دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

دفاع اسراییل از تیرباران جوان فلسطینی

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 475297
وزیر امنیت عمومی اسرائیل از اقدام نظامیا این رژیم که یک جوان فلسطینی را شهر قدس به رگبار بستند، دفاع کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی روز شنبه از اقدام نظامیان این رژیم که یک جوان فلسطینی را به رگبار بستند، دفاع کرد.

ویدئویی که روز جمعه شبکه الجزیره منتشر کرد، نشان داد که نظامیان اسرائیلی چطور با شلیک ده‌ها گلوله یک جوان فلسطینی را در نزدیکی دروازه دمشق شهر قدس اشغالی به شهادت رساندند.

انتشار این ویدئو موجی از خشم و انتقاد علیه تل‌آویو را به راه انداخته و این رژیم را تحت فشار قرار داده است.

با این حال مقامات رژیم صهیونیستی «محمد ابو خلف» را به تلاش برای حمله به نظامیان اسرائیلی اسرائیلی متهم کرده و این تیراندازی دیوانه‌وار به سمت او را عادی دانسته‌اند.

خبرنگاران الجزیره که در زمان حادثه حضور داشته‌اند، می‌گویند نیروهای پلیس و گارد مرزی اسرائیل «بیش از 50 گلوله» به سمت خلف که مجروح روی زمین افتاده بود، شلیک کرده‌اند.

«گلعاد اردان» وزیر امنیت عمومی اسرائیل در دفاع از این اقدام به کانال 10 تلویزیون اسرائیل، گفت: «به هیچ وجه نمی‌توان وضعیتی که نیروها در آن قرار داشتند را قضاوت کرد. هر روز تلاش‌هایی برای چاقو زدن به آن‌ها و غیرنظامیان اطراف آن‌ها انجام می‌شود. حوادثی بوده که به سمت تروریست شلیک شده، اما او کشته نشده و توانسته باز هم چاقو بزند.»

در ماه‌های گذشته نظامیان اسرائیلی بارها رفتاری مشابه انجام داده و فلسطینی‌ها را به شکل‌های بی‌رحمانه به شهادت رسانده‌اند.

دو هفته قبل چند سرباز اسرائیلی یک دختر جوان فلسطینی را به دلیل آنکه یک قیچی به دست داشت به رگبار بستند. انتشار تصاویر آن تیراندازی هم آنقدر تل‌آویو را تحت فشار قرار داد که «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل هم مجبور به انتقاد از این اقدام شد و گفت نظامیان ارتش باید در برابر هر حمله‌ای «تمام خشاب خود را خالی کنند.»

اسرائیل اعلام کرد که تیراندازی به دختر فلسطینی را مورد بررسی قضایی می‌دهد، اما روز شنبه اعلام کرد که مدرکی دال بر مجرمانه بودن عمل نظامیان اسرائیلی وجود ندارد و به همین جهت پرونده مختومه اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *