دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

رئیس‌جمهور عازم ایتالیا شد

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 469853
روحانی صبح امروز تهران را به مقصد رم ترک کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری با دعوت رسمی رؤسای جمهوری ایتالیا وفرانسه امروز در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، تهران را به مقصد رم ترک کرد.

حجت‌الاسلام روحانی به منظور دیدار با رؤسای جمهوری ایتالیا و فرانسه و دیگر مقامات عالیرتبه این دو کشور با بدرقه رسمی معاون اول رئیس‌جمهور و علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، تهران را به مقصد رم ترک کرد.

دیدار با نخست‌وزیر و تعدادی از سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی ایتالیا نیز در برنامه سفر رئیس‌جمهور به رم پیش‌بینی شده است.

حضور در واتیکان و ملاقات و گفت‌وگو با پاپ و نیز نخست‌وزیر واتیکان از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در مرحله اول سفر به اروپاست.

همچنین رئیس‌جمهور در سفرش به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه، با وی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز مذاکرات مشترک خواهند داشت.

ملاقات و گفت‌وگو با مدیرکل یونسکو؛ بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد، از دیگر برنامه‌های روحانی در پاریس است.

همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه‌های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای رئیس‌جمهور در این سفر 4 روزه است.

همزمان با سفر رئیس‌جمهور، نشست‌های تخصصی و ملاقات‌هایی نیز میان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *