخذ شود در بودجه سال آینده طرح‌ریزی خواهیم کرد چراکه با برنامه‌ریزی صحیح و کارا به دنبال تسریع و ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهرستان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *