شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۹
۵۳
این وزیر از جان مسکن مهر چه می خواهد؟!

بازهم ناسزاگویی خسته کننده آقای وزیر به طرح "مسکن مهر"!

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب: 474354
عباس آخوندی در همایش «چالش‌های توسعه شهری در اندیشه ایران شهر» که در دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ادعا کرد: مسکن مهر تصویری است از انسان‌هایی که کالا هستند و می‌توانید در هر جایی از این سرزمین آنها را در قفسه جا دهید. نه مسئله شهر را می‌بینید، نه مقام انسان را و نه ساختار اجتماعی را، فقط یکسری قفسه است که می‌توانید در آن هم کالا بگذارید و هم انسان.
بازهم ناسزاگویی خسته کننده آقای وزیر به طرح "مسکن مهر"!
گروه جامعه جهان نيوز ـ  وزیر راه و شهرسازی در ادامه لفاظی‌ها و بی‌برنامگی‌هایش، باز هم به بد‌گویی علیه مسکن مهر پرداخت.

عباس آخوندی در همایش «چالش‌های توسعه شهری در اندیشه ایران شهر» که در دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ادعا کرد: مسکن مهر تصویری است از انسان‌هایی که کالا هستند و می‌توانید در هر جایی از این سرزمین آنها را در قفسه جا دهید. نه مسئله شهر را می‌بینید، نه مقام انسان را و نه ساختار اجتماعی را، فقط یکسری قفسه است که می‌توانید در آن هم کالا بگذارید و هم انسان.

وی می‌گوید: ایران شهر ما در وضعیت پرچالشی به سر می‌برد. در زمستان می‌بینیم که امکان نفس کشیدن در تهران با مشکل جدی مواجه است. تهران چه از لحاظ منابع زیستی و چه روابط اقتصادی مشکلات جدی دارد. تعداد فقرایی که پیرامون شهر تهران زندگی می‌کنند به پنج میلیون نفر می‌رسد که سبب‌ساز انواع بزه‌های اجتماعی می‌شود.
وی پیش از این هم مسکن مهر را «مزخرف» خوانده بود و این در حالی است که شخصاً پس از 30 ماه کوچک‌ترین کار برای مشکل اقشار فاقد مسکن انجام نداده و وعده مسکن اجتماعی نیز جز لفاظی راه به جایی نبرده است.
پرخاشگری وزیر راه و شهرسازی علیه مسکن مهر در حالی است که اخیراً روزنامه دولتی شهروند به نقل از احمد اصغری مهرآبادی (قائم مقام وزیر راه) نوشت: 2/5 میلیون نفر از طریق مسکن مهر صاحب خانه شده‌اند و کیفیت سازه‌های مسکن مهر در حد قابل قبول و استاندارد است.

شهروند تصریح کرده بود: دولت یازدهم در بخش مسکن برنامه خاصی را دنبال نمی‌کند و برای مسکن دهک‌های درآمدی پایین نیز در نظر ندارد جایگزینی برای مسکن مهر تعریف کند.

اما درباره اظهارنگرانی عباس آخوندی نسبت به وضعیت فقرا و حاشیه‌نشین‌ها باید گفت که وی چند هفته پیش، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که وظیفه‌اش مقابله با گران کردن قیمت‌هاست مدعی شد حامیان قیمت‌گذاری و مهار قیمت‌ها، کمونیستی فکر می‌کنند!!

در منطق سرمایه‌داری له شدن فقرا و حاشیه‌نشین‌ها زیر ارابه رونق اقتصادی سرمایه‌داران امری طبیعی محسوب می‌شود.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر خودتان کجا می نشینید که این گونه خانه های مسکن مهر را نمی توانید به قشر فقیر ببینید؟!
Iran, Islamic Republic of
اصلا مگه مردم در بقیه قسمتهای شهر در ویلاهایی با 200 متر حیاط زندگی می کنند...؟؟؟
خوب اگه ناراحتید طرح بهتر بدید و یا خدمات بهتر به مسکن مهری ها بدین مثل مترو و پارک و سالن ورزشی و ...
طرف تو 16 سال یه چادرم به ما نداه، بعد به مسکن مهر میگه 75 متری میگه قفس...
سید احمد
می خوام ببینم شمایی که با این ادبیات بی ادبانه هرچند وقت یکبار صحبت می کنی چه اقدامی برای خانه دار شدن مردم کردی. جزحرف زدن وگیردادن به این وآن وفرارازمسولیت وآنچه به ظاهر برای آن سوگند خوردی.!!!!!!!!!!!!
شما همین تصویر رو هم نداری براون مردم یه مشت بی خانمان هستند که مهم نیست خونه نداشته باشن
من نمی گویم مسکن مهر محل مناسب زندگی است، چون محل مناسب زندگیف خوابگاه نیست. فضای سبز دارد. نما معماری اسلامی-ایرانی دارد. ظرفیت مناسب دارد.
اما من میگویم برای کسانیکه سقف بالای سر ندارند، از هیچی که بهتر بود. از اجراه نشینی یا خانه های 200 میلیونی هم بهتر بود. 20 میلیون به قیمت یک خودرو بود دیگه. بله شما اگه بهترشو ساختیف وسط شهر ساختیف با فضای سبز و معماری زیبا ساختی، خدا خیرت دهد. ولی نباید همینجوری دست رو دست گذاشت. حداقل یه کاری بکنید که بگیم یه حرکتی کردند.
خیلی خیلی احساسی و بدون استفاده ازنعمت اللهی ایشان سخن می رانند. آدم بی درد خبراز دردمند ندارد به جای سخنرانی،مصاحبه، همایش، اظهارنظر،تخریب دیگران، شعار، برجام وفرجام وپسابرجام وادادرآوردن، برای خوشایند کدخدا صحبت کردن اگه میتونیدکارکنید و به وظیفه تان عمل کنید.
غلي
اي كاش شما توانایی ساختن همين قفس ها را داشتيد . تا مليونها ايراني بي سر پناه به همين قفس ها پناه ببرند . اقاي اخوندي حق دارد مسكن مهر را قفس بنامد زيرا در مقايسه با مسكني كه در ان زندگي ميكند قفس است و از سونا و جگوزي و يسياري از امكانات اپارتمان هاي مجلل خبري نيست ولي هرچه باشد از كارتن خوابي بهتر است
محمدی
Germany
منظورت ازفقرنشینی و بزه کاری چیه؟؟همه فقرابزه کارنیستن وهمه سرمایه دارایی مث شما سالم نیستن
چند نفر را صاحب خانه کردی جناب آخوندی ؟ ... از جیب 99 درصد مردم خبر داری ؟ ... 2 تا از اون خونه های باب طبعت تا حالا تحویل مردم محروم دادی ؟
متاسفم برای وزیر
حسن
انشاالله شما شرایط بهتر برای مردم فراهم کنید و همه این نقطه ضعفها را برطرف کنید.
خواست همه مردم این است. طرح اشکال کردن دیگر بعد از دو سال جایی ندارد. ما صبور هستیم و خواهیم دید که نتایج کار شما و همکاران شما در مجموعه دولت در خصوص مسکن چه خواهد بود.
Germany
تو دیگه چقدر ذلیل هستی ...
حامد
دیگران هم بکنن آنچه مسیحا می کرد!
به جای این ادعاهای پوچ و وقت تلف کردنها توی افتتاحیه ها عملکردتان را نشان مردم دهید ......
تخریب را همه بلدند ساختن سخت است آقای وزیر
شما که این ادعا را می کنی یک صدم اینها را خوب بساز ببینیم چند مرده حلاجی.
United States
وزیر یک کار مفید و ماندگار در این دو سال نکرد
کاظمی
این دولت فراموش کرده که قاطبه مردم با جناح های سیاسی کاری ندارند و خدمت و خدمات به مردم را می بینند چیزی که فعلا در این دولت ندیده اند. پس خیلی منتظر استمرار دولتشان در چهار ساله بعدی نباشند. حالا بیایید مرتب به طرح هایی که به طبقه سوم جامعه می پردازد فحش بدهید!!!!
ایرونی
و این نتیجه روی کار آمدن دولتیست که وزیرش فقط حرف میزنه
یزدی
Iran, Islamic Republic of
باینهمه حجمه تبلیغاتی شما برای مردم و جوانان چه کرده اید
کارکنان سازمان هواشناسی کشور
آقای وزیر راه..ما تعدادی از کارمندان سازمان هواشناسی کشور استدعا داریم که رئیس این سازمان را سریعا عزل نمایید.
مواظب باشید چه میگویید.
Iran, Islamic Republic of
جناب اخوندي شما جز از زندگي امثال خودتان خبر نداريد و نمي دانيد قشر عظيمي از مردم شريف تهران به مراتب در خانه هاي كوچكتر از مسكن مهر زندگي مي كنند.لجبازي شما با احمدي نژاد و كينه اي كه نسبت به او داريد باعث شده كارهاي خوب او را نيز بد ببينيد و دنبال نكنيد. در اين ميان كسي كه ضرر مي كند مردم هستند.كه جانشان و فرزندانشان ومالشان را فداي انقلاب و استقلال اين كشور كردند.آقاي آخوندي اگر شما لجباز نبوديد كاستي هاي مسكن مهر را تكميل مي كرديد نه اينكه هر از گاهي نيشي به آن بزننيد و كار را كندتر كنيد.هدفتان رضايت پروردگار باشد نه خوشحال كردن يا ناراحت كردن كسي.
ali
من یک تار موی شما کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی کنم...امام خميني
Germany
چه فرقی میکنه مملکتو با حیثیتش بار زدن بردند
علی
چرا اینقدر به محرومان که یک طبقه الونک 70 متری دارند حسادت میورزد
داوود
نه از رئیس جمهور دل خوشی داریم، نه از کل کابینه ش به جز وزیر محترم بهداشت که حقا و انصافا شایستگی هاشون ستودنی است.
کاظم
اخیراً روزنامه دولتی شهروند به نقل از احمد اصغری مهرآبادی (قائم مقام وزیر راه) نوشت: 2/5 میلیون نفر از طریق مسکن مهر صاحب خانه شده‌اند و کیفیت سازه‌های مسکن مهر در حد قابل قبول و استاندارد است.
Iran, Islamic Republic of
این اقا باید وزیر بنایی میشد نه مسکن فقط باید استیضاح بشه و بس اینه دولت تدبیر و امید
خدا آقای نیکزاد را رحمت کند .کار بی عیب نبود ولی قابل قبول بود.
لطف کنید جناب وزیر یک گزارشی بدید شما در این چند وقت چه کاری برای خانه دار شدن مردم کرده اید بعد ایراد بگیرید در ضمن شما در شهر ما خبر نداری که مردم در زیر زمینهای نمور و بدون نور دنبال خانه می گردن می فهمی یا اصلا درک نمی کنی شما همان دنبال ایرباس بزرگ باش که دلبندانتان راحتر تر سفر خارجه برند
...خودتان را به اون راه نزنید ...یک مملکت میشد ساخت با پول مسکن مهر...اگر مردم بفهمند چقدر پول و رانت جابجا شده مسکن مهر وای به حالتان
حسین
دوست عزیز شما هم مثل آقای آخوندی فقط حرف میزنید لطفا بگید چطور میشه با پول مسکن مهر یک مملکت ساخت ؟؟؟ کسانی که رفتن مسکن مهر خریدند حداکثر به اندازه یک ماشین پراید حالا پول دادند و خانه دار شدن و الان هم براشون ارزش افزوده ایجاد شده اگه بخوان بفروشنش - شماها راه بهتری بلد هستید چرا اجراش نمی کنید
Iran, Islamic Republic of
میشه شما گزارش بدین
عليرضا
آقاي محترم اگر اين پول هم صرف مسكن مهر نميشد امثال خاوريها الان داشتند توي كانادا باپول مردم بدبخت عشق حال مي كردند
فرید
من که نمیدانم و شما بیشتر توضیح بده لطفا
جمله شما معنی مشخصی ندارد. یعنی چی با پول مسکن مهر میشه یه مملکت ساخت؟! مملکت یعنی مسکن و هزاران چیز دیگه. یعنی با پول مسکن مهر میشد مسکن مهر به علامه چیزای دیگه ساخت؟! مثل اینکه بگیم با 1 تومان، میشه 10 تومان خرج کرد! خب 1 مساوی 10 نیست. چرا توجیه میکنی؟! این خیانت به هموطناته.
این اقا اگر مسکن مهر نبود میخواست در خصوص چی صحبت کنه این اقا که بالای دوسال در این پست هسن برای مسکن مردم چکار کرده بیاید این را توضیح دهد و الا املا نا نوشته که غلط نداره
این دولت قرار بود دولت تدبیر وامید باشه ما تا حالا از این دولت به جز بی تدبیری و نا امید کردن چیزی ندیدیم این اقا هم زیر مجموعه همین دولته قراره که از بالا دستیش چی یاد بگیره و تحویل مردم بده ؟
همین طوری از ................... می زنی که عوامل تو در زنجان مردم را آواره کرددند ( در چند پروژه مسکونی )
پیمانکاران با اداره مسکن صیغه اخوت می بندند ! مبدا متقاضی بتواند اعتراضی بکند به دلیل عدم تحویل واحد بعد 2 سال تاخیر و 5 سال بعد از ثبت نام وانتظار.
وقتی به مذاق بعضی ها خوش نمیاد میشه خسته کننده !!!
به مذاق شما که خوش میاد! برای بقیه هم توضیح بده، شاید از این همه بی تدبیری و توهین دولت یازدهم خوشمون اومد!!
چرا شما اصلاحطلبا عوض جواب، خودتون رو میزنید به اون راه؟!
Iran, Islamic Republic of
وقتی کاری نمیتونه بکنه یعنی فحشم نده. خوب اگه اینکارم نکنه مردم فکر میکنند وزارتخانه اش بی وزیره
محمد کاظم
خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه
تورم 300 درصدی مسکن و خیلی چیزای دیگه نتیجه همین شاهکار دولت احمدی نژاد بود حالا هی خودتون رو بزنین به او راه
علی
United States
راست میگه آقای آخوندی عزیز .
ادب مرد به از دولت اوست!!!!!!!!!!!!!!!!
بلاخره در ستاد آن لجوج فتنه گر بوده !!!!!!!!!!!!!!!!
خلاصه تو ستاد اون فتنه گر بود دیگه
متاسفم اقای وزیر
مجید
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتند ادم های ضعیف ناسزا گو هستند این وزیر حرفی برای گفتن ندارد متاسفم ای کاش مردم در رای دادن دقت بیشری داشت باشند
محمد رضا
باسلام
چندی پیش ایشان در اظهارات شان در واکنش به اعلام موضع سازمان حمایت از مصرف کنندگان وتولیدکنندگان وجود چنین سازمانهایی رامضر دانسته وآن را مانع شکل گیری بازار رقابتی وطرفداران
نظام قیمت گذاری را پیروان مارکس لنین و...دانستند در حالیکه میتوان به جرات بیان نمود که اصل چنین تحلیلی از اساس با نگرش سیستماتیک حتی در نظام های کاملا ازاد وسرمایه داری در تضاد وتناقض کامل میباشد .برنده سال گذشته جایزه نوبل در رشته اقتصاد موید دیدگاه جهانی در این زمینه است. وجود انحصارات و اثار تخریبی آن بر رقابت های سالم موضوعی است جدی که جوامع اقتصادی بخصوص اقتصادهای آزاد را با چالش های عدیده ای مواجه ساخته است . انواع تبانی ها در ضدیت با شکل گیری انحصارات طبیعی وبوجود امدن رانتهای اطلاعاتی وفساد ناشی از تبانی وشکل گیری کارتل ها وتراست ها وتبانی آنها در تبیعیض قیمت وحذف رقبا جهان را به فکر واداشته است و دیگر صحبت از اقتصاد آزاد به شکل گذشته وبر اساس نظریات خام آدام اسمیت به نظر می آید که منسوخ شده است .مجمع جهانی اقتصاد در داووس سویس هر ساله شاخص های رقابت پذیری را در 146 کشور جهان منتشر می کند که نظر وزیر محترم را به مفاد آن جلب میکنم . البته در این خصوص ودر رد مطالب مطرح شده از طرف ایشان مطلب بسیار بسیار زیاد است که به درازا خواهد انجامید ....
آدم بی درد مگر غیر از فحش دادن کار دیگری هم بلدند