دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

ادای احترام بان‌کی‌مون به شهدای‌ پیشاور

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 461739
دبیر کل سازمان ملل با ارسال پیامی به مناسبت یکمین سال درگذشت شهدای مدرسه نظامی «پیشاور» پاکستان، بیان داشت: هیچ مجوزی برای اقدامات متجاوزکارنه علیه کودکان بیگناه که مشغول تحصیل علم بودند، وجود ندارد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از «روزنامه پاکستان» خبرداد: «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت سالروز شهدای مدرسه نظامی پیشاور بیان داشت: هیچ مجوزی برای اقدامات متجاوزکارانه علیه کودکان بیگناه که مشغول تحصیل علم بودند وجود ندارد.
 
 وی همچنین ضمن اظهار همدردی و طلب عافیت برای بازماندگان شهدای مدرسه پیشاور گفت: بعد از گذشت یک سال هنوز زخم این حادثه هولناک تازه است و غم و درد آن را با تمام وجود حس می کنم.
 
وی افزود: بازگشت بچه ها به مدرسه بعد از یک هفته از این حادثه بسیار متعجب کننده بود و در واقع این اقدام نشان دهنده قدرت صلح و امید و علم دوستی است.
 
وی در ادامه بیان کرد: حمله به مدرسه اقدام بزدلانه ای است، بچه ها برای تعیم و آموزش نیاز به مکان امن دارند.
 
وی همچنین ضمن تشکر از کسانی که برای شهدای مدرسه پیشاور بزرگداشت گرفته اند، اطمینان داد که برای فراهم کردن شرایط در جهت آموزش اصولی در فضای امن عزم خود را جزم کرده ایم.
 
امروز در پیشاور پاکستان بزرگداشت اولین سالگرد شهدای مدرسه نظامی پیشاور با حضور «نواز شریف» نخست وزیر، «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش، «چودهری نثار علی» وزیر کشور «خواجه آصف» وزیر دفاع، «اسحاق دار» وزیر خزانه داری پاکستان و سایر مقامات دولتی و نظامی بلندپایه این کشور برگزار شد.
 
لازم به ذکر است در حمله طالبان به مدرسه نظامی در پیشاور پاکستان در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ تعداد زیادی از دانش آموزان معصوم و بی گناه به خاک و خون کشیده شدند، در این مدرسه حدود ۱۱۰۰ دانش آموز و معلم وجود داشت که ۱۴۵نفر از آنها کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسماعیل
Germany
منتظر ادای احترام آقای بان کی مون که بی عرضه ترین دبیر کلی است که سازمان ملل تا کنون به خود دیده‌است، نسبت به شهدای نیجریه هم هستیم.