سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۱

برگزاری یادواره اولین و جوانترین شهدای مدافع حرم در ازنا

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 468787
یادواره شهدای مدافع حرم ازنایی به‌ همت سپاه شهرستان ازنا با حضور مسئولین و مردم همیشه در صحنه ازنا، سه‌شنبه‌شب همراه با نماز مغرب و عشا در مصلای امام جعفر صادق(ع) این شهرستان برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از پايگاه يافته، "محرم ترک" اولین شهید مدافع حرم و "سید مصطفی موسوی" جوان‌ترین شهید مدافع حرم اصالتاً متعلق به شهرستان ازنا در استان لرستان هستند.

شهید محرم ترک نخستین شهید مدافع حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها 29 دی‌ماه 1390 در دمشق به شهادت رسید. وي متولد سال 1357 اهل ازنا بود كه در سال 1377 وارد سپاه شد و در زمره پاسداران انقلاب اسلامی و مشخصا از اعضای نیروی قدس و نیروهای برون‌مرزی سپاه انقلاب اسلامی شد.

از آنجایی که شهید محرم ترک مربی تخریب و استاد دانشکده بود در ماموریت‌های برون‌مرزی زیادی شرکت نمود که از جمله آخرین ماموریت‌های وي حضور در میان نیروهای دفاع ملی سوریه و آموزش این نیروها بود.

شهید سید مصطفی موسوی نيز متولد 1374 در ازنا لرستان با 20 سال سن، جوان‌ترین شهید مدافع حرم ایرانی به شمار مي‌رود كه آبان 1394 طی عملیات "محرم" به شهادت رسيد.

این یادواره جهت بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم برگزار شد و با سخنرانی و مداحی، همچنین تجلیل از خانواده این شهدا همراه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی ترک
سلام علیکم
با احترام ، تشکر می کنم از کلیه دوستان و همشهری های مهربان و دوست داشتنی که در این مراسم ما را یاری نمودند.