سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

قطب اقتصاد تهران در انتظار رییس‌جمهور

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 468794
مردم شهرستان پاکدشت منتظر حضور رییس‌جمهور در چهارمین مرحله سفر به شهرستان‌های استان تهران در این شهرستان هستند، مردمی که امیدوارند این سفر گره مشکلات و دغدغه‌های آنان را باز کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شهرستان پاکدشت را باید قطب اقتصادی و صنعتی استان تهران دانست، چراکه کارخانجات متعدد و فعال این منطقه، نقش مؤثری را در رشد و توسعه استان ایفا می‌کنند.

فعالیت بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۹ هزار واحد صنفی در شهرستان پاکدشت، نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای اقتصادی در این شهرستان است.

پاکدشت که زمانی یکی از بخش‌های شهرستان ورامین بود، با ارتقا به شهرستان، مسیر رشد و ترقی را پرشتاب‌تر از گذشته طی کرد و امروز به یکی از قطب‌های اقتصادی مهم استان تهران تبدیل‌شده است.

پاکدشت قطب اقتصادی استان تهران

هم‌جواری پاکدشت با تهران و برخورداری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سبب شده تا این منطقه با پدیده مهاجرپذیری روبرو بوده و هرروز بر تعداد جمعیت آن افزوده شود.

اگرچه شهرستان پاکدشت در مسیر رشد و توسعه وضعیت به‌مراتب بهتری را از بسیاری شهرستان‌های استان تهران دارد اما برخی وعده‌های داده‌شده به مردم این منطقه طی سال‌های اخیر به سرانجام نرسیده است.

امروز در برخی حوزه‌ها، امکانات و زیرساخت‌های موجود متناسب با جمعیت شهرستان پاکدشت نیست و مردم این منطقه خواستار توجه جدی‌تر مسئولان به قطب اقتصادی استان تهران هستند.

مردم پاکدشت منتظر تحقق وعده‌های مسئولان هستند

رییس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید طی روزهای آینده در چهارمین مرحله سفر به شهرستان‌های استان تهران، در جمع مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت حاضر خواهد شد.

مردم شهرستان پاکدشت منتظر حضور رییس‌جمهور در چهارمین مرحله سفر به شهرستان‌های استان تهران در پاکدشت هستند، مردمی که امیدوارند این سفر گره مشکلات و دغدغه‌های آنان را باز کند.

تعیین تکلیف پروژه متروی تهران- پاکدشت، پیگیری بهبود وضعیت آلودگی هوا در منطقه، اتصال شهرستان پاکدشت به اتوبان شهيد بابايی، توسعه راه‌های ارتباطی و احداث کمربندی، ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی، پیگیری مشکلات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی و بهبود وضعیت کمبود آب در بخش‌های مختلف ازجمله دغدغه‌ها و انتظارات مردم پاکدشت پیش از سفر رییس‌جمهور است.

احداث کمربندی و توسعه راه‌های ارتباطی نیاز امروز شهرستان پاکدشت است

محمدرضا اردستانی، یکی از شهروندان شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز شهرستان پاکدشت به دلیل هم‌جواری با پایتخت با افزایش قابل‌توجه جمعیت روبرو است و این امر توسعه راه‌های ارتباطی را ضروری می‌کند.

وی افزود: طی سال‌های اخیر، مردم شهرستان پاکدشت راه‌اندازی کمربندی و توسعه راه‌های ارتباطی در این منطقه را برای سهولت در عبور و مرور وسائل نقلیه و کاهش بار ترافیکی خواستار شدند اما هنوز این مهم علیرغم تلاش مسئولان به نتیجه نرسیده است.

اردستانی ادامه داد: روزانه هزاران سفر از پاکدشت به تهران و بالعکس انجام می‌شود و این امر گسترش راه‌های ارتباطی را لازم و ضروری می‌سازد.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند تا در جریان سفر رییس‌جمهور، به وعده‌های داده‌شده در حوزه راه‌های ارتباطی جامه عمل پوشانده شده و روند احداث این پروژه‌ها تسهیل شود.

اتصال شهرستان پاکدشت به اتوبان شهيد بابايی رشد پاکدشت را رقم می‌زند

حسین علوی یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم شهرستان پاکدشت، اتصال این شهرستان به اتوبان شهید بابایی است که قطعاً روند عبور و مرور مردم به پایتخت را تسهیل می‌کند.

وی افزود: پیگیری‌ها و جلسات متعددی نیز از سوی مسئولان شهرستان برای تحقق این امر صورت گرفته اما هنوز این خواسته به‌حق مردم عملیاتی نشده است.

علوی ادامه داد: قطعاً اتصال شهرستان پاکدشت به اتوبان شهيد بابايی، روند رشد و توسعه شهرستان پاکدشت را شتاب بخشیده و خدمت بزرگی به مردم این منطقه خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم رییس‌جمهور در جریان سفر به پاکدشت، دستور لازم را به وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های مسئول برای به نتیجه رساندن این مهم بدهند.

برای معضل آلودگی هوا در پاکدشت فکری شود

عبدالله سعیدی یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وجود کارخانجات متعدد تولیدی و صنعتی و افزایش حجم عبور و مرور وسایل نقلیه در شهرستان پاکدشت به پدیده آلودگی هوا در این منطقه دامن زده است.

وی افزود: هم‌جواری پاکدشت با پایتخت نیز موضوع آلودگی هوا را جدی‌تر کرده و باید مسئولان و متولیان امر برای این موضوع فکری بیاندیشند.

محمدی ادامه داد: آلودگی هوا در شهرستان پاکدشت معضلات فراوانی را به همراه دارد و باید این موضوع در سفر رییس‌جمهور موردتوجه جدی کاروان تدبیر و امید قرار بگیرد.

سرانه بهداشتی و درمانی پاکدشت افزایش پیدا کند

تراب عبداللهی یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال‌ها مردم شهرستان پاکدشت از کمبود سرانه بهداشتی و درمانی رنج می‌بردند اما امروز ساخت بیمارستان شهدای این شهرستان مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی افزود: اگرچه ساخت این بیمارستان، وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان را بهبود می‌بخشد اما هنوز کمبودهای شدید درمانی در این منطقه احساس می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: قطعاً افزایش و ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی شهرستان پاکدشت باید یکی از مهم‌ترین محورهایی باشد که در جریان سفر رییس‌جمهور موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: افزایش تخت های بیمارستانی، حضور پرشکان متخصص در بخش های مختلف و راه اندازی مراکز درمانی در نقاط محروم از جمله مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

مردم شهرستان تهران امیدوارند سفر دولت به این شهرستان سرآغاز توسعه و پیشرفت و رفع محرومیتی باشد که مجاورت با پایتخت نصبیشان کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *