شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

تگزاس تحریم ایران را لغو نکرد!

پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 469013
فرماندار تگزاس، روز چهارشنبه در ابلاغیه‌ای بر لزوم ادامه تحریم‌های این ایالت علیه ایران در پرتو رفع برخی تحریم‌های دولت آمریکا علیه این کشور تأکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «گرگ آبوت»، فرماندار ایالت تگزاس آمریکا در نامه‌ای خطاب به روسای 5 سازمان در این ایالت تأکید کرده علی‌رغم اقدام دولت فدرال در رفع برخی تحریم‌های ضد ایرانی سیاست این ایالت کماکان، عدم‌سرمایه‌گذاری در ایران خواهد بود.

«دالاس مورنینگ‌نیوز» در گزارشی برای اعلام این خبر نوشت: «اگر قرار بود اعلانیه اوباما برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران به سرازیر شدن سرمایه‌گذاری‌هایی در این کشور خاورمیانه منجر شود، "گرگ ابوت" پیامی برای سازمان‌های تگزاس داشت: دست نگاه دارید.»

«آبوت» این نامه را خطاب به مدیران «سازمان بازنشستگی کارکنان تگزاس»، «سازمان بازنشستگی شهری»، «سازمان خدمات بازنشستگی اظطراری»، «سازمان بازنشستگی معلمان» و «سازمان بازنشستگی منطقه‌ای» نوشته است.

در نامه فرماندار تگزاس آمده است: «این نامه را با توجه به آنکه باراک اوباما هفته گذشته اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران را برمی‌دارد، جهت ارائه دستورالعمل‌های لازم به سازمان‌های شما در اجرای قانون "ممنوعیت سرمایه‌گذاری تگزاس در ایران" می‌نویسم.»

«آبوت» در ادامه این نوشته است: «به زبان ساده، سیاست تگزاس، همچنان ممنوعیت استفاده از دلارهای مالیات‌دهندگان برای سرمایه‌گذاری در ایران خواهد بود.»

فرماندار تگزاس، نامه خود را اینطور ادامه می‌دهد: «این تحریم‌ها ضمانت می‌کنند که تگزاس سهم خودش را در جلوگیری از کمک به کشوری که آشکارا دشمن آمریکا و متحدان برون‌مرزی‌اش است، ایفا کرده است.»

 «آبوت» همچنین خاطرنشان کرده که قانون "ممنوعیت سرمایه‌گذاری تگزاس در ایران" سازمان‌های یاد شده را از سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که با ایران مبادله بازرگانی دارند یا برای آن تجهیزات نظامی تأمین می‌کنند منع می‌کند.

به نوشته فرماندار تگزاس، قانون یاد شده ضمانت کرده که این ایالت به طور مستقیم یا غیرمستقیم به ایران، منفعت مالی نمی‌رساند.

او در پایان نامه‌اش تأکید می‌کند: «با آنکه قانون فعلی تگزاس قید می‌کند که تحریم‌های این ایالت در صورت اقدام رئیس‌جمهور در فسخ تحریم‌های ایران باطل می‌شوند، اما تصمیم اخیر رئیس‌جمهور برای رفع برخی تحریم‌ها علیه ایران، این بند را به کار نمی‌اندازد.»

فرماندار تگزاس توضیح داده که توافق هسته‌ای تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کرده و سایر تحریم‌های غیرهسته‌ای، پابرجا هستند.

بسیاری از ایالت‌‌های آمریکا، جدا از قوانین دولت فدرال، تحریم‌های جداگانه‌ای علیه ایران دارند. در برخی از این ایالت‌ها رفع تحریم‌ها علیه ایران به قید آمیخته با ادعای «عدم حمایت ایران از تروریسم» منوط شده است.

آمریکا مطابق توافق هسته‌ای ایران یا برجام که از هفته گذشته اجرایی شد موظف به رفع تحریم‌های وضع شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان از این خبر خیلی خوشحال شدی مثل این است که شهرستان علی آباد کتول امریکا را تحریم کند