کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر راه پس از حمله ور شدن به سازمان حمایت:

نرخ‌ها را در همه حوزه‌های حمل‌‌ونقل‌آزاد می‌کنیم

1 دی 1394 ساعت 15:40

وزیر راه و شهرسازی که پس از حمله ور شدن به سازمان حمایت به علت جلوگیری از افزایش قیمت بلیت قطار، این سازمان را مارکسیست خطاب کرده و خواستار انحلال آن شده بود، در جدیدترین برنامه رفاهی خود از برنامه‌ریزی برای آزادسازی نرخ‌ها در همه مدل‌های حمل و نقلی خبر داد!


به گزارش جهان به نقل از فارس، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از ناوگان ریلی مسافری جدید اظهار داشت: نتایج سیاست‌گذاری‌ها در حوزه توسعه ریلی به تدریج در حال نمایان شدن است و حمل و نقل ریلی باید سهم بیشتری از کل سهم حمل و نقل کشور داشته باشد.
آخوندی با بیان اینکه اصلی‌ترین حق شهروندی، حق انتخاب است، گفت: در حال حاضر نوع خدمات صنعت راه‌آهن در سطوح مختلفی است، رقابت حافظ منافع مصرف‌کننده است که به ارتقای خدمات و کاهش نرخ می‌انجامد.

وی گفت: در حوزه زیرساخت، اصلی‌ترین بحث بهبود محیط سرمایه‌گذاری است.

آخوندی با تاکید بر اینکه در آزادسازی باید میزان مداخله دولت در بازار کاهش یابد، گفت: سرمایه‌گذاران به دنبال وعده دولت نباشند بلکه در ساختار بازار باید با اطمینان سرمایه‌گذاری کرد و البته منافع مصرف‌کننده از طریق رقابت و افزایش حق انتخاب تامین شود.

آخوندی با انتقاد از نحوه قیمت گذاری تکلیفی بیان کرد: در ۲۵ سال گذشته دولت در قیمت‌گذاری بسیاری از کالاها وارد شد و این به سرکوب سرمایه‌گذاری، کاهش کیفیت و زیان مصرف‌کننده می‌انجامد.

آخوندی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در همه حوزه‌های حمل و نقل آزادسازی اجرا شود تا از سرکوب سرمایه‌گذاری و توسعه جلوگیری شده و منافع مصرف‌کننده از محل رقابت و افزایش انتخاب، تامین شود!

آخوندی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم آینده نسل‌های بعد را فدای تصمیمات عوام‌فریبانه کنیم(!)

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداقل به ۲۸۰۰ دستگاه واگن مسافری جدید تا سال ۱۴۰۰ نیاز داریم، گفت: این میزان واگن حدود ۱۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد که باید توسط بخش خصوصی و غیردولتی تامین شود.

وی به پروژه‌های منعقد شده توسط بخش خصوصی با همکاری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها با همکاری بانک‌ها و موسسات تامین مالی تامین اعتبار شده است برخی نیز نظیر لکوموتیوها از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می‌شوند.

آخوندی دو روز پیش با انتقاد از سازمان حمایت، گفته بود: پیشنهاد می‌دهم چنین سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی قیمت‌گذاری نظیر سازمان حمایت از مصرف‌کننده منحل شود و باید این پیشنهاد را به مجلس هم بدهیم تا بساط این تعالیم مارکسیستی و سوسیالیستی جمع شود. این سازمان‌ها با تعالیم سوسیالیستی سنگ حمایت از مصرف‌کننده را به سینه می‌زنند، اینها مسلمان نیستند.

باید از وزیر راه و شهرسازی که این چنین سنگ سرمایه‌داران را به سینه می‌زند و مدعی است با آزادسازی قیمت‌ها منافع مصرف کنندگاه تأمین می‌شود(!) پرسید با افزایش سرسام آور قیمت‌ها و دور شدن هر چه بیشتر کالاها و خدمات از دسترس طبقه متوسط و ضعیف، چگونه منافع مصرف‌کننده تأمین می‌شود؟!

شایان ذکر است عباس آخوندی از جمله وزرایی است که به نظام بازار آزاد اعتقاد دارد و از هر فرصتی برای حمله به طرح‌هایی که اقشار پایین‌دست از آن بهره می‌برند استفاده می‌کند. چندی پیش هم آخوندی پروژه مسکن مهر را مزخرف خوانده بود، در حالی که در پی اجرای طرح فوق در سال‌های گذشته بسیاری از مردم کم درآمد صاحب خانه شدند ولی این طرح عظیم ملی در دوره وزارت او تقریبا کنار گذاشته شد.


کد مطلب: 462918

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/462918/نرخ-ها-همه-حوزه-های-حمل-ونقل-آزاد-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com