کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحلیلی بر نحوه برخورد با ماجرای حمله به سفارت عربستان؛

وزارت کشور و نیروی انتظامی باید بازخواست شوند نه مردمی که خشم خود را به شکلی غلط خالی کردند

5 بهمن 1394 ساعت 18:59

قرار نیست کسی تطهیر شود یا بگوییم که حمله به سفارت کار درستی بوده؛ اما قطعا در ترازوی سنجش، وزارت کشور و نیروی انتظامی باید به دلیل بی‌کفایتی بازخواست شوند نه مردمی که بعد از چند ماه پمپاژ رسانه‌ای تنفر از آل‌سعود، خشم خود را –ولو غلط- خالی کردند.


گروه سیاست جهان نیوز ـ علی رجبی: زمین و زمان دست به دست هم داده‌اند تا کم‌کاری نیروی انتظامی و وزارت کشور در مدیریت هیجانات مردمی و حراست از سفارت عربستان را تمام و کمال بیندازند گردن بقیه. یکی می‌گوید کار، کارِ انگلیس‌هاست، یکی پای ضدانقلاب و سلطنت‌طلب‌ها را وسط می‌کشد و دیگری هم می‌گوید عامل اصلی از کشور گریخته! حالا هم که دادستان محترم فرموده باشند که کار، کارِ یک دفتر تحکیمی اخراجی ‌از دانشگاه شمال است که رفته غیرحضوری طلبگی خوانده... و اصلا هم معلوم نیست که منظور شیخ حسن کردمیهن است.

قرار نیست کسی تطهیر شود یا بگوییم که حمله به سفارت کار درستی بوده؛ اما قطعا در ترازوی سنجش، وزارت کشور و نیروی انتظامی باید به دلیل بی‌کفایتی بازخواست شوند نه مردمی که بعد از چند ماه پمپاژ رسانه‌ای تنفر از آل‌سعود، خشم خود را –ولو غلط- خالی کردند.

یادمان باشد، در یک سال گذشته رسانه‌ها و رسانه ملی در جريان ماجرای هتك حرمت به دو نوجوان ايرانی در جده، حملات سعودی به یمن و حمايت از داعش؛ جنایت كشتار حجاج در منا و این آخری شهادت شیخ نمر، چه نفرتی بر دل ملت ما از آل‌سعود گذاشت و واضح بود که هر گونه تجمعی در برابر سفارت این کشور، ممکن است به سرنوشتی این‌چنینی منجر شود. بنابراین مقصر اصلی آن کسی است که تدبیر نکرد و الان دارد سعی ‌می‌کند با انداختن تمام مشکلات به گردن طلبه‌ای که در روز حادثه در سوریه حضور داشت و فقط و فقط در شبکه‌های مجازی برضد آل‌سعود مطلب نوشت و مردم را ترغیب به تجمع در برابر سفارت کرد، بیاندازند.

در همین زمینه، شماره به بیانات رهبرانقلاب در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ رجوع می‌دهم: "به صِرف اینکه یک جایی یک قضیّه‌ای واقع بشود که مورد قبول و تأیید نباشد، فوراً پای حزب‌اللّهی‌ها را [وسط] بکشند، مثل قضیّه‌ی سفارت عربستان که البتّه کار بسیار بدی بود، کار غلطی بود و هرکسی کرده باشد کار غلطی است؛ جماعت مؤمن را، جوانهای انقلابی را که هم انقلابی‌اند -چون بنده با این جوانها تا حدود زیادی و از دور و نزدیک اُنس دارم- هم خیلی اوقات عقلشان و فهمشان و تعقّلشان هم از بعضی از بزرگ‌ترها خیلی بیشتر است، خوب میفهمند، خوب تحلیل می‌کنند، خوب مسائل را تشخیص میدهند و سینه‌چاک انقلابند، سینه‌چاک اسلامند، به این بهانه ما تضعیف کنیم که فلان قضیّه در فلان‌جا اتّفاق افتاده است که اتّفاق بدی بوده! بله، سفارت عربستان که هیچ، در سفارت انگلیس هم که چند سال پیش، آن اتّفاق افتاد، بنده بدم آمد؛ اصلاً هیچ قابل قبول نیست این‌جور عملیّات؛ این عملیّات، عملیّات بسیار بدی است، به ضرر کشور و به ضرر اسلام و به ضرر همه است؛ این را بهانه قرار ندهند برای اینکه جوانهای انقلابی ما را مورد تهاجم قرار بدهند؛ این هم یک مسئله است."


کد مطلب: 469975

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/469975/وزارت-کشور-نیروی-انتظامی-باید-بازخواست-شوند-نه-مردمی-خشم-خود-شکلی-غلط-خالی-کردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com