سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مترو به شمیرانات می رسد

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 466403
فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: مذاکراتی برای احداث مترو برای رفع مشکلات ترافیکی در شهرستان صورت گرفته که خط این مترو از دزاشیب تا انتهای ولنجک باشد.
به گزارش جهان، عزت الله خان‌محمدی در گفت‌وگو با فارس، درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوای بعضی از مناطق شهرستان شمیرانات اظهارداشت: آلودگی این شهرستان جدای از تهران بزرگ نیست و خیلی از موضوعات اجتماعی شمیرانات را نمی‌توان مستقل تجزیه و تحلیل کرد.

وی با بیان اینکه شمیرانات تنیده در تهران بزرگ است گفت: این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ هزار نفر با جمعیت تهران که بیش از ۸ میلیون نفر برآورد می‌شود در هم تنیده شده است.

فرماندار شمیرانات گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ترددهای بسیاری که انجام می‌شود محدودیت‌هایی دارد و در یک فضای متراکم و محدود شهری قرار گرفته است که ایجاد بزرگراه‌ها و جاده‌های یک طرفه از نیازهای این شهرستان است.

وی افزود: با شهردار منطقه یک، چمران رئیس شورای شهر تهران، مسجد جامعی عضو شورای شهر، برخی از نمایندگان تهران در مجلس و استاندار تهران برای برون رفت از وضعیت فعلی شهرستان شمیرانات به لحاظ افزایش تردد جلساتی برگزار شده و مشکلات را عنوان کرده‌ایم.

خانمحمدی گفت: آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سطح آسفالت معابر شمیرانات پاسخگوی تردد مردم نیست و ترددها نیز با توجه به ظرفیت جغرافیایی که این شهرستان دارد روز به روز افزایش می‌یابد.

فرماندار شمیرانات افزود: قطار شهری (مترو) راهکار کاهش مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شمیرانات است که خط آن باید از دزاشیر تا انتهای ولنجک باشد چرا که بیشترین ترافیک در این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه احداث مترو در شهرستان شمیرانات منابع مالی بسیاری را می‌طلبد گفت: احداث مترو با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که این شهرستان دارد می‌تواند در درازمدت منابع اختصاص یافته را بازگرداند.

فرماندار شمیرانات اذعان داشت: در حال حاضر هنگامی که باران می‌بارد شهرستان شمیرانات قفل می‌شود و در مواقع بحرانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *