شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

ذباح، خالق "شب‌ به‌خیر کوچولو" درگذشت

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 464473
معصومه ذباح هنرمند پیشکسوت لرستانی و خالق "شب‌ به‌خیر کوچولو" امروز درگذشت، تشییع پیکر آن مرحوم فردا ساعت ۱۰ صبح در بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، معصومه ذباح هنرمند پیشکسوت لرستانی صبح امروز در سن ۵۶سالگی به‌علت بیماری در تهران درگذشت.

معصومه ذباح علاوه بر اینکه به‌عنوان معلم تدریس می‌کرد، سال‌ها قبل فعالیت هنری‌اش را در مرکز رادیویی لرستان به‌‌عنوان گوینده شروع کرد و در سالهای اخیر با مهاجرت به تهران در شبکه‌های سراسری رسانه ملی به‌‌عنوان سردبیر و نویسنده همکاری داشت.

وی سابقه‌ای طولانی فعالیت در عرصه بازیگری تئاتر نیز داشته، به‌‌طوری‌که با همسرش مرحوم "‌حسین شیدایی‌" فعالیت‌های چشم‌گیری در عرصه بازیگری تئاتر داشته است‌.

هنرمند پیشکسوت لرستانی به‌‌عنوان یکی از هنرمندان زن تئاتر دهه ۵۰ لرستان آثار بسیار فاخری روی صحنه داشت که از آثار او می‌توان به "توکایی در قفس‌"، "مهمان‌های ناخوانده‌" و "لی‌لی لی‌لی حوضک" اشاره کرد.

از دیگر کارهای این هنرمند لرستانی به‌‌عنوان سردبیر و نویسنده می‌توان به "بوی گل آفتاب" و "شب‌ به‌خیر کوچولو" در شبکه‌های سراسری و قصه‌های ظهر جمعه رادیو قرآن و ورزش، نشاط، کودک در رادیو ورزش و برنامه "قطار قطار ستاره" از گروه جامعه و زندگی صدای آشنا اشاره کرد.

معصومه ذباح از چند سال پیش با بیماری سرطان درگیر بود تا آنکه هم‌زمان با میلاد رسول اکرم(ص) در ۵۶سالگی درگذشت.

مراسم خاکسپاری ذباح، چهارشنبه نهم دی‌ماه، از ساعت ۱۰ در بهشت زهرای(ع) تهران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا بیامرزدش