يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کاهش‌فاحش مصرف‌بنزین‌نسبت به سال۹۲

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 474250
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت گفت: مصرف روزانه ۲۴۷ لیتری سوخت در سال ۹۲ در ۹ ماهه سال ۹۴ با کاهش۴۷ میلیون لیتری مواجه شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، قاسم‌خورشیدی با اشاره به چالش‌های موجود در مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی افزود: ستاد تامین تقاضاهای موجود در بازارهای هدف قاچاق را به منظور شکسته شدن چرخه و زنجیره قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای از طریق عرضه و صادرات رسمی و قانونی در قالب فروش مرزی سوخت در باک وخودروها، خرده فروشی در بازارچه های مرزی، فروش به تعاونی مرز نشینان و صادرات توسط وزارت نفت مد نظر قرار داد.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت افزود: روزانه بیش از ۴ میلیون لیتر سوخت به افغانستان صادر می شود. در نیروگاه‌ها در ۹ ماهه اول سال گذشته ۵۷ میلیون لیتر سوخت مصرف می شد که این میزان در سال ۹۴ به ۳۵ میلیون لیتر رسیده است.

خورشیدی کاهش حق برداشت ناوگان حمل و نقل دیزلی از ۱۲۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون لیتر در روز را از دیگر اقدامات ستاد در ساماندهی مصرف سوخت اعلام کرد و افزود: در سال جاری ۱۵ استان مرکزی رشد مصرف سوخت نسبت به استانهای مرزی داشته اند که این امر نشان دهنده کاهش قاچاق در مناطق مرزی است.

وی ادامه داد: رشد مصرف سوخت در سال ۹۳ نسبت به سال ماقبل ۸ درصد کاهش داشته که این رقم در سال ۹۴ به کاهش ۷.۱۵ درصدی رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *