دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
ظریف:

علاقه‌مندی اروپا برای همکاری‌ با ایران

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 474568
وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران حاضر در بروکسل حضور یافت و گفت کشورهای اروپایی برای همکاریهای همه‌جانبه با ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و حوزه‌های مختلف سیاسی و مشکلات منطقه‌ای علاقه زیادی دارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران گفت: امروز و دیروز جلسات متعددی با مقامات اتحادیه اروپا داشتیم. با رئیس کمیسیون اروپا و خانم موگرینی، با رئیس پارلمان اروپا، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا و همین‌طور با مقامات مختلف بلژیک، نخست وزیر و وزیر خارجه و رئیس پارلمان اروپا دیدار داشتیم.
 
وی با اشاره به دیدارهایی که با مقامات بلژیکی نیز داشت از دو سخنرانی خود در پارلمان اروپایی و همچنین مؤسسه اگمونت سخن گفت.
 
ظریف گفت: مجموعاً بحثها از یک طرف حول همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا و بلژیک پس از برجام بود.
 
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما علاقه زیادی را از سوی کشورهای اروپایی برای همکاریهای همه‌جانبه با ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و حوزه‌های مختلف سیاسی و مشکلات منطقه‌ای شاهد هستیم.
 
ظریف همچنین با اشاره به آمادگی بلژیکی‌ها برای همکاری‌های صنعتی با ایران گفت در حوزه همکاری در انرژی‌های هسته‌ای گفتگوهای خوبی انجام گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *