دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
در پی نگرانی از عملیات حزب الله؛

افزایش تدابیرامنیتی در شمال اسرائیل

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 466621
ارتش رژیم صهیونیستی در پی نگرانی از عملیات حزب الله در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی، تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم خبرداد: ارتش رژیم صهیونیستی در پی نگرانی از عملیات حزب الله در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی، تدابیر امنیتی را در مزارع شبعا، تشدید کرده است.
 
در این گزارش آمده است، ارتش این رژیم در نتیجه نگرانی از پاسخ حزب الله به ترور سمیر قنطار، تدابیر پیشگیرانه‌ای اتخاذ کرده و سطح آمادگی را در مرزهای لبنان افزایش داده است.
 
کابینه این رژیم از اسراییلی‌ها خواسته است تا برخی کشورها را ترک یا از سفر به برخی کشورها از جمله کامرون، غرب چاد و نیجریه خودداری کنند.
 
برخی منابع به پایگاه عبری زبان والا گفته‌اند، ارتش معتقد است فرماندهان منطقه شمالی باید در حال آماده باش باشند، زیرا ممکن است حزب الله به اقدامی جدید دست بزند .
 
در ادامه، این گزارش می‌افزاید، هیچ تردیدی وجود ندارد که سامانه امنیتی اسراییل، همچنان تلاش می‌کند بر روی نقشه‌های حزب الله برای پاسخ به ترور سمیر قنطار، متمرکز شود.
 
به گفته منابع امنیتی تل آویو، سوالی که همچنان تصمیم گیرندگان در صحنه سیاسی اسراییل را به خود مشغول کرده، این است که آیا عملیات مزارع شبعا، واکنش حزب الله بود یا اینکه حزب الله برای عملیاتی دیگر در عمق اسراییل، یا اهداف آن در خارج از اسراییل، مانند عملیات بورگاس بلغارستان، تلاش می‌کند.هر چه باشد، بازتاب‌های عملیات حزب الله در مزارع شبعا در صحنه داخلی اسراییل، به خصوص در سطح سیاسی و امنیتی، همچنان مشاهده می‌شود. هرچند این فرضیه وجود دارد که حزب الله تهدید خود را عملی کرده و کار تمام شده است، سطح نگرانی در اسراییل بسیار بالاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *