چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۵
۸۴
تحلیلی بر نحوه برخورد با ماجرای حمله به سفارت عربستان؛

وزارت کشور و نیروی انتظامی باید بازخواست شوند نه مردمی که خشم خود را به شکلی غلط خالی کردند

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 469975
قرار نیست کسی تطهیر شود یا بگوییم که حمله به سفارت کار درستی بوده؛ اما قطعا در ترازوی سنجش، وزارت کشور و نیروی انتظامی باید به دلیل بی‌کفایتی بازخواست شوند نه مردمی که بعد از چند ماه پمپاژ رسانه‌ای تنفر از آل‌سعود، خشم خود را –ولو غلط- خالی کردند.
وزارت کشور و نیروی انتظامی باید بازخواست شوند نه مردمی که خشم خود را به شکلی غلط خالی کردند
گروه سیاست جهان نيوز ـ علی رجبی: زمین و زمان دست به دست هم داده‌اند تا کم‌کاری نیروی انتظامی و وزارت کشور در مدیریت هیجانات مردمی و حراست از سفارت عربستان را تمام و کمال بیندازند گردن بقیه. یکی می‌گوید کار، کارِ انگلیس‌هاست، یکی پای ضدانقلاب و سلطنت‌طلب‌ها را وسط می‌کشد و دیگری هم می‌گوید عامل اصلی از کشور گریخته! حالا هم که دادستان محترم فرموده باشند که کار، کارِ یک دفتر تحکیمی اخراجی ‌از دانشگاه شمال است که رفته غیرحضوری طلبگی خوانده... و اصلا هم معلوم نیست که منظور شیخ حسن کردمیهن است.

قرار نیست کسی تطهیر شود یا بگوییم که حمله به سفارت کار درستی بوده؛ اما قطعا در ترازوی سنجش، وزارت کشور و نیروی انتظامی باید به دلیل بی‌کفایتی بازخواست شوند نه مردمی که بعد از چند ماه پمپاژ رسانه‌ای تنفر از آل‌سعود، خشم خود را –ولو غلط- خالی کردند.

یادمان باشد، در یک سال گذشته رسانه‌ها و رسانه ملی در جريان ماجرای هتك حرمت به دو نوجوان ايرانی در جده، حملات سعودی به یمن و حمايت از داعش؛ جنایت كشتار حجاج در منا و این آخری شهادت شیخ نمر، چه نفرتی بر دل ملت ما از آل‌سعود گذاشت و واضح بود که هر گونه تجمعی در برابر سفارت این کشور، ممکن است به سرنوشتی این‌چنینی منجر شود. بنابراین مقصر اصلی آن کسی است که تدبیر نکرد و الان دارد سعی ‌می‌کند با انداختن تمام مشکلات به گردن طلبه‌ای که در روز حادثه در سوریه حضور داشت و فقط و فقط در شبکه‌های مجازی برضد آل‌سعود مطلب نوشت و مردم را ترغیب به تجمع در برابر سفارت کرد، بیاندازند.

در همین زمینه، شماره به بیانات رهبرانقلاب در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ رجوع می‌دهم: "به صِرف اینکه یک جایی یک قضیّه‌ای واقع بشود که مورد قبول و تأیید نباشد، فوراً پای حزب‌اللّهی‌ها را [وسط] بکشند، مثل قضیّه‌ی سفارت عربستان که البتّه کار بسیار بدی بود، کار غلطی بود و هرکسی کرده باشد کار غلطی است؛ جماعت مؤمن را، جوانهای انقلابی را که هم انقلابی‌اند -چون بنده با این جوانها تا حدود زیادی و از دور و نزدیک اُنس دارم- هم خیلی اوقات عقلشان و فهمشان و تعقّلشان هم از بعضی از بزرگ‌ترها خیلی بیشتر است، خوب میفهمند، خوب تحلیل می‌کنند، خوب مسائل را تشخیص میدهند و سینه‌چاک انقلابند، سینه‌چاک اسلامند، به این بهانه ما تضعیف کنیم که فلان قضیّه در فلان‌جا اتّفاق افتاده است که اتّفاق بدی بوده! بله، سفارت عربستان که هیچ، در سفارت انگلیس هم که چند سال پیش، آن اتّفاق افتاد، بنده بدم آمد؛ اصلاً هیچ قابل قبول نیست این‌جور عملیّات؛ این عملیّات، عملیّات بسیار بدی است، به ضرر کشور و به ضرر اسلام و به ضرر همه است؛ این را بهانه قرار ندهند برای اینکه جوانهای انقلابی ما را مورد تهاجم قرار بدهند؛ این هم یک مسئله است."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به هر قضيه‌ای بايد با توازن نگاه كرد و در قبال آن واكنش نشان داد
اگر در ماجرای سفارت عربستان هم اتفاق بدی افتاده، بايد به جرم همه رسيدگی شود؛ از كسانی كه كم‌كاری كرده‌اند تا كسانی‌كه رفتار غلط حمله به مكان ديپلماتيك را انجام دادند...
به این فهرست سایتهایی که با تهییج مردم آب در آسیاب دشمن ریختند را هم اضاف کنید. یاعلی
من یکی که گرگیجه گرفتم. بالاخره اونا سلطنت طلب بودن؟ اصلاح طلب بودن؟ مردم غیور بودن که خشم مقدس داشتند و نیروی انتظامی با باتوم ازشون پذیرایی کرده ؟ نیروی انتظامی کم کاری کرده؟
ما خودمون می دونیم قضیه از چه قراره. نیاز نداریم شما روشنگری کنید برامون. ولی حداقل وقتی می خواید توجیه کنید یه هماهنگی قبلش بکنید با هم .
یک کلمه حرف حساب ....
Iran, Islamic Republic of
وزارت كشور بايد باز خواست شود نه حمله كنندگان
واقعا دولتی كه نام تدبير را برای خود انتخاب كرده، هميشه بی‌تدبيری اش را گردن بقيه انداخته...
به دولت چه مربوط؟!
چرا شما نمیخواید اشتباهتون رو قبول کنید؟!
احتمالا فردا روز می گید که اینا اصلاح طلبانی بودند که با همکاری نیروی انتظامی به سفارت حمله کردند.
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم وزارت كشور زيرنظر دولت باشد! ربطش اينه
Indonesia
وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی مسئولیت حفاظت از سفارت خانه های خارجی را دارند و هر دو به دولت منتسب هستند
سرباز رهبری
Iran, Islamic Republic of
باید گفت که حمله به سفارت را به مردم عزیز و فهیم ایران نسبت ندهید.. این دستپخت عده ای منافق است که در پس آن هدف، تخریب جامعه ی حزب اللهی، دین و دولت و ملت جموری اسلامی را دارد. به جای این توجیهات، بگویید عده ای از بی خدا بی خبر که ظاهرا دین دارند و مدام در بی اعتمادی و بی اعتقادی جوانان به دین اسلام می دمند، افسارشان را محکم تر کنند. تا زحمات و تلاش ها ی نبی اکرم از ابتدا و ائمه و در ادامه ی آن خون دل های رهبر کبیر انقلاب برای دعوت جوانان و دوستداران به دین مبین اسلام هدر نرود.. اثر مخرب این وحشیگری ها به نام دین که در پس آن امراض و اغراض متعدد نهفته است، بسیار مخرب است! ای عزیزان سر در زیر برف برده!
Iran, Islamic Republic of
شمای افساد طلب چندی است به اسم سرباز رهبری سعی در ایجاد نفاق در بین فدائیان رهبر دارید و به آنها اتهام می زنید ما از حفاظت سپاه پاسداران می خواهیم این فتنه گر را به جرم مشخص پیگیری و به رسانه ها معرفی نمایند تا کسانی با نام رهبر بزرگوار مان جرات نکنند چنین سخنان نا روایی را نشر ندهند
ایران
United States
غش غش....
اینم شد کار منافقین؟؟؟؟
یادمه تو سایت های رسمی حزب الهی و بسیجی فراخوان میدادن واسه حمله به سفارت.
چی میگی شما؟؟؟؟
هر ..... میکنید میندازید گردن بیگانه و منافق و....
خنده داره..
عکس هاش رو نگاه کنید چیز دیگه ای میبینید
همون هایی بودن که سنگ زدن به علی مطهری
انصارحزب الله بودن عزیزم
عمل نکردن درست دولت را باید درست دید دولت به این حمله نیاز داشت تا با اتهام به حزب اللهی ها آنها را از پیش رو بردارد که اوضاع مملکت را درک نکردند و چه و چه در پشت پرده خبرهای هست که ما از آن اطلاع نداریم ولی پالسهای بلدی آن ما را به وجود توطئه و طراحی از پیش آگاه میکند والا دولت اگر نداند که تجمع مردم جلو سفارت شکل خواهد گرفت و منجر به هیجان سخت خواهد شد که دولت نیست ماست فروش سر محله است گرچه ماست فروش این را بخوبی میداند که تجمع اینچنینی هیجان دارد ولی دولت نمی داند
تایید صلاحیت فله ای را هم در همین مدار پشت پرده باید دید برای ایجاد هیجان و ایجاد هزینه برای شورای نگهبان و بچه حزب اللهی ها.
دولت چرا با بچه حزب اللهی ها که مورد تایید رهبر و قران هستند مشکل دارد را باید خودش بگوید. اگر پیران باتدبیر!!!! دولت بتوانند خود را از ... نجات دهند لب گوری میتوانند پاسخ شایسته دهند.
Canada
وزیر اطلاعات، باید باید باید چنین اجتماعاتی را پیش بینی کند و با کمک نیروی انتظامی آنرا مهار کند. در مورد عربستان، بعد از تجاوز به دو نوجوان و مرگ حجاج و مرگ دانشمند وسفیرمان، و انفعال مطلق وزارت خارجه و نیش بازشان، من هم میتوانستم پیش بینی کنم که مردم خشمگین به این سفارت هجوم خواهند برد. وزیر اطلاعات مشغول چه اکتشافی بوده، که از پس چنین پیش بینی واضحا ساده هم برنمیاد؟ واقعا کجایی آقای وزیر؟
علی
همين چند روز قبل كه برجام اجرایی شد، خيابانهای تهران پر بود از ماشين ها و موتورهای پليس كه برای جلوگيری از هيجان احتمالی و مديريت آن در خيابان حضور داشتند.
سوال مهم اينه كه اين همه نهاد امنيتی و انتظامی فكر نكرده بودند توی تجمع سفارت ممكنه اتفاق بدی پيش بياد؟
اسلامی
برادر علی کاملا درست فرموده اند من خودم شاهد بودم که در همانروز(شب) برجام میدان ولیعصر مملو از کامیونهای نیروی انتظامی و افراد مسلح و زره پوش بود( ساعت حدود 10 شب که از بیمارستان برمیگشتم )
Iran, Islamic Republic of
برادر
مردم برجام را باور نكردند تا هيجان به آنها دست دهد. شما وسط دعوا نرخ تعيين نكن. صحبت از بي عرضگي دستگاههاي متولي و پيشگير است نه چيز ديگر!
ایران
United States
چرا فکر کرده بودن ولی بهشون اجازه نداده بودن که جلو حمله کنندگان به سفارتو بگیرن.
یادمه توی تصاویر بسیجی از نرده ها بالا میرفتن و مامورها هم وایساده بودن میخندیدن.
این به نظر شما چه معنی میده؟؟؟؟
تو ایران نیستی، تو انگلیسی. دروغ میگی و اطلاعات سپاه باید مکان تو رو شناسایی کند. تو تصویری دیدی که هیچ کس ندیده! جالبه!
Canada
اینقدر از آل سعود نفرت ایجاد شده که اگر الان فرمان جهاد علیه آل سعود صادر شود همگی استقبال خواهند کرد و کله ی مار را خواهند کند.
ابوالفضل
مگه شما سعودی هستین ؟!

کانادا خوش میگذره ؟
یعنی همه تجمع های غیر قانونی تقصیر با پلیس هست اگر اتفاقی بیافته یا فقط اونایی که هم فکرای شما برگزار کنند ؟
تجمع غیر قانونی نبوده جناب. برای خشم مردم فکری نشده بود. مشکل اینه. چرا اصرار داری خودت رو آدم نادان نشون بدی؟! چرا؟
کجاش قانونی بوده؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این اتفاق همه نیست.حفاظت وپاسداری از سفارتخانه کشورها وظیفه وزارت کشور وناجاست.چرا بااین همه مخالف خارجی کسی به سفارتخانه های ماتعرض نمیکنه؟
United States
کردمیهن سلطنت طلب!!! جوک قرن
Romania
دم نویسنده گرم. حرف دل همه بچه بسیجی ها رو زد
United States
ابنجانب به عنوان یک بسیجی اعلام میکنم نویسنده چرت و پرت گفته است و حرف این دوستمون که گفته همه ی بسیجیها رو نغض میکنم...!
Iran, Islamic Republic of
ارتباط با بسیج نداره یه مشت خودسر بودن
United Kingdom
همین شما بسیجی ها هستید که هزینه ساز نظامید
کدوم بسیجی ها؟!!!
Canada
بسیجی و غیربسیجی ندارد، حرف دل ملت است. جنابعالی هم لطفا از تلاویو، جهت ایجاد نفرت برای بسیجیان، پیغام نگزار.
یک ایثارگرسینه سوخته از دست فتنه گران
Iran, Islamic Republic of
قربون دهنت اینها چند روزی است از نام های مبارک ما مثل بسیجی و سرباز رهبری و غیره استفاده می کنند که از جهان می خواهیم برای تا بعد از انتخابات این نام ها را با احتیاط بگذارند تا چشم فتنه را در آوریم و بعد همگی به دست بوسی مقام ولایت برویم
ایران
United States
شما برید مشکلات بین خودتونو حل کنید نمیخواد از طرف ملت نظر بدید.
رضا
حمله به سفارت کار اشتباهی بود و مسببین هم مشخصند و من آرزو میکنم جرقه ای بوده باشه تا پای ایرانیان از ... بریده شده تا جان و مال و حیثیت ایرانیان بیشتر از بین نره
حمله کنندگان ... بودند نه آدم
اشتباه اصلی اون جاست که عربستان هر غلطی کردن ماها فقط کرنش کردیم
به نوجوامون تجاوز کردن انگار نه انگار،
فاجعه منا اتفاق افتاد انگار نه انگار
حالا هم که این قضیه پیش اومده
یه عده رو گرفتن بگیر و ببندی راه انداختن بیا و ببین
اگر همین تحلیل را برای فتنه 88 بیان کنیم ........
مهدی باقری نژاد فرمانده پایگاه شهید مصطفی احمدی روشن
Iran, Islamic Republic of
چه عجب یه باغیرت یک متن گذاشت. بابا اینا وقتی پای منافعشون وسط میاد نامردا همه رو می فروشن.
. اومدن یک ادم رو چجوری سکه یه پول کردن. ادمی که ۶ ماه سال سوریه است. اقای ... اون موقع که شما در رختخواب گرمت داری اماده نماز شب میشی ایشالاه عامل اخراجی از دانشگاه شما جای شما و خانواده شما تو سوریه فعالیت می کنه. اقای ... ایشالاه با امیرمومنان نه که با قاضی ... محشور شید
Iran, Islamic Republic of
مطومئنی اسم و سمتت واقعی است؟
این پایگاه کجاست؟
فرهاد
آیا تجمع کنندگان مجوز تجمع داشتند؟؟؟ یا اینها برای بی قانونی تحت عناوین مختلف آزادند؟؟؟؟
این ها برای دفاع از انقلاب آزادند. تا چشم ضد انقلاب را از کاسه در بیاورند.
Iran, Islamic Republic of
شاديهاي مثلاً توافق وين، لوزان و ژنو مجوز داشت؟
Romania
حوادث88مقصر کی بود؟
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبان و دوستان خارجی آنها
Iran, Islamic Republic of
حوادث نه!
فتنه برادر فتنه!
Iran, Islamic Republic of
دوستان سفارت ما در يمن توسط هواپيماهاي جنگنده سعودي مورد هدف قرار گرفت كه منجر به شهادت و زخمي شدن تعدادي از عوامل سفارت گرديد. شما هنوز دنبال قاتل برسلي مي گرديد.
لطفاً به اين جنايت عربستان هم نقدي افاظه فرماييد!
مهدی
خوب نوشتی خدایی..دنبال حق باید بود
حمله و غارت کار اشتباهی بود که رهبری گفتند
ولی دلیل نمیشه کم کاری نهاد امنیتی و امنیتی ترین دولت انقلاب تا الان بیفته گردن طلبه ای که عمرشو برا کار فرهنگی گذاشته...
مهاجر
چطور ایران عزیز رو بعنوان امن ترین کشور منطقه معرفی میکنیم و میگیم پرنده بدون اجازه این نظام پر نمیزنه که واقعا هم همینجوره....
اما اینجا باید بگیم ۴۰۰نیروی انتظامی (به اذعان خود ناجا)نتوستند جلوی ۴۰۰نفر عادی رو بگیرن؟؟؟
United States
جلوشونو نگرفتن چون نمیخواستن و اجازشو نداشتن.
محسن
تا سه چهار روز پیش حمله کنندگان به سفارت عربستان نفوذی و سلطنت طلب بودن( چه جالب نمی دونستم ریس ستاد انتخاباتی قالیباف سلطنت طلبه) حالا دیدین گندش در اومده مثل همیشه مغلطه می کنید، نکته بعدی اینکه من متوجه شدم کسی که سطل زباله آتیش می ده می شه اختشاشگر و فتنه گر و کسی که سفارت آتیش می ده می شه مردم!!!!!!!!!!!
گند چیزی در نیومده. مردم مرمن و سبیجی هم بی ارتباط با قضیه بودن. این هست که شما افتادید تو سایت ها و دروغ می نویسید. چون نقشه استکباری تون نگرفته، در حال پاک کردن غلط فتنه گران هستید.
United States
درود بر شما.
سید
واقعا درست نوشتی
دمت گرم
حرف آقا رو هم گوش نمیگنه این دولت
میخوان درسی به بچه حزب الهی ها بدن که دیگه جرات کاری رو نداشته باشن
ولی حزب الله هم الغالبون
این حسن کردمیهن هم ان شاءالله با این داستان به عزت و شرفش اضافه میشه ان شاءالله
مسعود دیپلمات
مقصر اصلی ، نه نیروی انتظامی و نه وزارت کشور است. بلکه قصور از طرف وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات است.
لازم بود این دو ارگان هشدار لازم را پس از اعلام خبر اعدام شیخ نمر، به وزارت کشور و نیروی انتظامی میدادند.
United Kingdom
مزخرفتر از این استدلال ندیده بودم
پیرمرد
Iran, Islamic Republic of
اول آنهایی باید بازداشت شوند که این خشم مقدس را غلط تئوریزه میکنند و جوانهای معصوم مارا ملعبه هوسهای سیاسی خود می نمایند. یک بار برای همیشه باید بساط خودسری های ظاهری را برچید و به قانون تمکین کرد. نؤمن به بعض و نکفر ببعض نباشیم. همه چیز را با هم ببینیم هم مسببین و عاملین این حادثه محاکمه و توبیخ شوند و هم مسئولین خاطی و بی توجه مورد بازخواست قرار گیرند.
بهلول
Iran, Islamic Republic of
فرمایش شما قلّ و دلّ بود. زنده باد عقلانیت. برچیده باد تحجر و افراطی گری و تعصب های بی مورد، دور از عقل و زیان رسان به همه
علی
Iran, Islamic Republic of
با اینکه بدلیل جناحی بودنت قبولت ندارم جهان(متاسفانه این مشکل اکثر خبرنگاریهای کشوره) اما این یکی رومنصفانه وبه حق نوشتی-دمت گرم
علی
Iran, Islamic Republic of
تاهمین دیروز که می گفتید کارنفوذیاست حالا که مچتون رو گرفتن مظلوم نمایی می کنید؟
کی مچ گرفته؟! بله کار نفوذیاست. ضمن اینکه کار هر نفوذی باشه، اقدام چندان سنگینی نیست.
جهان لطفا فرافکنی نکن باید نماینده ای که بسیجیان را تشویق به این کارکرد به صورت علنی محاکمه شود در صورتی که ایشان بسیار تشویق شد
دائم در بوق تبلیغاتی سعی میکنید بگید بسیج بوده، در حالیکه نبوده. دست استکبار از آستین شما بیرون آمده سبزک.
تمام كساني كه به سفارت حمله كردن بايد .... شما هم بي خود خودتو خراب نكن
یک بسیجی
سلام
یک بسیجی همیشه گوش به فرمان فرمانده هست... فرمانده از این حرکت ناراضی بود
بسیجی با عقل و درایت کار میکنه نه با بی عقلی و بی تدبیری
البته بسیجی با درد همیشه همراه بوده ... پس صبر کن تا ببینی فرمانده ات چی میگه
مگه بسیج بوده دروغگو؟! تو بسیجی نیستی. تو مزدور فتنه گرانی.
یاشار
این چه سفسطه ای است تا دیروز میگفتید نیروی انتظامی مردم حزب اللهی را با باتوم پذیرایی کردنمیدانم دست شکسته و پا شکسته حالا میگید نیروی انتظامی مقصر بوده ، یک بار به خود آئید و ببینید چه کار غلطی و هزینه داری برای مملکت درست کردید؟یک عده نادر خودسر همیشه و در همه جا نخود هر آشی شده اند و خودشان را بجای مردم و قیوم مردم میدانند کدام مردم مردم ایران هشتاد میلیون نفرند نه سیصد نفر ؟ دشمن دانا به از دوست نادان است یعنی همین. شماها هنوز هم کار غلط خودتان را توجیه میکنید در حالی که رهبری نظام فرمودند کار بدی بود
کار خود خودت بوده. باید قبول کنی دست فتنه گران تو کار بوده. برای برچسب زدن به حزب الله هم، زور بی جهت میزنی و خسته میشی!
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی که عضو دفتر تحکیم وحدت و در واقع یک اصلاح طلب بوده. باید گفت هرجا آشوبی برپاست پای یک اصلاح طلب درمیان است مثل غائله کوی دانشگاه و فتنه 88
Iran, Islamic Republic of
اخراجی دفتر تحکیم بوده و ....
Iran, Islamic Republic of
اولا ، حمله کنندگان به سفارت عربستان ، مردم عادی نبودند و ازاراذل و اوباش خودسر و یاغی و داعشی بودند و همان وحشی هایی بودند که لاریجانی رابامهرزدند و ثانیا ، تاچه زمانی قرار است بی قانونی و توحش و تحجرجای اعتراض مدنی و قانونی رابگیرد ؟
بله اراذل و اوباش یاغی فتنه گر اجیر شده بودند. ولی ربطی به لاریجانی ندارد. واقعاً این ها متوحشند ولی فریاد روشنفکری شان، گوش فلک را پر کرده!
Germany
برخورد انقلابی مردم با سفارت عربستان یکی از بزرگترین رویدادهای مقدس پس از انقلاب بود و تک تک مردم ایران اسلامی دست مبارزان عزیزی که این اقدام بزرگ و خداپسندانه را انجام دادند می بوسند. ما خاک پای جوانانی هستیم که خانه عدو الحرمین را در تهران به آتش کشیدند
بهلول
Iran, Islamic Republic of
خدای بزرگ عاجزانه تمنا می کنم همه مریض ها بخصوص بیماران روانی را شفای عاجل عنایت بفرما.
پس شفا پیدا کردی خبرشو همینجا بذار.
ناشناس
مگر وزرات کشور ونیروی انتظامی جرات کوچکترین با این نیروها رادارند.جک می گویید؟؟؟!!!.
نه تو جوک گفتی! نیروهای تحت مدیریت این دولت، جرأت توهین به 80 میلیون ایرانی را هم دارند.
پس برا ی چی حقوق میگرند؟
Iran, Islamic Republic of
شما را ارجاع می دهم به بیانات رهبری در مورد حمله به سفارت عربستان
انصاف داشته باشید
شهاب
وزارت کشور وناجا چوب دوسر طلا شدن واقعا بدبختتر از این وزارتخانه نیست طبق معمول همیشه کتک خور تمام جریاناته باز دو سه نفر رو عزل کنید بره!!!!
اگر دولت تا این حد به درد مردم در مقابل توهین های آل سعود ساکت نبود مردم دست به چنین کاری نمی زدند

وقتی آقای ظریف می فرماید ما موضوع مکه و منا و آن دو نوجوان رو که مورد بی حرمتی واقع شدند را هضم عقلایی کردیم

مردم هم جوش میارن دیگه
عبدالله خدابنده
السلام. مقاله ی اقای رجبی در مقوله ای بود که ایجاد امید کرد که شاید پیدا شوند ادمیانی که مسائل را از بعد های دیگر هم نگاه کنند. اقای رجبی تشکر میکنیم وقتی که نوشتید عمل مردم بعد از چند ماه پمپاژ رسانه ای علیه عربستان بوجود امد. اما از نفس عمل برائت جستید . که اصلا خوب نیست. چون از قدیم گفته اند وقتی ادم زورش به خر نمیرسه پالونشو میچسبه . این طبق قوانین وعلوم رفتار شناسی هیچ جای اشکال ندارد. در قانون نقض نشده ی کنونی هرگاه کسی به کسی فحاشی کند ویا ظلم دیگری کند- عصبانیت طرف مقابل قابل درک است. این قوم وهابی در چندین مرحله در سنوات متفاوت جان عده ای از هموطنان مارا گرفتند -سوختن در ودیوار یک ساختمان متروک با درب باز چطور اینهمه پی امد دارد؟ والسلام.