يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تجمع کارگران صابون سازی خرمشهر مقابل فرمانداری

شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 469446
جمعی از کارگرصابون سازی خرمشهر، روز گذشته در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی مقابل فرمانداری تجمع کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه صابون سازی خرمشهر که تعدادشان نزدیک به ۱۵ نفر گزارش شده است؛ روز گذشته در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی مقابل فرمانداری خرمشهر تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض صابون صازی خرمشهر در این باره گفته است: امروز برای چندمین باری است که در سال ۹۴ تجمع می‌کنیم؛ حدود سه سال از زمان‌توقف فعالیت صابون سازی خرمشهر می‌گذرد و در این مدت تمامی پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف مطالبات کارگران بی‌نتیجه بوده‌است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰کارگر در استخدام این واحد صنعتی هستند که دست کم ۸۰ نفرشان بابت بیش ازدو سال دستمزد و سه سال حق بیمه پرداخت نشده و همچنین سنوات از کارفرما طلبکارند.

او گفت: کارگران این مجموعه توقع داشتند که بعد از این همه سال بخشی از معوقات مزدیشان پرداخت ‌شود اما تا هم کنون خبری از پرداخت طلب مزدیمان نیست و مسئولان نیز توجه‌ای به این موضوع ندارند.

براساس اخبار منتشر شده کارگران معترض صابون سازی خرمشهر ، بیشتر آنان که دارای سوابق ۲۰ سال کار هستند چند سال است شرایط بازنشستگی با قانون مشاغل سخت وزیان آور را دارند اما به دلیل پرداخت نشدن سهم ۴ درصدی کارفرما به تامین اجتماعی از امکان بازنشسته شدن محروم شده‌اند.

او در ادامه گفت: در میان کارگران بازنشسته  این کارخانه ، کارگرانی بودند که برای رسیدن به بازنشستگی نیمی از سهم ۴ درصدی کارفرما را خودشان پرداخت کرده اند.

به گفته وی، از زمانی که مدیریت و مالکیت صابون سازی خرمشهر در واپسین سالهای دهه ۸۰ تغییر کرد، پرداخت مطالبات مزدی کارگران آن با مشکلاتی روبرو شد که هنوز ادامه دارد. با این حال آنان نیازمند دریافت حداقل بخشی از معوقات حقوقی خود هستند.

گفتنی است کارخانه صابون سازی خرمشهر سال ۸۷ از سازمان بنیاد شهید منفک شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *