سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۷
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی:

دولت مانند حادثه‌فرانسه به‌کشتارنیجریه واکنش‌نشان دهد/ لزوم پیگیری از نهادهای مدعی حقوق بشر

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 461475
دانشجویان انقلابی از دولت جمهوری اسلامی انتظار دارند همچونانی که برای حوادث تروریستی فرانسه بلافاصله اکثرالعمل نشان دادند،در این قضیه نیز ضمن موضوع گیری درست و متناسب تدبیری اندیشیده و از همه ی نهاد های بین المللی مدعی و حامی حقوق بشر، خواستار احقاق حقوق ملت مظلوم و مسلمان نیجریه باشند.
دولت مانند حادثه‌فرانسه به‌کشتارنیجریه واکنش‌نشان دهد/ لزوم پیگیری از نهادهای مدعی حقوق بشر
به گزارش جهان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور در خصوص وقایع نیجریه و کشتار شیعیان در این کشور بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:


بسم الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا»( الإسراء، ۳۳ )
و خونى را كه خدا محترم شمرده مريزيد، مگر آنكه كشتن او حق باشد، و كسى كه بى‏گناهى را بكشد ما براى ولى او سلطنت و قدرت قانونى قرار داده‏ايم (قصاص، دیه) پس نبايد كسى در خونريزى از حد تجاوز كند كه كشته بى‏گناه به وسيله قانون يارى شده.

در برهه ای که حق و باطل ، روشن و آشکار ، رو در روی یکدیگر صف کشیده اند ، هر روز که می گذرد ، شاهد آنیم که نوای مظلومیت ملتی دیگر ، از گوشه ای از دنیا بر میخیزد و این در حالیست که همه ی سازمان های بین المللیِ به اصطلاح حامی حقوق بشر در سکوتی مضحک و غیر قابل چشم پوشی به سر می برند .

سازمان هایی که چندی پیش در ماجرای تروریستی پاریس تمامی رسانه های گروهی و اجتماعی و خبری دنیا را به خط کرده بودند ، چطور می شود که در برابر جنایت های تروریستی در منطقه در بایکوت خبری به سر می برند؟ و حتی از بیانیه ای نیز در دفاع از ملل مظلوم و مورد تجاوز ، دریغ میکنند اکثر اوقات.

به راستی که به جای حقوق بشر ، حقوق نژادی بسیار بیشتر برای آن ها اهمیت دارد و از هر وسیله ای برای سرکوبی دین اسلام استفاده میکنند و از اظهار آن نیز ابایی ندارند.

مسلمانان و به ویژه شیعیان صلح طلب نیجریه هر ساله درایام و مناسبات مذهبی خود مورد تجاوز و نسل کشی قرار میگیرند.
جمعیت شیعیان نیجریه که به رهبری شیخ زکزاکی قریب به ۳۷ سال است با تبلیغ اسلام ناب و با الهام از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ، رشد چشمگیری در جلب گرایش مردم از اقشار مختلف به دین اسلام و مذهب تشیع کرده است ، این روزها با بهانه های واهی مورد تجاوز و تعرض حکومت فریب خورده ی نیجریه قرار گرفته و این کشور که پرجمعیت ترین شیعیان آفریقا را در خود جای داده است ، به تبعیت از شیطان بزرگ ، پا جا پای حکومت سعودی می گذارد و با مسلمان کشی و بازداشت رهبر شیعیان ، این خیال خام را در سر میپروراند که مانع الهام بخشی اسلام عزیز شود.

صهیونیسم جهانی که همواره با ایجاد فرقه ها و گروه های تروریستی ، تکفیری و تفرقه افکن در منطقه به دنبال ایجاد شکاف و از بین بردن نفوذ اسلام در قلوب ملل منطقه بوده و هست ، سال هاست که با تجهیز بوکوحرام و گروه های دیگر اهداف شوم خود را پیگیری می کند.

در عصری نفس می کشیم که هوای آن آلوده به شعله های مسلمان کشی و اسلام ستیزی ست و این نیز تبدیل به ایدئولوژی گشته است.
آن دسته از افرادی که در وقایع تروریستی به وقوع پیوسته در غرب ، سینه چاکی می کنند ، و سنگ حقوق بشر را به سینه می زدند ، آیا وقت آن نرسیده که به دور از حب و بغض های شخصی و اهداف حزبی ، بشر را با معیار « اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَاللهِ اَتقاکُم» ببینند و از مظلومین عالم فارغ از هرگونه از رنگ پوست و نژاد و دین دفاع کنند؟؟

دانشجویان انقلابی از دولت جمهوری اسلامی انتظار دارند همچونانی که برای حوادث تروریستی فرانسه بلافاصله اکثرالعمل نشان دادند، در این قضیه نیز ضمن موضوع گیری درست و متناسب با این اقدام وحشیانه اتفاق افتاده در نیجریه و پاکستان تدبیری اندیشیده و با تاسّی از فرموده های امام عظیم الشان و منویات رهبر انقلاب ، از همه ی نهاد های بین المللی مدعی و حامی حقوق بشر، خواستار احقاق حقوق ملت مظلوم و مسلمان نیجریه باشند.

امید است این موضوع نیز مانند قضیه منا و موضوعاتی از این دست به فراموشی سپرده نشود.

والعاقبه للمتقین
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور
۲۴/۹/۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلتون خوشه دولت ما ک...هیچ عکس العملی نشون نمیده ...فقط رهبری یه کاری کنه...حاج قاسم ،ولادمیر برین کمکش...شاگرد اما خمینی بود و 10 میلیون نفر رو شیعه کرده....
Iran, Islamic Republic of
دولت بره با اردوغان مذاکره کنه رو صندلی متصدی آسانسور...
Iran, Islamic Republic of
دولت مثه منا عمل نکنه صلوات!
دولت در حد اهمیتی که به حمله اسراییل به غزه میداد ظرف 9 ماه حمله عربستان به یمن واکنش نشون داد ؟!!! البته منظورم صرف دولت روحانی نیست هر دولت دیگه ای هم بود همین بود این ماجرای نیجریه هم روش عرضه حمایت از شیعیان در ما نیست اسممونم گذاشتیم شیعه
آنهایی که رفتند مقابل سفارت فرانسه شمع روشن کردند.... آنهم برای مسیحیان...
شیعیان و عزاداران حسینی ده برابر بیشتر کشته شدند... چرا شمعی روشن نشد... هنرمندانی که ادعا می کنند حساس هستند پس کجا تشریف دارند؟
محمدرضا مهدوی فر /مستندساز
United Kingdom
به شماچه ربطی دارد? درهیچ کجای دنیایک تشکل دانشجویی درکاردولت فضولی نمی کند ۰
در هیچ کجای دنیا دولت ها اجازه نمی دهند و واکنش را از خودشان شروع میکننند، وقتی آبی از این ها بخار نمیشود مردم و تشکل ها هم وارد میشوند، برای فرانسه سر و کله میشکنند برای پیام تسلیت و هزارتا کار دیگه اما دریغ از یه کار مفید برای این همه بندگان خدا که شهید شدند.
اگر کمی انسانیت داشتی از این کار استقبال میکردی، حتما که نباید برای خودمان این اتفاقات بیفتد تا سختی اش را درک کنیم.