شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
"تاگس اشپیگل" گزارش داد؛

افزایش خشونت علیه پناهندگان در آلمان

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 462516
یک روزنامه آلمانی با استناد به آمارهایی که دولت به پارلمان آلمان ارائه داده است، از افزایش چشمگیر خشونت راست افراطی و حملات علیه پناهندگان در سال ۲۰۱۵ خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" خبرداد: شمار جرائم راست افراطی از جمله حملات به محل اقامت پناهندگان در آلمان به‌شدت افزایش یافته است. یک دلیل مهم این گونه اقدامات بیگانه ستیزی است.
 
بر اساس اطلاعات روزنامه "تاگس اشپیگل"، در آلمان افزایش شدید جرائم با انگیزه‌های راست افراطی دیده می‌شود. پلیس آلمان از ژانویه تا پایان اکتبر سال جاری بر اساس آمارهای اولیه تا کنون 11.312 جرائم انجام شده از طرف نئونازی‌ها و دیگر گروه‌های راست افراطی را ثبت کرده است که بین آنها 759 مورد اقدام به خشونت دیده شده است. در این حملات حدود 582 نفر مجروح شدند.
 
بین حدود 5970 مظنون شناسایی شده 151 نفر موقتاً دستگیر شدند و حکم بازداشت تنها برای 9 نفر از آنها صادر شده است.
 
روزنامه "تاگس اشپیگل" این گزارش را بر اساس پاسخ دولت آلمان به درخواست ماهانه معاون رئیس پارلمان آلمان و حزب چپ ارائه داده است.
 
بر اساس اطلاعات ارائه شده، آمار جرائم راست افراطی در ده‌ماهه ابتدایی سال جاری همچنان افزایش داشته است. آمار ارائه شده در این باره توسط دولت بسیار بالاتر از سال 2014 بوده است. در آن زمان گزارش‌های ارائه شده از حدود 10541 مورد جرائم راست افراطی با 496 اقدام به خشونت و 431 مجروح خبر دارد.
 
یک دلیل افزایش چشمگیر آمار جرائم راست افراطی در آلمان افزایش جرائم بیگانه ستیزانه که در مجموع شامل جرائم راست افراطی می‌شود، است.
 
تا اکتبر سال جاری پلیس از حدود 3155 مورد جرائم که علیه پناهندگان و مهاجران شکل گرفته است خبر داده است که یک افزایش بیش از چهل‌درصدی نسبت به تمام سال 2014 را نشان می‌دهد.
 
افزایش جرائم راست افراطی مدتهاست که در آلمان مشخص شده است اما در سال جاری ماه اکتبر بدترین ماه از این نظر را نشان داده است. پلیس در این ماه حدود 1717 مورد از جرائم راست افراطی را که بین آنها 759 اقدام به خشونت با 582 مجروح وجود داشته است اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *