شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

حضرت معصومه (س) پناهگاه شیعیان

پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۴
کد مطلب: 468997
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه (س) گفت: سریع الاجابه بودن از ویژگی‌های حضرت معصومه (س) است به همین دلیل لقب کریمه به این بانوی بزرگوار داده شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز وفات حضرت معصومه (س) در جمع سوگواران کریمه اهل بیت (س) که در شبستان امام خمینی برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای این بانوی بزرگوار اظهار کرد: شئونات حضرت معصومه (س) به قدری والا است که از سوی ائمه معصوم (ع) زیارتش سفارش شده است.
 
وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) فرموده‌اند که اگر کسی حضرت معصومه (س) را زیارت کند مانند این است که من را زیارت کرده است، گفت: اینکه جایگاه یک امامزاده به اندازه یک امام معصوم دیده شود نشان از ارزش و جایگاه آن امامزاده است.
 
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه همچنین به زیارت زیارت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد و گفت: در روایات، زیارت عبدالعظیم حسنی (ع) همپای زیارت کربلا ذکر شده است.
 
وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) پناهگاهی برای شیعیان است، تصریح کرد: به این بانوی بزرگوار لقب کریمه داده شده است و معنی کریم این است که وعده‌اش را به سرعت عملی کرده و به همه احسان می‌کند.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امیر المومنین (ع) بیان کرد: سه گروه از انسان‌ها هستند که با سه گروه دیگری از انسان‌ها مقابله به مثل نمی‌کنند و به‌شان و منزلت خودشان می‌نگرند.
 
رفیعی با برشمردن این گروه‌ها عنوان کرد: آدم عاقل به عقل خودش نگاه کرده و با جاهل مانند خودش برخورد نمی‌کند. مانند پیامبر اکرم (ص) که در هنگام رفتارهای جاهلانه برخی افراد با آنان مقابل به مثل نمی‌کرد.
 
وی در ادامه افزود: آدم نیکوکار از آدم فاجر انتقام نمی‌گیرد، همچنین آدم کریم از آدم پست و لعین انتقام نمی‌گیرد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: خیلی از افرادی که در خانه ائمه اطهار (ع) را می‌زنند ممکن است شایستگی برخورداری از لطف آنان را نداشته باشند ولی با توجه به کرامتی که اهل بیت (ع) دارند حاجات همه را می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه در حریم حضرت معصومه (س) شمار بالایی از افراد متحول شدند، گفت: نه تنها مردم عادی مشکلات خود را با این بانو در میان گذاشتند و حاجات عدیده خود را از کریمه اهل بیت (ع) گرفتند بلکه بسیاری از علما نیز به محضر این بانو شتافته و مسائل مشکل خود را با مکاشفه برطرف کردند.
 
رفیعی با اشاره به وصیت نامه آیت الله گلپایگانی بیان کرد: این عالم بزرگ در وصیت نامه خویش انس با قرآن، ارتباط با امام زمان (عج) و زیارت حضرت معصومه (س) را از عوامل موفقیت بر شمرده است.
 
وی با بیان اینکه آیت الله گلپایگانی (ره) به زیارت حضرت معصومه (س) بسیار مقید بود، تصریح کرد: این عالم بزرگوار چهارشنبه‌ها پس از اتمام درس برای زیارت بانوی کرامت (س) به حرم می‌رفت و آیت الله فاضل لنکرانی (ره) نیز زمانی که می‌خواستند برای زیارت به حرم بروند از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم پیاده می‌رفتند.
 
این استاد حوزه با اشاره به مکاشفاتی که برای علما از سوی حضرت معصومه (س) صورت گرفته است گفت: آیت الله فاضل لنکرانی (ره) یکبار در برطرف کردن مسئله‌ای به این بانوی بزرگوار متوسل شد که پس از مکاشفه عنوان کرد که نکاتی برای من پیدا شد که با 30 سال مکاتبه علمی به آن نمی‌رسیدم.
 
رفیعی ادامه داد: یکی از علمای اهل سنت در منبر تدریس آیت الله نجفی (ره) حضور یافت و از وی ایراد کرد و آیت الله نجفی کتب گوناگونی را مطالعه کرد ولی نتوانست به پاسخ مورد نظر برسد که بتواند پاسخگوی آن عالم اهل سنت باشد که در این راستا به حضرت معصومه متوسل شد و در عالم رویا به ایشان مکاشفه شد که «سید شهاب به فلان کتاب مراجعه کن و هرگز بدون مطالعه به منبر نرو».
 
وی اضافه کرد: همه فضائلی که از حضرت معصومه (س) نقل می‌شود از کرامات این بانوی بزرگوار است و این سریع الاجابه بودن از ویژگی‌های کریمانه آن بانو به شمار می‌رود.
 
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: حضرت معصومه )س) تنها یک امامزاده نیست بلکه بانویی مقدس است که توسط چند تن از معصومان زیارتش سفارش شده است.
 
وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام چهارگروه را روز قیامت شفاعت می‌کند، تصریح کرد: هرکس اهل بیت من را زیارت کند، کسی که حوائج آن‌ها را برطرف کند و اهل بیت را با قلب و زبانش دوست داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *