دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۲

افتتاح باشگاه ورزشی دانشگاه آزاد با حضور یاسر هاشمی!

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 462702
میرزاده: هدف ما این است که به ورزش بانوان و آقایان به یک اندازه اهمیت داده شود/ دادکان: ورزش دانشگاه آزاد را با خرد جمعی توسعه خواهیم داد/ یاسر هاشمی: ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی، برای دانشگاه یک ضرورت بود
افتتاح باشگاه ورزشی دانشگاه آزاد با حضور یاسر هاشمی!
به گزارش جهان به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه، با اشاره به انتخاب طاهره طاهریان به عنوان عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اولین بار است که یک بانوی ورزشکار و مدیر، به عنوان عضو هیأت مدیره یک باشگاه ورزشی انتخاب می شود.


وی افزود: در حال حاضر از ۲۰ تیم دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۰ تیم به بانوان اختصاص دارد. هدف دانشگاه آزاد اسلامی این است که به ورزش بانوان و آقایان به یک اندازه اهمیت داده شود و امکانات یکسانی برای آنها در نظر گرفته شود.


میرزاده با اشاره به توسعه کیفی ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در آغاز مدیریت جدید دانشگاه، حوزه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی از ردیف بودجه مستقل برخوردار نبود اما با حضور دکتر دادگان در رأس این مجموعه، توانستیم ساختار حوزه ورزش را در تشکیلات دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا داده و برای آن بودجه جداگانه در نظر بگیریم.


میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ردیف های خاصی از بودجه دانشگاه هم به امور جاری و هم به امور عمرانی حوزه ورزش اختصاص یافته است، گفت: در سال ۹۳ اعتبار جاری در نظر گرفته شده برای بخش ورزش ۶۰۰میلیارد ریال بود که این میزان در سال ۹۴ به ۹۷۶ میلیارد ریال افزایش یافت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش بودجه ورزشی دانشگاه در سال آینده نیز خبر داد و افزود: در نظر داریم این رقم را برای امور جاری این حوزه به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش دهیم. خوشبختانه سرانه ورزشی دانشجویی نسبت به سال ۹۲ شش برابر افزایش یافته که همین موضوع توسعه این حوزه را در پی داشته است.


وی با بیان اینکه در بخش ورزش نگاه ملی داریم، افزود: هرچه برای توسعه کمی و کیفی ورزش سرمایه گذاری کنیم، علاوه بر ایجاد سلامت و نشاط اجتماعی، باعث کاهش ناهنجاری ها و هزینه های درمان در کشور خواهد شد.


میرزاده با بیان اینکه حدود ۶۰۰هزار مترمربع فضای ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰هزار مترمربع فضای ورزشی نیمه تمام، با تخصیص ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار، تا سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.


دکتر میرزاده در پایان گفت: در حال حاضر ۳درصد از بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه حوزه ورزش اختصاص یافته است که از این میزان ۲درصد صرف هزینه های جاری امور ورزش و یک درصد صرف امور عمرانی و توسعه فضاهای ورزشی شده است.


دکتر دادگان: ورزش دانشگاه آزاد اسلامی را با خرد جمعی توسعه خواهیم داد.


دکتر محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص هدف از تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی این دانشگاه گفت: اساسنامه این باشگاه طبق باشگاههای داخلی و خارجی تدوین شده و امیدواریم بتوانیم حوزه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی را با تفکرات و خرد جمعی پیش ببریم.


دادگان با تأکید بر محوریت اخلاق در ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در هیچ یک از مسابقات و لیگ های سراسری از نظر انضباطی، مالی و رفتاری مشکلی نداشته است و این یکی از بزرگترین افتخارات ما به شمار می رود.


وی با بیان اینکه ۳۵۰ نفر عضو تیم های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، اظهار داشت: در تمامی قراردادهای اعضای تیم های ورزشی دانشگاه، بخشی به عنوان موازین اخلاقی گنجانده شده است و از تمامی ورزشکاران نیز خواسته ایم اخلاق را مقدم بر ورزش بدانند.

دکتر دادگان از افزایش سرانه دانشجویی خبر داد و گفت: در حال حاضر سرانه دانشجویی ۲۵ هزار تومان است که تا سال آینده به ۳۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه توسعه ورزش حرفه ای تنها هدف ما به شمار نمی رود، گفت: ۸۵ درصد از اعضای تیم های دانشگاه آزاد اسلامی را دانشجویان تشکیل می دهند، از سوی دیگر حدود ۲۴۰ هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه در مسابقات درون واحدی شرکت کرده اند اگر چه برگزاری این مسابقات هزینه بر است ولی با برنامه ریزی های انجام شده هزینه های صرف شده برای تیم های حرفه ای نسبت به سال های گذشته ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

هاشمی طبا: پهنه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، سراسر ایران است

مهندس مصطفی هاشمی طبا در این جلسه ضمن تبریک به دکتر میرزاده به خاطر انتخاب دکتر دادگان در سمت معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در آینده ای نزدیک یکی از مراکز مهم تربیت و رشد جوانان کشور باشد.

وی همچنین پیشنهاد داد تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عضویت این باشگاه درآیند تا از این طریق بتوانند علاوه بر رشد علمی خود، سلامت جسم و روان خود را نیز ارتقا دهند.

هاشمی طبا، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از کم نظیرترین موسساتی دانست که محدوده فعالیت آن پهنه سراسر کشور است.

طاهریان: دانشگاه آزاد اسلامی تفاوتی بین ورزشکاران زن و مرد قائل نیست

طاهره طاهریان با بیان اینکه شروع ورزش بانوان با حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد، گفت: ایشان زمانی که در مجلس حضور داشتند، شرایط مناسبی را برای حضور بانوان در ورزش فراهم کردند که امروز شاهد نتایج آن هستیم.

وی با اشاره به حمایت های دکتر میرزاده از ورزش بانوان نیز خاطرنشان کرد: زمانی که دکتر میرزاده در ریاست جمهوری حضور داشت، حمایت های مالی و معنوی بسیاری از ورزش بانوان می کرد. امروز نیز افرادی در رأس دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند که تفاوتی بین ورزشکاران زن و مرد قائل نیستند.

یاسر هاشمی: ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی، برای دانشگاه آزاد اسلامی یک ضرورت بود.

مهندس یاسر هاشمی، رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دکتر دادگان با تأسیس این باشگاه، موجب انسجام و ایجاد ساختاری منظم در ورزش دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند یک چارچوب منطقی بود، اظهار داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش کشور و در حوزه قهرمانی، از وزن و جایگاهی درخور برخوردار است. به همین خاطر شکل گیری چنین باشگاهی ضروری بود.

گفتنی است در این مراسم فریده ارباب مربی مربی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی نیز از دکتر میرزاده لوح تقدیر دریافت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیگه در بسیج رو پلمپ نکردن دانشگاه آزادیا؟؟؟
دانشگاه هاشميون !!!!!!!!!!
احسان
انشاله بزودی وقت حسابرسی اعمال میرسه/////////////////////
سلام
مال باباشه به تو چه؟!!!!!
شهروند
یعنی جوان های مردم عادی که تمام بار مشکلات کشور بر دوش آنها است لیاقت مدیریت و مسئولیت در این کشوررا ندارند که تمام پست های مدیریتی ارشد به آقازاده ها و فامیل های دور و نزدیک آنها داده می شود؟ خدایا ...
خب که چی
ادم حسابی تر از یاسر انجا نبوده ؟؟!!!
اسماعیل
Germany
یا رب، نظر تو برنگردد.
درود بر ايت الله هاشمى
United Kingdom
درودبرهاشمی بزرگ باد۰ دشمنان دانشگاه آزادبسی حقیرورذل وخبیث هستند ۰
دانشگاه آزاد فعلا دراختیار این افراد است.
لانه فتنه درست کرده اند برای انتخابات دو م ریاست جمهوری باشگاه کجا بود ؟!!!؟اینها که از حقوق ومزایای کارگران وکارکنان زده اند طبیعی است کاخ ورزشی را برای خودو خانواده درست کنند چرا از کارایی کارکنان که هر سه ماه به انها داده می شد کم کردند تا به فتنه جدید در راه خود هزینه کنند باشگاه ورزشی رد گم کردن هست