دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

وزیر نیرو: اقلیم ایران عوض شده است!

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 471565
وزیر نیرو با تاکید بر وقوع تغییرات اقلیمی و شکست قابل توجه بارش‌ها، گفت: میزان بارش برف کشور ۱۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید چیت چیان با بیان اینکه در ایران تغییرات اقلیمی رخ داده است، گفت: از ۱۵ سال قبل تاکنون شکست قابل توجهی در بارش‌ها داشتیم به نحوی که متوسط بارش‌های کشور در ۸ سال گذشته از ۲۵۰ میلیمتر به ۲۰۵ میلیمتر کاهش یافته است.

وزیر نیرو اظهارداشت: همچنین علاوه بر کاهش متوسط بارش‌ها، میزان بارش در هر نوبت، شدت و تناوب بارش‌ها هم تغییر یافته است. میزان بارش‌های کشور به صورت برف از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته و میزان ذخایر و منابع آبی کشور در شرایط جدیدی قرار گرفته است.

چیت چیان خاطرنشان کرد: در مصارف آبی نیازمند تجدیدنظر هستیم و از سویی وزارت نیرو برای تخصیص آب به تالاب‌ها برنامه ریزی کرده است. همچنین تجدیدنظرهایی در سدسازی ها ایجاد شده و در تالاب گاوخونی که خشک شده بود، آب جاری شده است.

وی با اشاره به نشست با شوراها گفت: تاکید داشتیم که در زمان ساخت و سازها به موضوع برنامه ریزی برای تامین آب و برق توجه شود و این مسئله در توسعه شهرها یک اصل بوده و برنامه ریزی جامع برای آن ضروری است. در قالب کمیسیون مشترکی با شورای استان‌ها در زمینه های مختلفی از جمله بازسازی شبکه های آبرسانی در شهرها همکاری خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *