پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

بومی‌سازی نقشه‌های ناوبری در داخل

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 464173
معاون هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها از بومی‌‌سازی نقشه‌های عملیات ناوبری خبر داد و گفت: هر شیت از این نقشه‌ها در گذشته حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای ما هزینه داشت که با بومی‌سازی آن، هم اکنون به یک‌دهم قیمت جهانی در داخل تهیه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سعید اکبری امروز در مراسم رونمایی از نقشه عملیات ناوبری تولید داخل در شرکت فرودگاه‌های کشور، اظهار داشت: با کمک این نقشه‌ها در آینده به وسیله طرح‌های ناوبری ماهواره‌ای، استقلال هواپیماها نسبت به دستگاه‌های کمک‌ ناوبری، بیشتر می‌شود.

اکبری بیان کرد: ایجاد سیستم یکپارچه به منظور تضمین جریان اطلاعات مورد نیاز ناوبری هوایی در راستای ایمنی، هماهنگی و کارایی عملیات هوانوردی از کلیدی‌ترین عناصر در ایمنی هوانوردی محسوب می‌شود.

معاون هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: نقشه‌های ONC که برای ناوبری هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای اولین بار در ایران در ۸ شیت تولید شده است؛‌ نسخه‌های پیشین موجود در ایران از نسخه‌های قدیمی کشور آمریکا در دوران قبل از انقلاب بود.

اکبری تأکید کرد: تهیه نقشه‌ها، مزایای ایمنی قابل توجهی را برای ناوبری هوایی و تأمین ایمنی پروازها ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این نقشه‌ها نه تنها در کشور بلکه در منطقه کاربرد اساسی دارد، به عملکرد مناسب متخصصان داخلی در تهیه نقشه‌ها اشاره کرد و گفت: ‌این عمل نماد کامل اقتصاد مقاومتی و درون‌زا است و نیاز ما را به کشورهای صاحب تکنولوژی در این باره بی‌نیاز می‌کند.

اکبری افزود: از طرفی می‌توانیم برای سازمان‌های خصوصی که این نقشه‌ها را تولید می‌کند درآمدزایی داشته باشیم.

معاون هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه برای تهیه این نقشه‌ها سال‌ها تلاش توسط متخصصان داخلی انجام شد، گفت: مهمترین دستاورد این پروژه، قرابت بین صنعت حمل و نقل هوایی و دانشگاه است.

وی بیان کرد:‌ به دلیل شرایط تحریم سال‌ها نتوانستیم این نقشه‌ها را تهیه کنیم و فقط در قالب کپی از کشورهای ثالث تهیه می‌شد.

معاون هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: هر شیت از این نقشه‌های عملیات ناوبری، حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای ما هزینه داشت که با بومی‌سازی آن هم اکنون به یک دهم قیمت جهانی در داخل تهیه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *