جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۱
وزیر راه پس از حمله ور شدن به سازمان حمایت:

نرخ‌ها را در همه حوزه‌های حمل‌‌ونقل‌آزاد می‌کنیم

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 462918
وزیر راه و شهرسازی که پس از حمله ور شدن به سازمان حمایت به علت جلوگیری از افزایش قیمت بلیت قطار، این سازمان را مارکسیست خطاب کرده و خواستار انحلال آن شده بود، در جدیدترین برنامه رفاهی خود از برنامه‌ریزی برای آزادسازی نرخ‌ها در همه مدل‌های حمل و نقلی خبر داد!
نرخ‌ها را در همه حوزه‌های حمل‌‌ونقل‌آزاد می‌کنیم
به گزارش جهان به نقل از فارس، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از ناوگان ریلی مسافری جدید اظهار داشت: نتایج سیاست‌گذاری‌ها در حوزه توسعه ریلی به تدریج در حال نمایان شدن است و حمل و نقل ریلی باید سهم بیشتری از کل سهم حمل و نقل کشور داشته باشد.
آخوندی با بیان اینکه اصلی‌ترین حق شهروندی، حق انتخاب است، گفت: در حال حاضر نوع خدمات صنعت راه‌آهن در سطوح مختلفی است، رقابت حافظ منافع مصرف‌کننده است که به ارتقای خدمات و کاهش نرخ می‌انجامد.

وی گفت: در حوزه زیرساخت، اصلی‌ترین بحث بهبود محیط سرمایه‌گذاری است.

آخوندی با تاکید بر اینکه در آزادسازی باید میزان مداخله دولت در بازار کاهش یابد، گفت: سرمایه‌گذاران به دنبال وعده دولت نباشند بلکه در ساختار بازار باید با اطمینان سرمایه‌گذاری کرد و البته منافع مصرف‌کننده از طریق رقابت و افزایش حق انتخاب تامین شود.

آخوندی با انتقاد از نحوه قیمت گذاری تکلیفی بیان کرد: در ۲۵ سال گذشته دولت در قیمت‌گذاری بسیاری از کالاها وارد شد و این به سرکوب سرمایه‌گذاری، کاهش کیفیت و زیان مصرف‌کننده می‌انجامد.

آخوندی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در همه حوزه‌های حمل و نقل آزادسازی اجرا شود تا از سرکوب سرمایه‌گذاری و توسعه جلوگیری شده و منافع مصرف‌کننده از محل رقابت و افزایش انتخاب، تامین شود!

آخوندی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم آینده نسل‌های بعد را فدای تصمیمات عوام‌فریبانه کنیم(!)

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداقل به ۲۸۰۰ دستگاه واگن مسافری جدید تا سال ۱۴۰۰ نیاز داریم، گفت: این میزان واگن حدود ۱۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد که باید توسط بخش خصوصی و غیردولتی تامین شود.

وی به پروژه‌های منعقد شده توسط بخش خصوصی با همکاری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها با همکاری بانک‌ها و موسسات تامین مالی تامین اعتبار شده است برخی نیز نظیر لکوموتیوها از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می‌شوند.

آخوندی دو روز پیش با انتقاد از سازمان حمایت، گفته بود: پیشنهاد می‌دهم چنین سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی قیمت‌گذاری نظیر سازمان حمایت از مصرف‌کننده منحل شود و باید این پیشنهاد را به مجلس هم بدهیم تا بساط این تعالیم مارکسیستی و سوسیالیستی جمع شود. این سازمان‌ها با تعالیم سوسیالیستی سنگ حمایت از مصرف‌کننده را به سینه می‌زنند، اینها مسلمان نیستند.

باید از وزیر راه و شهرسازی که این چنین سنگ سرمایه‌داران را به سینه می‌زند و مدعی است با آزادسازی قیمت‌ها منافع مصرف کنندگاه تأمین می‌شود(!) پرسید با افزایش سرسام آور قیمت‌ها و دور شدن هر چه بیشتر کالاها و خدمات از دسترس طبقه متوسط و ضعیف، چگونه منافع مصرف‌کننده تأمین می‌شود؟!

شایان ذکر است عباس آخوندی از جمله وزرایی است که به نظام بازار آزاد اعتقاد دارد و از هر فرصتی برای حمله به طرح‌هایی که اقشار پایین‌دست از آن بهره می‌برند استفاده می‌کند. چندی پیش هم آخوندی پروژه مسکن مهر را مزخرف خوانده بود، در حالی که در پی اجرای طرح فوق در سال‌های گذشته بسیاری از مردم کم درآمد صاحب خانه شدند ولی این طرح عظیم ملی در دوره وزارت او تقریبا کنار گذاشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
ببخشید اما شما بیخود می کنید قیمت ها را اینطوری آزاد کنید.
خدایی یکی بگه این آدم تو این بیش از 2 سال وزارت دقیقا چه خدمتی به مملکت کرده؟
موفق باشید.
منتقد
ایشان سهمیه ناطق از دولت هستند!!!
همین روزاست که هوارو هم بسته بندی می کنن و بهمون میفروشن
آزاد (گران) شود بر اساس چه معیاری کیفیت و خدمات بهتر میشود؟ والا هر چی گرون شد کیفیت که هیچ کمیت هم کمتر شد...
حجة الاسلام موسوی
توجه به محرومین و عدالت پیشگی عین مسلمان بودن است نه کمونیسم، عدم توجه بعضی ها به انسانیت عین الحاد مارکسیستی است جناب آخوندی.! ملت محتاج مسکن است و یک سفر زیارتی در سال حق ملت است. خدا را حاضر و ناظر بدانید و پرت و پلا نبافید.
فاین تذهبون
انشاالله دوسال اخرتون هست بتازید ...
Iran, Islamic Republic of
فقط به رای اعتماد این آقا در مجلس در سال 1392 یک یار دیگه نگاه کنید ببینید این فرد با چه رویی در منسب دکتر نیک زاد قهرمان نشسته و دستورات اقتصادی می ده این چشم فتنه را بپایید از این کشور در نره در دولت آینده این بابا باید تاوان فتنه سال 1388 رو بده ماشاالله روی هر کدوم دست می ذاری توی این دولت یا تروریست سیاسی از آب در میاد تا تروریست اقتصادی یا عقیدتی یا سر دسته پرونده داران ؟؟؟؟؟
19
سلام علیکم
پس اشکال از مجلس است که استیضاح این آقا رای نمی آورد؟
Romania
ایشون که از مرفهین هستند بایدم به سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده حمله کنن و کمونیستی بدوننش این اقتصاد مقاومتی و عدم واریز حقوق به موقع فقط شامل حال کسانی که حقوقهای زیر 1500 میگیرن وزرا با حقوق چندین میلیونیشون چی آیا واریز حقوق اونا که بالای خط فقرن هم به تاخیر می افته از ایشون بپرسید خط فقر الان چقدر؟ با این افزایش قیمتها اونیکه 1200 میگیره باید چیکار کنه
آره نه که صاحب نداره تو این حرفا رو بزن
مگه تا الآن کاری غیر از این کردید؟؟؟؟
حسین
کسی نیست از این اقا بپرسه در جایی که رانتهای دولتی برای برخی از اطرافیان دولت مردان که خود آنها هم در آنها سهیم هنستند تونسته بهترین راه کسب درامدهای تریلیاردی از بیت المال باشه ، چرا الانشم هم همون تریلیاردرهای اطرافیان دولت حاضر به سرمایه گذاری در این امور نیستند . مطمئن باشید که اگر این دولت با مردم شفاف میبود تا الان خیلی از مشکلات مردم حل میشد تمام این نابسامانی ها اینه که در سال 94 نه تنها همدلی از طرف دولت برای ملت نیست بلکه انگار مردم با زبون دیگه ای با اینا صحبت می کنند که همزبانی هم وجود نداره بابا بازار ازاد در جایی معنی میده که برای خدماتی که ارائه می کنید تعریفی وجود داشته باشه نه که یلخی یلخی قیمت رو ببری بالا و بگی من طرفدار بازار ازاد هستم
این اقا چرا با مردم سر جنگ داره
بی هنر
تقریبا همه دولت ها را دیده ام و با صدها وزیر کار و گفت و گو کرده ام و بیش از 1300 همکار نماینده داشته ام ؛ براساس تجربه و سابقه خود شهادت می دهم که دکتر آخوندی یکی از وزرای فهیم، مدیر، مدبر، پرکار و استراتژیک کشور است.

آخوندی قبل از آنکه محاسنش درآید در جهاد سازندگی شروع به کار کرد و زمانی هم معاون سیاسی وزیر کشور بود و بسیاری از ما او را می شناسیم که مدیر، مدبر و با کیاست و پرکار است .
Iran, Islamic Republic of
این یارو دیپلمم نداره
شما بهش میگی دکتر؟؟
قبل از اینکه محاسنش درآید در جهاد سازندگی شروع به کار کرده. خب شروع به کار کرده باشه. اون زمان، زمان انقلاب و جنگ بود و همه افراد خیلی زودتر از در اومدن محاسنشون، کار میکردند. جو هم جو مذهبی بود. در جو مذهبی مذهبی باشی که هنر نیست.
الان در این جو نفاق، این آقای محاسن جو مذهبیش رو حفظ کرده!؟ مثل دوره جهاد سازندگی برای فقرا کار میکنه یا برای بی نیازهای سکلان سرمایه دار؟!
شما اصلاح طلبان هی میگید بود بود. چرا نمیگید هست هست؟!
مجسن
Iran, Islamic Republic of
البته حق دارد به کسانی که جلوی یکه تازی ایشان مقاومت میکند با عصبانیت برخورد نماید چون هزینه تحصیلی ایشان در انگلیس را جناب زنگنه از جیب ناقابل وزارت نفت داد .چنانکه جناب زنگنه نیز در سر سودای کلاس بندی جایگاههای بنزین را دارد.
Romania
رهبر معظم انقلاب فرمودند مسکن مهر رامورد توجه قرار دهید بعد این اقا می گوید مسکن مهر طرحی مزخرف بود که البته پاسخ این اهانت را در ایام انتخابات خواهند دید یکی نیست به این اقا بگه تو اگه با احمدی نژاد مشکل داری مردم چه گناهی کردن این مدیریت کبک صفتی دورانش تمام شد ه با این حرکات وگفتار هم نمی توانید بر خدمات نکرده خود سرپوش بگزارید .برادر سه شهید
y-r
باسلام
از قرار معلوم در دولت اعتدال همه چیز برای ثروتمندان معتدل می شود از قیمت بلیت هواپیما گرفته تا دیگر حوزه های حمل ونقل و برنامه جدید وزارت نفت برای سطح بندی جایگاههای بنزین که یقینا" موجب افزایش نامعلوم قیمت بنزین خواهد شد؛ پس از گران شدن بلیت هواپیما فکر کردم اگر سالی یکبار یا دو یاسه سال یکبار بتوانستم از موطن دور خود با هواپیما به مشهد مقدس بروم بعد از این نصف راه را با خودرو و نصف راه را با قطار می روم ؛ پس اینکه اعلام شد که بلیت قطار هم گران می شود باز گفتم این گونه رفتن به مشهد مقدس برای ما مقدور نیست بهتره با همان خودرو پراید خود به مشهد برویم .ولی امروز با شنیدن سطح بندی جایگاههای بنزین و رقابتی کردن قیمت بنزین در جایگاههای 1و2 به خود گفتم آفرین به دولت اعتدال !! که ماشین هم از ما گرفت ، ما باید به فکر وسیله حمل نقل دیگری مثل اسب و شتر و الاغ و ... باشیم تا امثال ما حداقل بتوانند برای سرکشی خویشان هر دو یا سه سالی سفری داشته باشند . البته در این رهگذر صنعت گردشگری رونق می یابد!! و مشاغل جدید مثل چاپار خانه ها بوجود می آیندو قشر بیکار هم شاغل می شوند . به جناب آقای آخوندی باید گفت شما درست می فرمایید !! که قیمت حمل و نقل در همه حوزه ها باید افزایش یابد یا آزاد شود زیرا افزایش قیمت کالاها و مواد غذایی درحوزه کاری حضرتعالی نیست شما چکار به این مسائل دارید !! متولی این امور دیگران هستند باید خودشان مسئله را حل کنند اگر هم نتوانستند ، مشکلی نیست مردم خودشان با هم می سازند و همین قدر که دولت اعتدال تورم 50 درصدی را به 8 درصد رسانده !! کافی است. ولی سوال اصلی من این است که درست است ما هم باید خود را با افزایش قیمتها هماهنگ کنیم و همانطور که گفتم این روش آزاد سازی نرخ حوزه های مختلف حمل ونقل در نهایت در حد و حدود ثروتمندان و متمکنین هست حال ما چگونه خودمان را به آنها برسانیم ؟! من از دولت مردان محترم خواهش می کنم طریق ثروتمند شدن ما را اعلام کنند و طرحی برای آن ارایه دهند تا ما هم بتوانیم در آینده از هواپیما یا قطار یا خودرو استفاده کنیم .!!
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
....
آخوندی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم آینده نسل‌های بعد را فدای تصمیمات عوام‌فریبانه کنیم(!) ...!!!!! اتفاقا این اظهار نظر نه تنها عوام فریبانه تر بلکه خواص فریبانه هم هست...
بله اين آقا شديدا به سازمان حمايت از مصرف كننده كه حامي حقوق مصرف كننده است بي ادبانه تاخت!!سازماني كه مبناي تشكيلش قانون مي باشد و يك وزير نميتواند بخاط اجراي وظايف قانوني يك دستگاه به آن توهين كند.در ضمن آقاي وزير اينجا ما به ريال حقوق ميگيريم و درآمد داريم شما چطور دنبال اقتصاد بازار آزاد هستيد؟آنهم در شرايطي كه دشمن به كشورمان دارد هجمه مي كند و عليرغم نرمش ها حقوق ملت ايران را ناديده مي گيرد شما چگونه ميتوانيد نسخه بازار آزاد و پيوستن به اقتصاد جهاني را در كشور اجرا كنيد!!آيا نمي دانير سران كفر استكبار و صهيونيست براي نابودي اسلام و كشور كمر بسته اند و عملا جنگي ناجوانمردانه را عليه ما و متحدانمان در منطقه شروع كرده اند و به اصطلاح فعلا به انجام جنگ هاي نيابتي بسنده كرده اند تا بعد!!با اين اوصاف و ركود در بازار و درآمدهاي قطره چكاني مردم چگونه ميخواهيد آزاد سازي كنيد!آيا به مولفه هاي اقتصاد مقاومتي كه فرمايش مقام معظم رهبري است توجه داريد؟در اقتصاد مقاومتي شما بايد بهره وري را بالا ببريد و معني اقتصاد مقاومتي آزاد سازي نيست زيرا با آزاد سازي مردم ديگر تاب مقاومت نخواهند داشت معني اقتصاد مقاومتي اجراي برنامه هايي است كه فشار اقتصادي به مردم در شرايط كنوني به حداقل برسد .پس آقاي وزير هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد.الان وقت آزاد سازي نيست
Russian Federation
نمی دانم ایشان از چی ناراحت است با این که وزیر هست همه امکانات در اختیار او هست به مردم و دولت قبل هم هر وقت بخواهد توهین و پرخاش می کند اینها طلب کی رو از مردم می خوان