دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۲

هشدار سپاه به ناو هواپیمابر آمریکایی

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 464510
مقامات نظامی آمریکایی می‌گویند یک ناو هواپیمابر آمریکایی و کشتی‌های همراهش از فاصله ۱۳۰۰متری موشک‌های شلیک‌شده در یک رزمایش دریایی سپاه پاسداران در تنگه هرمز عبور کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مقامات آمریکایی به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفتند زمانی که ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس هری اس. ترومن در حال عبور از تنگه هرمز بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز یک رزمایش با مهمات واقعی انجام می‌داد.

این ناو هواپیمابر توسط یک ناوشکن آمریکایی و ناو فرانسوی اسکورت می‌شد. به‌گفته مقامات آمریکایی کشتی‌های تجاری نیز در منطقه حضور داشتند.

به‌گفته مقامات زمانی که کشتی‌های آمریکایی در "خط ترافیک دریایی بین‌المللی" قرار داشتند نیروی دریایی سپاه در کانال‌ رادیویی دریایی اعلام کرد که قصد دارد یک رزمایش دریایی را آغاز کند و از دیگر کشتی‌ها خواست نسبت به این امر هشیار باشند. این مقامات می‌گویند کشتی ترومن به هیچ عنوان وارد آب‌های ایران نشد.

پس از این هشدار، موشک‌هایی از موضعی در حدود ۱۳۰۰متری سمت راست ناو هواپیمابر و در مسیری مقابل حرکت کشتی‌ها پرتاب شدند. به‌گفته مقامات این موشک‌ها به‌سمت ترومن یا دیگر کشتی‌ها شلیک نشدند.

این مقام اعلام کرد که ایرانی‌ها "به‌وضوح" کشتی‌ها را هدف قرار نمی‌دادند اما این اقدام "غیرضروری تحریک کننده و غیرایمن بود". هیچ گونه ارتباطات مستقیم بین کشتی‌های ایرانی و آمریکایی وجود نداشت.

ناو هواپیمابر ترومن اخیراً به‌بهانه پشتیبانی از نبرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش وارد خلیج فارس شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این یعنی یه سانتی متر بیای اینور زدیمت! دو یو اندرستند؟
افشین
Iran, Islamic Republic of
انشاالله به همین زودی ها شاهد اضمهلال امریکا و کلیه لشکریانش خواهیم بود که وعده الهی نزدیک است .