يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تبریک برجامی حیدر العبادی به ایران

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 468413
نخست‌وزیر عراق در پیامی به دولت و ملت ایران، اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک و لغو تحریم‌ها را تبریک گفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، رفع تحریم‌های اقتصادی و اجرایی شدن برجام را تبریک گفت.

خبرگزاری «المعلومة» به نقل از دفتر نخست‌وزیری عراق نوشت: به نیابت از دولت و ملت عراق، به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، این رفع تحریم‌های اقتصادی و اجرایی شدن توافق هسته‌ای با کشورهای بزرگ را تبریک می‌گویم.

در ادامه این پیام آمده است: ما امیدواریم که این توافق تاریخی در تقویت امنیت و ثبات و شکوفایی دولت‌ها و ملت‌های منطقه سهیم باشد به ویژه که این توافق در سایه چالش‌های امنیتی و اقتصادی بزرگ در منطقه صورت می‌گیرد. چالشهایی که مستلزم همکاری و تلاش همه‌جانبه به منظور تقویت فرصت‌ها برای توسعه و صلح است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب 26 دی ماه با صدور بیانیه‌ای تائید کرد که ایران تمام گام‌های لازم برای اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک را برداشته است. گزارش آژانس نیز در این زمینه در اختیار شورای حکام و شورای امنیت قرار گرفت.

با صدور بیانیه مشترک ظریف و موگرینی در دقایق آغازین یکشنبه 27 دی ماه عملا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وارد مرحله اجرا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *