جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۳

پولدارترین و فقیرترین تیم‌های لیگ/ استقلالی‌ها در صدر و قعر!

يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 462378
رئیس سازمان لیگ گفت: استقلال تهران بیشترین و استقلال خوزستان کمترین هزینه را در میان تیم‌های لیگ برتری انجام دادند/ لیگ ایران در آسیا سوم است/ نقل و انتقالات از دوم دی ماه آغاز و تا ۲۹ دی ماه ادامه خواهد داشت
پولدارترین و فقیرترین تیم‌های لیگ/ استقلالی‌ها در صدر و قعر!
به گزارش جهان  به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مهدی تاج با حضور در برنامه چهارسوی لیگ شبکه خبر گفت: امسال قراردادهای لیگ ۱۶۹ میلیارد تومان بوده است که پیش بینی می کنیم تا پایان فصل به ۱۹۷ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی افزود: استقلال تهران با ۱۷ میلیارد و ششصد میلیون تومان بیشترین هزینه را برای تیم خودداشته و از نظر ما عدد بزرگی نیست،سپاهان ۱۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان ،پرسپولیس ۱۶ میلیارد تومان ولی استقلال اهواز با ۵ میلیارد تومان کم هزینه ترین تیم لیگ برتر بوده و استقلال خوزستان که در جایگاه نخست جدول قرار دارد تنها ۵ میلیارد و نهصد میلیون تومان برای تیمش هزینه کرده است و هزینه های این دو تیم حتی به ۶ میلیار د تومان هم نمی رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق آماری که استخراج کرده ایم میانگین سنی بازیکنان در سال۹۴-۹۳ لیگ برتر ۲۶/۸۶ صدم بوده که از نظر ما آمار خوبی است اما امسال با احتساب بازیکنانی که بازی کرده اند و بازیکنانی که بازی نکرده اند آمار نیم فصل ما به ۲۵/۴۲ صدم درصد کاهش یافته است که این آمار خیلی خوبی است برای جوانگرایی . ما تلاش کرده ایم برای رسیدن به این هدف بر اساس آیین نامه میانگین سنی را پایین بکشیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد:ما برای این کار هدف گذاری کرده بودیم و فصل قبل قراداد بازیکنان بزرگسال با تیم های لیگ برتری را از ۲۳ بازیکن به ۱۷ بازیکن تغییر دادیم و بقیه بازیکنان باید زیر ۲۳ سال باشند.

رئیس سازمان لیگ گفت :با اجرای این طرح حدود ۲۰۰ بازیکن مسن از لیگ برتر کنار رفتند و پرکیفیت های این بازیکنان به لیگ یک رفتند.

تاج بیان کرد:امسال ۳۰ بازیکن به اردوی تیم ملی امید دعوت شدند که میانگین سنس آنها ۲۱/۹۷ بود که این موضوع از نظر ما خیلی خوب است و این بازیکنان در بیش از ۵۷ درصد بازی های لیگ امسال حضور داشته اند. یعنی همه بازیکنا امید در لیگ فعال هستند.

وی تاکید کرد: اخباری از تراکتور ، محمدی از راه آهن ،علی کریمی از سپاهان ، روزبه چشمی از استقلال، احسان پهلوان از ذوب آهن و کنعانی از ملوان از کل دقایق نیم فصل اول که می شود ۱۳۵۰ دقیقه هزار دقیقه رو بازی کردند و اگر مقایسه ای با گذشته داشته باشیم که چه اتفاقی می افتاد بسیار حائزاهمیت است.

تاج گفت :قبلا چند بازیکن جوان در لیگ حضور پیدا می کرد، همین موضوع باعث کاهش هزینه ، افزایش دوندگی و تغییر کیفی تیم های ملی وامید را در پی داشته است .چهرهای جوان جدیدی به تیم ملی دعوت شده اند که هنوز کسی آنها را نمی شناسد و این موضوع از نظر من خوب است.چهر تیم ملی ما در جام جهانی نسبت به جام ملتها تغییر زیادی کرده است.

رئیس سازمان لیگ افزود :اگر ما بتوانیم در بخش های سخت افزاری ، تعطیلات لیگ و ورزشگاه ها مشکلات را حل کنیم فکر می کنم در وضعیت بهتری قرارخواهیم گرفت.

تاج درباره نمره لیگ ایران در آسیا گفت: کره اول، ژاپن چهارم شد و ما سوم شدیم اگرچه من ژاپن را نقطه استاندارد لیگ آسیا می دانم .

وی افزود: فصل گذشته در نیم فصل ۴۷۰ کارت به بازیکنان داد شد امسال ۴۳۳ کارت به بازیکنان داده شده است که نشان می دهد در لیگ میزان خشونت کم شده زیرا در سال گذشته ۲۵ کارت قرمز گرفتیم و امسال این میزان به ۱۹ کارت کاهش یافته است. میزان گل هم به نیم فصل گذشته نزدیک بوده و ۲۵۵ گل ردو بدل شده است .

تاج در ادامه افزود: اگر بتوانیم بلیت الکترونیک را سر و سامان بدهیم، قطعا فروش ما بالاتر خواهد رفت.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: نقل و انتقالات از دوم دی ماه آغاز و تا ۲۹ دی ماه ادامه خواهد داشت. بعد از برگزاری هفته های هفته شانزدهم و هفدهم تعطیلات نیم فصل آغاز می شود که طول آن ۲۸ روزه بر اساس استاندارد جهانی است، در این مدت ما تیم امیدمان را به بازی های قطر اعزام خواهیم کرد وتلاش خواهیم کرد جام حذفی را تا تاریخ ۳ خرداد ۹۵ به اتمام برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا اگرویسی خارجی بود فردوسی پور قربان صدقه اش می رفت!
بااینکه استقلالی هستم اما اگرویسی هم موفق بشه تیمشو قهرمان کنه خوشحال میشم
دمت گرم که بااینکه استقلالی هستی بدون تعصب ازیک مربی ایرانی موفق دفاع کردی و آرزوی موفقیتش رو داری
لرستانی
بنازم آقای ویسی لرباغیرت و مظلوم و افتخارآفرین
که با دست خالی قهرمان نیم فصل شد
یاد بگیرند تیم های پولدار و صنعتی که قراردادهای ملیاردی می بندند اما دریغ از یک ذره بازدهی