يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

کاهش کارتن خواب‌ها در سطح شهر

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 465571
رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران گفت: این روزها شاهد کاهش کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر هستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، فاطمه دانشور در حاشیه بازدید از مرکز بهاران منطقه ۹ شهرداری تهران با اشاره به رصد دائم مسائل اجتماعی توسط کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه گزارش‌های رسیده از دیده‌بان‌های داوطلب ما در شهر تهران، نشان می‌دهد که این روزها، تعداد کارتن‌خواب‌های خیابان‌های پایتخت بسیار کمتر شده و به‌ویژه زنان و کودکان بسیار کمتری نسبت به قبل، شب را بی‌سرپناه می‌گذرانند.

وی افزود: نکته‌ای که نوید یک اتفاق خیلی خوب را می‌دهد و خستگی همه ما را از تن به درمی‌کند.

دانشور ادامه داد: امیدوارم نهادهای حمایتی دیگر مثل دولت و مجلس و سیستم قضایی کشور پای‌کار بیایند. به‌ویژه از مردم می‌خواهم که نسبت به موضوعات این‌چنینی حساس‌تر شوند و کمک کنند تا مجموعه‌های این‌چنینی پایدار و برقرار بوده و محدود به شهردار و شورای شهر فعلی نباشد. آن‌وقت است که انسان فکر می‌کند یک کار مثبت پایدار و تأثیرگذار انجام داده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر، با اشاره به حمایت شورای شهر از راه‌اندازی مجتمع‌های بهاران شهرداری تهران گفت: ما در کمیته اجتماعی شورای شهر خیلی تلاش کردیم که بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را با جدیت بیشتری دنبال کنیم و اقدامات این‌چنینی را نیز همواره رصد و حمایت کرده‌ایم.

دانشور گفت: در کنار آن سعی کرده‌ایم این تلاش‌ها را نهادینه کرده و تا جایی که توان داشته‌ایم هم حمایت و هم هدایت کنیم. درگذشته هم تجربه سراهای «کار و زندگی» را داشته‌ایم و فکر می‌کنم مراکز بهاران، به‌صورت علمی‌تر و پایدارتر از سراهای کار و زندگی خواهد بود.

دانشور، با بیان این‌که شهرداری تهران در بحث آسیب‌های اجتماعی، بیشتر از وظایف و مسئولیت‌های خود کار کرده است، افزود: شهرداری حتی در بعضی جاها بیشتر از وظیفه خودش کار می‌کند.

وی تاکید کرد: امیدوارم که بقیه نهادها هم به خودشان بیایند و به شهرداری بپیوندند. به‌ویژه درجاهایی که شهرداری به دلیل محدودیت وظایف، تخصص و اختیارات نمی‌تواند ورود پیدا کند، این نهادها به کمک بیایند و کار را به انجام برسانند. مثل دادن یک سری خدمات حمایتی مستمر به خانواده‌های آسیب‌دیده اجتماعی تا بهبودی کامل.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *