يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

حمایت اوقاف از طرح های دانش بنیان

پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 461683
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد وقف‎های جدید در عرصه های مختلف علوم نوین و تحقیقات از حمایت این سازمان از طرح‎های علمی، پژوهشی و دانش‎بنیان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل ازتسنیم، حسن ربیعی مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان دبیرستان فرزانگان تهران به مناسبت هفته پژوهش، با اشاره به حمایت سازمان اوقاف و آمادگی این سازمان برای هدایت خیرین و نیکوکاران در ایجاد وقف های مرتبط با فعالیت های دانش بنیان و توسعه فعالیت‎های علمی و فناوری در کشور گفت: یکی از عرصه‎های وقف که توسط مقام معظم رهبری به آن تاکید شده، ایجاد وقف‎های جدید برای علوم نوین از جمله تحقیقات، پژوهش و فناوری‎های روز است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این سازمان در چند سال اخیر یکی از اولویت های خود را حمایت از موضوعات دانش‎بنیان و پروژه‎های مرتبط با پیشرفت کشور ، قرار داده است.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف با رویکرد تشویق مردم و واقفین به وقف‎های مرتبط با علوم و تحقیقات، بدنبال وقف‎های جدید است تا بتواند از دانشمندان، اندیشمندان و پژوهشگران علمی کشور حمایت و منابع مالی پایدار برای علم ، فناوری و تکنولوزی در کشور ایجاد کند.

ربیعی گفت: تلاش سازمان اوقاف این است که با ایجاد موقوفاتی مرتبط با علوم و فناوری ، منابع علمی پایداری را برای علم، تکنولوژی و فناوری در کشور با مشارکت واقفین ایجاد کند که صرفا در تولید علم و فناوری و کارهای پژوهشی به منابع دولتی متکی نباشیم.

براساس این گزارش، در این نمایشگاه به همت دانش آموزان طرح های پژوهشی بسیاری به نمایش درآمده است و برخی از آنها دارای مقام در جشنواره خوارزمی و یا ثبت اختراع شده اند.

براساس این گزارش، برای توسعه و یا شرکت در رقابت های بین المللی و داخلی و همچنین تکمیل طرح ها نیازمند حمایت های مالی هستند.

ربیعی در پایان این مراسم از مدیران و دست اندرکاران مرکز آموزشی فرزانگان تقدیر و تشکر نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *