سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱۶

واکنش سپاه به توهین روزنامه اصلاح‌طلب

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 474223
سردار سنایی راد با انتقاد از کسانی که به پخش تصاویر دستگیری نظامیان آمریکایی واکنش منفی نشان داده و این اقدام را اقدامی "داعش گونه" دانستند گفت: این قیاس همسویی با دشمن متجاوز و مغرور و جفا بر مدافعان وطن است.
به گزارش جهان به نقل از میزان، روز گذشته (25 بهمن) یکی از روزنامه های کشورمان با انتشار مطلبی، پخش تصاویر نظامیان بازداشت شده آمریکایی را به نوعی محکوم کرده و این اقدام را اقدامی "داعش وار" دانست.

در بخشی از این مطلب آمده بود:  "نوع برخورد و به زانو نشاندن آنان (سربازان آمریکایی) با دست‌های نهاده بر پشت سر، که در نمایش ناهنجار قم نقش اسیر زن را هم به بازیگری زن نما و بزک کرده داده بودند، برای آن جوان می  توانست یاد آور شباهت صحنه با صحنه های اسیران آمریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست نهاده بر پشت گردن در صحنه اعدام داعش باشد که لحظاتی بعد گردن‌شان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند. متأسفانه آن فیلم تحقیر آمیز بیشتر حکایت از  چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران هراسانه پیشین و نمایش های داعشی خود را در آستانه فنا می بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می افتد و طبیعتاً به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می گرید."

در همین راستا سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به اینکه سپاه در پخش واقعیت های ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی، اوج نجابت و جوانمردی را به خرج داده است گفت: باعث تاسف است که برخی با نادیده گرفتن تعرض به سرزمین ما، اصل قضیه را نادیده می گیرند.

وی با بیان اینکه کسانی که این عقیده را دارند اعتقادشان مغایر با غرور و افتخار ملی است عنوان کرد: ما از تفنگداران آمریکایی در خور شان مسلمانی و ایرانی مان میزبانی کردیم و هیچگونه بی احترامی به آنها انجام نشد.

معاون سیاسی سپاه در ادامه با طرح این پرسش که اگر قایق های ما وارد آبهای سرزمینی آمریکا می شدند آنها چه واکنشی از خود نشان می دادند یادآور شد: آنها وقتی در مهر ماه سال 66 و حین درگیری نظامی، شهید مهدوی ما را گرفتند، به بدن او میخ آهنی کوبیدند و رفتار وحشیانه ای با عزیزان ما انجام دادند.

سردار سنایی راد با بیان اینکه ما هیچگونه رفتار خارج از ضوابط و ملاک های انسانی و اسلامی با نظامیان آمریکایی دستگیر شده نداشتیم تصریح کرد: ما نباید فراموش کنیم که در یک طرف این ماجرا غرور و منافع ملی ما قرار داشت و در سوی دیگر دشمنی متجاوز و مغرور که از آن طرف دنیا برای ماجراجویی به خلیج فارس آمده است.

وی با انتقاد از کسانی که به پخش تصاویر دستگیری نظامیان آمریکایی واکنش منفی نشان داده و این اقدام را اقدامی "داعش گونه" دانستند گفت: این قیاس همسویی با دشمن متجاوز و مغرور و جفا بر مدافعان وطن است.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه این قیاس مع الفارغ و جفاکارانه، یا از روی خودباختگی در برابر بیگانگان و یا از روی نا آگاهی است اظهار داشت: در شرایطی که برخی کشورها مجبورند امنیت حداقلی شان را با کمک بیگانگان انجام دهند ما نباید فراموش کنیم که اگر پاسداران و سایر نیروهای مسلح از مرزهایمان حراست نمی کردند هیچ امنیتی برایمان باقی نمی ماند.

سردار سنایی راد در پایان با بیان اینکه ایستادگی در برابر داعش به سبب مجاهدت و پایمردی قاسم سلیمانی ها و شهید همدانی ها حاصل شده است گفت: اینگونه اظهار نظرها در خصوص محکومیت پخش تصاویر نظامیان بازداشت شده آمریکایی، مغایر با غرور ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناصر
سردار عزیز : گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید گو تو خوش باش که ما گوش به احمق ندهیم
زیاد جدی نگیرید یه غلطی کرده و گنده تر از دهانش حرفی زده است.
مجید
Iran, Islamic Republic of
در نزدیک انتخابات منتظر اند اقدامی صورت گیرد که روزنامه ای بسته شود و جنجال بپا کنند و مظلوم نمایی کنند فتنه گران برای رسید ن مقصود پلید شان دست به هر کار کثیفی می زنند
مرگ بر آمریکا و خودفروختگان داخلی
این افراد برای خودشیرینی جلوی آمریکایی ها اینطوری قلم می زنند .وگرنه مردم هیچگاه مدالی که آمریکایی ها به فرمانده ناو سرنگون کننده هواپیمای مسافری ایران دادند، فراموش نمی کنند.
تو دین اسلام مسخره کردن گناه هستش ولو اینکه دشمن باشه
Iran, Islamic Republic of
بد فهمیدی .
محمد
این روزنامه ها همان کسانی هستند که هیچ وقت دوست ندارند کدخدایشان ناراحت شود . حال اگر وطن فروشی کردن هم اشکال ندارد . اگر به مدافعان وطن هم توهین کردند اشکال ندارد . اینها فقط کدخدا را دوست دارند . ودر مقابل او سرتعظیم فرود می آورند .
جانباز
برادر عزیز سپاهی از افساد طلب غرور ملی مطلب
علی
تعرض نیت شخص باید تعرض باشه. جناب سردار شما خودتون قبول دارید که اونها راه گم کرده بودند. پس تعرض نبوده
خداپرست از چالوس
Iran, Islamic Republic of
معاون مطبوعاتی ارشاد کجاست . ببینیم تدبیر دولت تدبیر و امید با این نشریه چگونه است.
United Kingdom
به هر حال انتشار تصاویر با آن وضعیت کار درستی نبوده و چهره ناخوشایندی از ایران وایرانی در دنیا ترسیم می کند خود دانید
ترسوووووووووو .اونا هواپیمای مسافری ما رو زدند با کمال پررویی مدال افتخار گرفتند حالا ما ده تا ملوان متجاوز رو یه تنبیهی شبیه نوازش نشون شون دادیم باید به خود بلرزیم این چه حرفیه.
Germany
دستگیری اون ها که کارخوبی بودکه بدونن اینجابی صاحب نیست که هرغلطی خواستن بکنن
اماپخش کردن فیلم گریه کردن سربازهاوتحقیرکردن انهااصلازیبنده نبود.
بر اساس کدوم منطق تحقیر کردن سربازان کشوری مستکبری که دهها ساله که مسلمونای دنیا رو تحقیر که نه به فلاکت کشیده و بیشتر بدبختی هاشون زیر سر آمریکاست کار نادرستیه؟
Iran, Islamic Republic of
اون برادر آمریکایی شما که به فکر مادر و خواهر و دختر همسایش به گریه افتاد اینجا چه غلطی میکرد؟ اینهمه آدمو میزنن میکشن این همه حقارت برای ملت ها میارن شما سرت به کدوم آخوره که الان داری سنگ اونا رو به سینه میزنی؟ آدم انقدر جاهل و احمق؟ نمک نشناسیه به خدا!
بهرامي
به فرموده حضرت امام (ره):اگر سپاه نبود كشور هم نبود.