يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

نخستین تور مجازی گردشگری در الکامپ

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 461645
نخستین سامانه تور مجازی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برای نمایش ۳۶۰ درجه و ۳ بعدی مراکز ثبت جهانی شده در نمایشگاه الکامپ معرفی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در سالن دولت الکترونیکی نمایشگاه الکامپ بیست‌و یکم، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از جمله سازمان‌هایی است که جنس خدمات آن برای عموم ملموس‌تر است.

در نمایشگاه امسال این سازمان در کنار معرفی چندین خدمت الکترونیکی از جمله سامانه بلیت الکترونیکی، سامانه نظارت بر اماکن اقامتی و سامانه گردشگری مجازی، برای نخستین بار سامانه تور مجازی را نیز معرفی کرده است.

صادق مردانی معاون فاوا مرکز فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره این سامانه توضیح می‌دهد: در سامانه تور مجازی به آدرس vtour.ichto.ir مراکز ثبت جهانی شده با استفاده از تصویربرداری پاناروما به صورت ۳۶۰ درجه و ۳ بعدی به مخاطب نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند با ابزار موس یا ابزار صفحه لمسی در صفحه حرکت کند به طوری که احساس حضور در آن مکان بازسازی می‌شود.

وی گفت: در فاز نخست، ۱۸‌‌ مرکز که به ثبت جهانی رسیده‌اند در این سامانه قرار داده شده‌اند که در حال حاضر سامانه به بازدیدکنندگان نمایشگاه در الکامپ معرفی می‌شود و تا پایان هفته برای استفاده عموم روی پورتال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *