دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۷
قیام مجلس علیه بی تفاوتی سازمان"ابتکار"!

وقتی یک نماینده مجلس با ماسک برای اعتراض به وضعیت هوای کشور در صحن حاضر می شود

چه اصراری است بر تعطیل نکردن مدارس؟
يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 463908
نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در همین زمینه خاطرنشان کرد: عضو شورای شهر تهران گفته است در روزهای اخیر میزان مرگ و میر به دلیل آلودگی هوا افزایش یافته است و اورژانس هم می‌گوید شاهد بد بودن هوا و در پی آن مراجعات مردم هستیم.
وقتی یک نماینده مجلس با ماسک برای اعتراض به وضعیت هوای کشور در صحن حاضر می شود
گروه اجتماعی جهان نيوز ـ  حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان طی تذکری با اشاره به درخواستش برای تحقیق و تفحص از بورس گفت: آقای ابوترابی! چند روز پیش از آخرین وضعیت تفحص از بورس از شما سوال کردم که شما گفتید حرف بنده درست است اما گفتید چون در روزهای پایانی مجلس هستیم بهتر است انجام نشود.

وی اضافه کرد: یک سال پیش تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست به هیأت رئیسه داده شد و در آن زمان قرار نبود مجلس پایان بیابد چرا آن تحقیق و تفحص در دستور کار قرار نگرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در همین زمینه خاطرنشان کرد: عضو شورای شهر تهران گفته است در روزهای اخیر میزان مرگ و میر به دلیل آلودگی هوا افزایش یافته است و اورژانس هم می‌گوید شاهد بد بودن هوا و در پی آن مراجعات مردم هستیم.

«برخی مسئولان در دفتر کارشان دستگاه تصفیه هوا گذاشته‌اند اما مردم عادی که دستگاه تصفیه هوا ندارند»

رسایی ادامه داد: اصلا آلودگی هوا تقصیر ماست اما کاش دولت فکری برای رفع آن بکند؛ امروز مردم جوک درست کرده‌آند و می گویند آب و باران مسئول رسیدگی به وضعیت هوا شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس به آلودگی کلان‌شهرهای کشور اضافه کرد و افزود: این وضعیت واردات بنزین است و این هم آلودگی هوا؛ باز هم تأکید می‌کنم به مردم بگویید آلودگی هوا تقصیر ماست اما جان مردم مهمتر است پس کاری انجام دهید.

رسایی با اشاره به تعطیلی مدارس در دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته، گفت:‌ روز چهارشنبه مدارس تعطیل نشد و این موضوع همزمان با سفر رئیس‌جمهور به شهر ری بود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت گفت: موضوع تحقیق و تفحص از محیط زیست را بررسی می‌کنیم تا ببینیم ماجرا چیست.

 در نشست علنی امروز حمید رسایی در حالی پیرامون آلودگی هوا تذکر داد و خواستار رسیدگی دولت به این معضل شد که ماسک به صورت زده بود و دلیل این اقدام را در اعتراض به عملکرد محیط زیست توصیف کرد.

بذرپاش: چه اصراری است بر تعطیل نکردن مدارس؟

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان با اشاره به وضعیت نامناسب آلودگی هوا گفت: بسیار مهمتر از مطالبی که امروز ما بررسی می‌کنیم موضوع آلودگی هوا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به آلودگی هوا در کلانشهرها اشاره کرد و افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم، نمی‌شود در کشور اتفاقی بیفتد و آن گاه ما مسائل دیگر را بررسی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: من نمی‌دانم چه اصراری است بر تعطیل نکردن مدارس؛ مسئولان مربوطه که درگیر کارهای دیگرند و تا اتفاقی می‌افتد می‌گویند مربوط به دولت قبل است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان را بر عهده داشت گفت: اخطار شما راجع به دستور نبود که بذرپاش پاسخ داد آلودگی هوا موضوع روز و مشکل مردم است.

اهوتی در اخطار قانون اساسی:آلودگی هوا آسیب زیادی بر جای گذاشته است

مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: طی روزهای گذشته آلودگی هوا آسیب بسیاری را به مردم وارد کرده است البته دولت لایحه هوای پاک را به مجلس تقدیم کرده و تعدادی از نمایندگان نیز طرحی را در این خصوص آماده کردند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون کشاورزی بررسی لایحه را به اتمام رسانده و با توجه به اینکه در ماه های پایانی عمر مجلس نهم قرار داریم بررسی آن در این دوره امکان پذیرنیست بنابراین از هیأت رئیسه مجلس تقاضا دارم بررسی این لایحه را بر مبنای اصل ۸۵ قرار داده و پس از بررسی در کمیسیون مستقیم به شورای نگهبان ارسال شود.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همه می نالند از آلودگی هوا حتی کودکان کشور ما. ولی ابتکار اهمیتی به این موضوع نمی دهد ابتکار استعفا بدهد ملت از آلودگی راحت می شوند حداقل یکی را برای این کار باید بگذارند که کار بلد باشد هر کسی که از راه نرسیده را نباید مسئولیتی بدهیم که کار بلد نیست. بقول معروف می گویند درد کشیده طبیب است که درد نکشیده چه می داند درد کشیده چه دردی می کشد ابتکار به کاری که به او مربوط نیست دخالت می کند یا اینکه عکس گرفتن با اوبامای جنایتکار را برای خودش افتخار می داند.
Iran, Islamic Republic of
مسئولش تو مسافرته تا صبحم ماسک بزنی فایده نداره
احسنت
همه می دونن این آلودگی در دولت قبل به مراتب بیشتر بود پس این نماینده ... چرا اون موقع از این حرکات نمیکرد؟؟؟!! جون مردم هم واسه دلواپسا سیاسیه
خب دلواپسی اصلاح طلبان چیه؟؟
United States
امان از نزدیکی انتخابات
من به رسایی رای میدم