يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نقش‌غذاهای گیاهی‌در تخریب محیط زیست

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 462134
طبق مطالعه جدید محققان، مصرف غذاهای سالم مملو از میوه و سبزیجات به مراتب برای محیط زیست مضرتر از مصرف گوشت است.
نقش‌غذاهای گیاهی‌در تخریب محیط زیست
به گزارش جهان به نقل از مهر، محققان دانشگاه کارنگی ملون پنسیلوانیا عنوان می کنند که مصرف میوه و سبزیجات زیاد، مواد لبنی و غذاهای دریایی برای محیط زیست به مراتب مضرتر و زیانبارتر است چراکه تولید این مواد غذایی به منابع بیشتری نیاز داشته و موجب انتشار بیشتر گازهای گلخانه ایی می شود.

«پال فیشبک»، محقق این تحقیق، در این باره می گوید: «خوردن کاهو در مقایسه با خوردن گوشت بیش از سه برابر بیشتر در انتشار گازهای گلخانه ایی نقش دارد.»

وی در ادامه می افزاید: «اکثر سبزیجات متداول بیش از آنچه که تصور می شود نیاز به منابع بیشتری به ازای هر کالری دارند. در این زمینه بادمجان، کرفس و خیار در مقایسه با دام و طیور به مراتب بدتر هستند.»

محققان در بررسی های خود، نحوه رشد، برداشت و حمل و نقل مواد غذایی، فروش و خدمات مواد غذایی، و ذخیره و استفاده منابع به شکل مصرف انرژی، مصرف آب و انتشار گازهای گلخانه ایی را بررسی کردند.

از یک سو نتایج نشان داد که تحت کنترل نگه داشتن وزن و خوردن کالری های کمتر تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته و باعث کاهش مصرف انرژی، مصرف آب و انتشار گازهای گلخانه ایی تا ۹ درصد می شود.

چراکه خوردن غذاهای سالم تر که ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، مواد لبنی و غذاهای دریایی است، موجب افزایش تاثیر زیست محیطی در سه حوزه می شود: مصرف انرژی تا ۳۸ درصد، مصرف آب تا ۱۰ درصد و انتشار گازهای گلخانه ایی تا ۶ درصد افزایش می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *