پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۴
۱۴
معاون وزیر انرژی آمریکا مطرح کرد؛

افشای "ابعاد حیرت‌انگیز" همکاری بازرسان آژانس با دولت آمریکا/ دوربین‌های نصب شده در ایران ساخت آمریکاست!

يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 463825
معاون وزیر انرژی آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا: همه بازرسان آژانس در ایالت نیومکزیکو دوره مدیریت مواد هسته‌ای را سپری می‌کنند.
افشای "ابعاد حیرت‌انگیز" همکاری بازرسان آژانس با دولت آمریکا/ دوربین‌های نصب شده در ایران ساخت آمریکاست!
گروه سیاست جهان نيوزـ معاون وزیر انرژی امریکا اطلاعات حیرت انگیزی را درباره ابعاد همکاری بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با دولت بویژه وزارت انرژی آمریکا فاش کرد.

ژنرال فرانک جی کولتز (Frank G. Klotz) از فرماندهان سابق نیروی هوایی آمریکا که در حال حاضر معاون ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در امور امنیت هسته ای است، روز ۲۶ آذر ۱۳۹۴ (۷ دسامبر ۲۰۱۵) با حضور در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا درباره روند اجرای برجام، تاکید کرد بازرسان آژانس یا امریکایی هستند یا اگر نباشند از آموزش و تجهیزات امریکایی استفاده می کنند.

وی این موضوع را در پاسخ به پرسش سناتور باربارا باکسر (Barbara Boxer ) عضو دموکرات سنا از ایالت کالیفرنیا مطرح کرد که از وی خواسته بود درباره جزئیات همکاری های وسیع میان آژنس و وزارت انرژی امریکا سخن بگوید.

کولتز در پاسخ نکات زیر را بیان کرده است:

۱- ما از روند آموزش دادن به نیروهای آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت می کنیم. همه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در آزمایشگاه ملی لاس الاموس در ایالت نیومکزیکو دوره مدیریت مواد هسته ای را سپری می کنند.

۲- شمار دیگری از بازرسان و کارکنان آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دوره های ضمن خدمت و حرفه ای را در حوزه های مربوط به پایش پلوتونیوم و دیگر ابعاد چرخه هسته ای در دیگر آزمایشگاههای ملی ما در ایالات متحده سپری می کنند.

۳- درعین حال، ما بنابه درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی، شماری از نیروهای خود را برای بخش پادمانهای آژانس اختصاص می دهیم. حدود ۸۰۰ نفر در بخش پادمانها در آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت دارند. حدود ۱۰ درصد آنها یعنی تقریبا ۸۰ نفر آنها از شهروندان آمریکا هستند. بسیاری از آنها در آزمایشگاههای ملی ما آموزش دیده اند. در عین حال، حدود پانزده نفر از نیروهای وزارت انرژی آمریکا در قالب پروژه های مشورتی کوتاه مدت با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می کنند.

۴- باید توجه داشت آزمایشگاههای ملی ما فناوری ها و فرایندهای بسیاری را طراحی می کنند که بخشی از فرایند ما برای استمرار بازرسی ها و پایشهای مستمر است. فعالیت ها در این زمینه ادامه دارد.

۵- در یکی از آزمایشگاههای ملی ما دوربینها و تجهیزات پایشی و امثال آن ساخته می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی از آن در ایران استفاده خواهد کرد.

کولتز نتیجه گرفته است: بنابراین می بینید که آژانس بین المللی انرژی اتمی بسیار حرفه‌ای عمل می کند و باید هم همینطور باشد. ما از اواخر دهه ۱۹۵۰ با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری داشته ایم.

این اظهارات که پیش تر به نحو اجمالی از سوی ارنست مونیز هم مطرح شده بود، رسمی ترین سخنانی است که ثابت می کند آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ هویت مستقلی ندارد و صرفا یک بازوی اطلاعاتی برای امریکاست.

این امر نگرانی های امنیتی درباره دسترسی های وسیعی را که آژانس پس از اجرای برجام در ایران پیدا خواهد کرد، به شدت افزایش می دهد.

دولت حسن روحانی هنوز واکنشی به این سخنان از خود نشان نداده است.
منبع: ایران هسته ای
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگه شک داشتی آمریکا و آژانس با هم دستشون تو یه کاسه ست؟؟؟
منشکم به اینه ک آمریکا با ... ، آره!
Iran, Islamic Republic of
الان آقاي عراقچي مي گويد اين موضوع مشكلي در برجام ايجاد نمي كند !!!
فدایی ولایت
Iran, Islamic Republic of
آمریکا دشمن شماره یک و قسم خورده ملت ایران است آنان هیچوقت تحمل حتی شنیدن پیشرفت م اعتلای ایران عزیز را ندارند
فقط و فقط بایستی مراقب نفوذ آمریکا باشیم الحق و انصافاً لقب شیطان بزرگ برازنده آمریکاست و بس
آنقدر بازرسی کنند که بازرسی دانشان در بیاید....

ما که این رو میدانستیم و موصوع جدید نیست.
یک سوال بغرنج: در دهه 70 و بعد از جنگ که سفرای کشورهای اروپائی از ایران رفته بودند و تحریم ایران شروع شده بود یه نفر که اتفاقا مقام رسمی نظامی در سطوح بالا داشته و در انگلیس درس می خواند!!! یعنی چند سال رفته و بدون اینکه خشی روش افتاده باشه یرگشته و MI6 کاری باهاش نداشته! البته نتیجه این علم آموزی های آقایان در بلاد متمدن ! تازه مشخص می شه البته این اولشه!
Iran, Islamic Republic of
هیچ حرفی ندارم جز اینکه دولتی ها را به خدا واگذارم!
Iran, Islamic Republic of
خداوندا ، الهی ، مهربانا، درسته که تو قانون طبیعت خشک و تر با هم می سوزند ولی به مهربانی ات قسمت می دهم ناشکری دولتی ها را به حساب بنده های مومن و خداترست نگذار تو همیشه یار و یاور مستضعفان بودی بار دیگر با دست قدرت خودت ایران عزیز را به حق خون شهدا از چاهی که برایمان کنده اند نجات بده.یا مام زمان ظهور کن که نائب برحقت را تنها گذاشته اندبیا که غم و غصه هایی که نادانان برای رهبر عزیمان ایجاد می کنند هر چه زودتر پایان یابد.
انتظار واکنش هم نداشته باشید...
دور از انتظار است روحانی در مقابل دشمن واکش نشان دهد
نمیدان .. ها کی از این نظام بیرون می روند..
Romania
این طرز توافق که درش اجازه بازرسی از مراکز نظامی رو دارن فقط کمک میکنه به 15 سال شناسایی کامل نقاط قوت و ضعف کشور برای حمله نظامی این جنگ که بالاخره اتفاق می افته اگه همین امسال عوض توافق جنگ میشد در جنگ می تونستیم بیشتر امتیاز بگیریم تا 15 سال دیگه که هم داراییهامون و تو این مدت بالا کشیدن هم شناسایی کامل میکنن برای کاملا زمین گیر کردنمون
Iran, Islamic Republic of
اصلا تمام انچه گفته شده هیچ ربطی به برجام ندارد مگر ما به خودمان شکی داریم چنانچه بخواهیم به قراردادمان پایبند باشیم از هیچ بازرسی ترس و واهماهی نداریم اما بعضی ها شاید ریگی در کفششان است که مردم را از دوربین های ساخت امریکا می ترسانند
آی کیوت چنده ؟ تو همه دنیا همه بیگناهن مگه اینکه عکسش ثابت بشه پرونده هسته ای ایران از اول این بود که سوالات مبهمب در خصوص برنامه هسته ای ایران هست و اینکه ممکنه ایران در آینده قصد ساخت بمب اتم رو داشته باشه که با خاطره هاشمی و این بیانیه آمانو این مطلب رو هم بالاخره گنجوندن که ایران قصد داشت بمب اتم بسازه و قبلا مطالعاتی هم کرده بود بهانه است جانم بهانه مثل 2 میلیارد پول بالاکشیده ایران توسط برادر اوباما
علی
تحریمها بشکنه حرف ما ثابت بشه هرکاری میخوان بکنن!.
این همه همکاری کردند مجدد تحریم جدید اعمال کردند که صنعت گردشگری رو فلج میکنه (حداقل اثرش) بعد شما میگی تحریم بشکنه؟
علی
Iran, Islamic Republic of
امنیت کشور رو با چی مبادله کردیم ؟ حاشا به قراداد .. حاشا