چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

گارسیا لورکا، با "خیمره" به صحنه تئاتر می‌آید

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 474424
نمايش "خيمره"، اثر فدريكو گارسيا لوركا" با نگاهى متفاوت به اين متن و به كارگردانى محسن خدرى، در تماشاخانه دراما به روى صحنه مى رود.
به گزارش جهان، محسن خدرى ـ دانشجوي كارگردانى ـ كه اولين تجربه ى كارگردانى خود را به روى صحنه مى برد، درباره روند شكل گيرى اين نمايش گفت: گروهِ اجرایی در مرحله تحلیل متن، تمرکز خود را به جای تفسیرِ شخصیت ها و انگیزه های روانشناختی شان، روی مطالعه کنش ها و اتفاقاتی که شکل می دهند معطوف کرد.

خدری ادامه داد: با مشخص شدن رئوس کلی، متوجه شدیم که کنش ها می توانند تداعی کننده بسترهای فرهنگی بسیاری (تاریخی، ادبی، بصری، و عاطفی) شوند که در برگیرنده مجموعه گفتارها و اعمال کاراکترهای نمایش نیز بودند. از این رهگذر توانستیم ارجاعاتی به مسائلی که دغدغه اعضای گروه بود، بدهیم.

وی افزود: در روند تولید اجرا نیز تمرکز خود را روی انسجام میان لحن، حال و هوا و فرم های بصری گذاشتیم و این سه عنصر از ابتدا تا به انتها برای ما به عنوان عوامل وحدت بخش اجرا مطرح بودند.


 
طبق این گزارش، اين نمايش، با بازی على‌محمد اسكويى، حبيب اسماعيل پور، حميدرضا جمشيدى، مرتضى زارعى، مونا سهراب‌حقيقت، كيميا كاوند، امير كريم‌زاده، سيما نجفيان و نويد نورى به روی صحنه می رود.

به گزارش جهان، اجراى نمایش "خيمره" با ترجمه ناصر حسینی مهر، از ١ تا ١٦ اسفند ادامه خواهد داشت که علاقمندان مى توانند براى كسب اطلاعات بيشتر، تهيه و رزرو بليت به آدرس www.tik8.com مراجعه نمايند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *