يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

چه کسانی به مورینیو خیانت کردند؟

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب: 461949
سرمربی چلسی در آخرین مصاحبه خود به عنوان سرمربی چلسی عنوان کرد بعضی از بازیکنان چلسی به مورینیو خیانت کردند.
به گزارش جهان و به نقل از ایسنا از دیلی میل، پس از این که چلسی فصل جدید را با نتایج ضعیف آغاز کرد و از ابتدای بازی‌ها در میانه دوم جدول لیگ انگلیس قرار داشت زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری سرمربی پرتغالی از هدایت آبی‌های لندن به گوش می‌رسید اما هر بار مسئولان باشگاه از مورینیو حمایت می‌کردند و منتظر بودند که روند نتایج تیمشان تغییر کند. در نهایت صبر آبراموویچ به پایان رسید و این مربی پرتغالی از سمت خود به عنوان سرمربی چلسی کنار رفت.
 
مورینیو در آخرین مصاحبه خود به عنوان سرمربی چلسی عنوان کرد که به کار او خیانت کردند. بعضی از بازیکنان چلسی از قصد ضعیف ظاهر شدند و این باعث شده است مورینیو نتیجه نگیرد.
 
قبل از دیدار چلسی و پورتو مورینیو یک تغییر عجیب در تیمش داشت و رامیرس را به جای فابرگاس به میدان فرستاد ولی این اتفاق را مسئولان پورتو می‌دانستند. شاید رابطه نزدیک فابرگاس و کاسیاس باعث شد تا مسئولان پورتو از این تصمیم آگاه شوند.
 
**مظنونان اصلی
 
• ادن هازارد
 
بیرون رفتن ادن هازارد در برابر لسترسیتی روی یک برخورد ساده خیلی عجیب بود این در حالی است که او به این برخوردها عادت کرده است و این اتفاق برای هواداران چلسی عجیب بود. هازارد البته بعد از بازی با پاری سن ژرمن به انتقاد از مورینیو و سبک بازی دفاعی او پرداخته بود این در حالی است که مورینیو همواره از هازارد به عنوان بازیکن بزرگ یاد کرد و او را با مسی و رونالدو مقایسه می‌کرد.
 
• سسک فابرگاس
 
دوست نزدیک هازارد یعنی سسک فابرگاس یکی دیگر از مظنونان اصلی خیانت در این تیم لندنی بوده است. او در بازی با پورتو نیمکت نشین شد و در همان دیدار ترکیب چلسی لو رفت. فابرگاس این فصل عملکرد بسیار ضعیفی در چلسی داشت و هیچ تلاشی برای بهبود بازی خود نداشت،‌ به طوری که هواداران ساده فوتبال نیز می‌توانستند تغییر عمده در سبک بازی او به عمد یا غیرعمد را متوجه شوند.
 
• پدرو
 
پدرو یکی دیگر از بارسلونایی هایی است که نشان داد چرا قاعده این موضوع که آب مورینیو و بارسلونا درون یک جوی نمی‌رود وجود دارد. او در بازی اول خود ستاره چلسی بود و درخشید ولی در ادامه افت عجیبی کرد و هر توپی که در اختیار می گرفت را روی دروازه ارسال می‌کرد. او نیز از جمله بازیکنانی بود که هیچ اثری از پدروی بارسلونا نداشت.
 
• دیگو کاستا
 
یکی دیگر از اسپانیایی‌ها در باند اسپانیایی ها دیگو کاستا بود که یکبار نیز کاور خود را به سمت این مربی پرتاب کرد و هیچ اثری از کاستای فصل قبل نداشت. در کنار این ها سزار آسپلیکوئتا را نیز باید اشاره کرد.
 
مورینیو بعد از شکست برابر لستر گفت:‌ به خوبی می‌دانم که مهم‌ترین چیز برای من به عنوان یک مربی، این است که سبک بازی حریف را تشخیص دهم تا کار را برای بازیکنانم راحت کنم اما دو گلی که لسترسیتی به ثمر رساند را نمی‌توانم هضم کنم. همواره از بازیکنانم می‌خواهم با تمرکز بالا بازی کنند و حریف را زیر فشار قرار دهند. در دیدار برابر لسترسیتی به هیچ وجه این‌گونه نشد و بازیکنان حریف به راحتی در میدان حرکت می‌کردند.
 
مورینیو در ادامه سخنانش به انتقاد از بعضی از ستارگان چلسی پرداخت و گفت: وقتی در بعضی از پست‌ها بازیکنان بزرگ و سرنوشت‌ساز دارید اما آنها از روزهای خوبشان به دور هستند، شرایط برای کار کردن بسیار سخت می‌شود. فصل قبل برای رساندن بازیکنان چلسی به بهترین شرایط، تلاش بسیار زیادی داشتم اما به نظر می‌رسد حفظ آمادگی این بازیکنان سخت‌تر از کار قبلی است. نهایت تلاشم را به کار گرفتم تا بازیکنان بزرگ چلسی را به روزهای اوج برسانم اما آنها من را خوار کردند و نتیجه‌ای نگرفتم.
 
سرمربی پرتغالی چلسی در پایان سخنانش هم گفت: به هر حال باید بگویم احساس خیانت می‌کنم. با تلاش زیادی که داشتیم، موفق شدیم در دقیقه 77 گلزنی کنیم و اختلاف را به یک گل کاهش دهیم اما مسائل تحریکی آمیزی در ورزشگاه رخ داد. حتی توپ جمع‌کن‌ها توپ را به موقع در اختیار ما قرار نمی‌داند و حدود پنج دقیقه وقت بازی تلف شد این جملات در شرایطی بر زبان سرمربی سابق اینتر و رئال مادرید رانده شد که او مجبور شد خوردن دو گلی که آنها را غیرقابل پذیرش خواند، را به جان بخرد: "این گل ها را در شرایطی دریافت کردیم که می دانم که یکی از نقاط قوت من بازیخوانی و تحلیل جزئیات بازی حریف است.
 
مورینیو مدعی است تیم او به عمد از لسترسیتی گل خورده است و این یعنی اکثر بازیکنان تیم در یک خیانت دسته جمعه علیه مربی خود فعال بودند. همان اتفاقی که تقریبا در سال سوم مورینیو در رئال رخ داد.
 
در صحنه گل اول روباه ها، زمان بسیاری برای حرکت به محرز داده شد. سزار آزپلیکوئتا و نمانیا ماتیچ نتوانسته بودند در زمان کافی به محرز برسند و به او اجازه دادند با پای چپ قدرتمندترش توپ را روی دروازه بفرستد که در نهایت به خاطر عدم توفیق جان تری و کورت زوما برای مهار جیمی واردی، توپ به تور دروازه آبی ها نشست. مورینیو در مصاحبه اش ادامه داده بود: "به حرکت واردی بین دو مدافع و سانتری که با پای چپ ارسال شد، دقت کنید. محرز در محوطه جریمه فقط یک نفر را مقابل خود می دید. من همیشه گفته ام مقابل یک نفر، حتما باید دو نفر قرار بگیرد تا بتواند جلوی استفاده از پای تخصصی اش را بگیرد." این ها جملات ناامیدانه مردی بود که فکر می کند هر آنچه لازم بوده انجام داده، ولی توجه کافی به وی نشده است. علاوه براین، برای جلوگیری از گل دوم هم لازم نبود مهارت های پیچیده ای به خرج داد. حرکت بازیکن الجزایری، در شرایطی که آزپلیکوئتا دوباره به محرز اجازه عرض اندام داد و هیچ هافبکی برای کمک اضافه نشد، برای چلسی گران تمام شد.
 
به نظر می‌رسد همان اتفاقی که باند اسپانیایی های رئال یعنی راموس و کاسیاس در مقابل کوئنترائو و رونالدو در رئال شکل دادند و منجر به رفتن مورینیو از رئال شد این بار به نحوی دیگر در چلسی یقه مورینیو را گرفت.
 
به نظر می رسد آبراموویچ نیز از این بحران در تیمش آگاه شده بود و راهی جز پایان همکاری با مورینیو نداشت. ستارگان چلسی از نحوه بازی تدافعی و مبتنی بر ضد حمله راضی نیستند و به نوعی این مسائل را در بازی خود نشان دادند.
 
به نظر می‌رسد تنها جان تری، ویلیان، رامیرس و ماتیچ جزو بازیکنانی بودند که در این باند نبودند و تمام تلاششنا را برای موفقیت تیم به کار بسته بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *