دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

افتتاح کارخانه فرآوری گوجه فرنگی دربوشهر

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 473679
مدیر صنایع کشاورزی استان بوشهر گفت: برای افزایش ارزش افزوده محصول گوجه فرنگی ۲ کارخانه فرآوری در استان بوشهر در حال ساخت است که تا پایان سال افتتاح می‌شود.
به گزارش جهان، مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل قطب برتر کشور است اظهار داشت: این استان با داشتن 12 هزار و 500 هکتار اراضی کشت گوجه فرنگی بیشترین تولید این محصول در فصل سرما دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه افزون بر 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل از اراضی استان بوشهر برداشت می‌شود گفت: اکنون برداشت این محصول در استان بوشهر آغاز شده که به تمام نقاط کشور و برخی از کشورهای هم‌جوار صادر می‌شود.

مدیر صنایع کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه فرآوری گوجه فرنگی در اولویت‌های برنامه‌های جهاد کشاورزی است گفت: اکنون دو کارخانه فرآوری گوجه فرنگی در استان بوشهر در حال ساخت است که روند اجرایی آنها مطلوب است.

قلی‌پور با بیان اینکه کارخانه فرآوری گوجه فرنگی استان بوشهر در شهرستان دیر قرار دارد افزود: اکنون این دو کارخانه دارای پیشرفت بالای 60 درصدی است که در اسفند ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از افزایش ظرفیت سردخانه نگه‌داری محصولات کشاورزی استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: با افتتاح سردخانه شهرستان بوشهر ظرفیت سردخانه‌های نگه‌داری محصولات کشاورزی استان به 14 هزار و 200 تن افزایش یافت.

مدیر صنایع کشاورزی استان بوشهر با اشاره به مزیت‌های سردخانه نگه‌داری محصولات کشاورزی تصریح کرد: نگه‌داری محصولات شیلاتی، کمک به ایجاد امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صنعتی منطقه، کمک به توسعه بخش کشاورزی و نگهداری محصولات  کشاورزی از جمله مزیت‌های سردخانه محصولات کشاورزی است.

قلی‌پور تاکید کرد: با اجرای این پروژه‌ها زمینه برای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ارائه تولید غذای سالم کشاورزی فراهم کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *