کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی:

دولت مانند حادثه‌فرانسه به‌کشتارنیجریه واکنش‌نشان دهد/ لزوم پیگیری از نهادهای مدعی حقوق بشر

24 آذر 1394 ساعت 14:06

دانشجویان انقلابی از دولت جمهوری اسلامی انتظار دارند همچونانی که برای حوادث تروریستی فرانسه بلافاصله اکثرالعمل نشان دادند،در این قضیه نیز ضمن موضوع گیری درست و متناسب تدبیری اندیشیده و از همه ی نهاد های بین المللی مدعی و حامی حقوق بشر، خواستار احقاق حقوق ملت مظلوم و مسلمان نیجریه باشند.


به گزارش جهان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور در خصوص وقایع نیجریه و کشتار شیعیان در این کشور بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:


بسم الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا»( الإسراء، ۳۳ )
و خونى را كه خدا محترم شمرده مريزيد، مگر آنكه كشتن او حق باشد، و كسى كه بى‏گناهى را بكشد ما براى ولى او سلطنت و قدرت قانونى قرار داده‏ايم (قصاص، دیه) پس نبايد كسى در خونريزى از حد تجاوز كند كه كشته بى‏گناه به وسيله قانون يارى شده.

در برهه ای که حق و باطل ، روشن و آشکار ، رو در روی یکدیگر صف کشیده اند ، هر روز که می گذرد ، شاهد آنیم که نوای مظلومیت ملتی دیگر ، از گوشه ای از دنیا بر میخیزد و این در حالیست که همه ی سازمان های بین المللیِ به اصطلاح حامی حقوق بشر در سکوتی مضحک و غیر قابل چشم پوشی به سر می برند .

سازمان هایی که چندی پیش در ماجرای تروریستی پاریس تمامی رسانه های گروهی و اجتماعی و خبری دنیا را به خط کرده بودند ، چطور می شود که در برابر جنایت های تروریستی در منطقه در بایکوت خبری به سر می برند؟ و حتی از بیانیه ای نیز در دفاع از ملل مظلوم و مورد تجاوز ، دریغ میکنند اکثر اوقات.

به راستی که به جای حقوق بشر ، حقوق نژادی بسیار بیشتر برای آن ها اهمیت دارد و از هر وسیله ای برای سرکوبی دین اسلام استفاده میکنند و از اظهار آن نیز ابایی ندارند.

مسلمانان و به ویژه شیعیان صلح طلب نیجریه هر ساله درایام و مناسبات مذهبی خود مورد تجاوز و نسل کشی قرار میگیرند.
جمعیت شیعیان نیجریه که به رهبری شیخ زکزاکی قریب به ۳۷ سال است با تبلیغ اسلام ناب و با الهام از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ، رشد چشمگیری در جلب گرایش مردم از اقشار مختلف به دین اسلام و مذهب تشیع کرده است ، این روزها با بهانه های واهی مورد تجاوز و تعرض حکومت فریب خورده ی نیجریه قرار گرفته و این کشور که پرجمعیت ترین شیعیان آفریقا را در خود جای داده است ، به تبعیت از شیطان بزرگ ، پا جا پای حکومت سعودی می گذارد و با مسلمان کشی و بازداشت رهبر شیعیان ، این خیال خام را در سر میپروراند که مانع الهام بخشی اسلام عزیز شود.

صهیونیسم جهانی که همواره با ایجاد فرقه ها و گروه های تروریستی ، تکفیری و تفرقه افکن در منطقه به دنبال ایجاد شکاف و از بین بردن نفوذ اسلام در قلوب ملل منطقه بوده و هست ، سال هاست که با تجهیز بوکوحرام و گروه های دیگر اهداف شوم خود را پیگیری می کند.

در عصری نفس می کشیم که هوای آن آلوده به شعله های مسلمان کشی و اسلام ستیزی ست و این نیز تبدیل به ایدئولوژی گشته است.
آن دسته از افرادی که در وقایع تروریستی به وقوع پیوسته در غرب ، سینه چاکی می کنند ، و سنگ حقوق بشر را به سینه می زدند ، آیا وقت آن نرسیده که به دور از حب و بغض های شخصی و اهداف حزبی ، بشر را با معیار « اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَاللهِ اَتقاکُم» ببینند و از مظلومین عالم فارغ از هرگونه از رنگ پوست و نژاد و دین دفاع کنند؟؟

دانشجویان انقلابی از دولت جمهوری اسلامی انتظار دارند همچونانی که برای حوادث تروریستی فرانسه بلافاصله اکثرالعمل نشان دادند، در این قضیه نیز ضمن موضوع گیری درست و متناسب با این اقدام وحشیانه اتفاق افتاده در نیجریه و پاکستان تدبیری اندیشیده و با تاسّی از فرموده های امام عظیم الشان و منویات رهبر انقلاب ، از همه ی نهاد های بین المللی مدعی و حامی حقوق بشر، خواستار احقاق حقوق ملت مظلوم و مسلمان نیجریه باشند.

امید است این موضوع نیز مانند قضیه منا و موضوعاتی از این دست به فراموشی سپرده نشود.

والعاقبه للمتقین
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور
۲۴/۹/۹۴


کد مطلب: 461475

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/461475/دولت-مانند-حادثه-فرانسه-به-کشتارنیجریه-واکنش-نشان-دهد-لزوم-پیگیری-نهادهای-مدعی-حقوق-بشر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com