شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
فواد ایزدی عنوان کرد؛

بازتاب رسانه ای بازداشت تفنگدران آمریکایی

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب: 468025
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: تصویر پرچم آمریکا بر روی قایقی که سربازان آمریکایی بر عرشه آن زانو زدند نشان داد آمریکا در عمل در مقابل توانمندی ایران کم می آورد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، فواد ایزدی در گفت وگو با برنامه «رویداد» در رادیو گفت وگو به بازتاب گسترده رسانه ها مبنی بر بازداشت نظامیان آمریکایی اشاره کرد و افزود: این خبر دوسه ساعت قبل از سخنرانی سالانه اوباما منتشر شد؛ سخنرانی که برای اوباما اهمیت ویژه ای داشت چون آخرین سخنرانی وی در کنگره بود.
 
ایزدی با بیان اینکه پوشش خبری سخنرانی اوباما تحت تاثیر دستگیری نیروهای آمریکایی قرار گرفت، ادامه داد: این مسئله شکستی بود برای ادبیات اوباما نسبت به ایران! چون آخرین بار، در هفته گذشته اوباما ما را تهدید نظامی کرد و به زانو درآمدن نیروهای آمریکایی مقابل سپاه پیام گویایی داشت.
 
ایزدی این رخداد را خبر اول رسانه های جهان و منطقه دانست و گفت: آمریکایی ها اعلام داشتند این مسئله بدلیل مشکل فنی پیش آمده و رسانه های منطقه ای نیز همین خط خبری را در عمل پیش گرفتند.
 
وی ادامه داد: این ها در عمل می خواستند نقض قوانین را توجیه کنند و طرف مقابل با فشار رسانه ای تکرار می کرد که این افراد سریعا باید آزاد شوند که خلاف رویه های معمول بین المللی است!
 
ایزدی با یادآوری تصویر پرچم آمریکا بر روی قایقی که سربازان آمریکایی بر عرشه آن زانو زدند، گفت: این تصویر بسیار گویا بود تا این پیام منتقل شود که سپاه پاسداران از توانمندی بالایی برخوردار است و آمریکا در عمل در مقابل توانمندی ایران کم می آورد.
 
وی افزود: در شرایط فعلی که بحث تعرض دولت سعودی و برجام را در پیش داریم، دولت آمریکا احساس می کرد به خاطر پذیرش برجام، جمهوری اسلامی ضعیف شده و از نقطه قوت با ایران بحث کردند ولی همین تصویر به اندازه میلیون ها دلار برای ما نفع داشت.
 
ایزدی در خصوص عذرخواهی درجه دار آمریکایی نیز اظهار کرد: این مسئله نشان می دهد ببر کاغذی که آمریکایی ها می خواهند از طریق آن خود را قدرتمند نشان دهند، در صحنه اصلی تقابل نیروها و سربازان شان را در سطحی دیگر که پایین تر است نشان می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *