شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

۱۰ نفر از جان‌باختگان منا همچنان بلاتکلیف

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب: 461095
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیکر ۱۰ نفر از جان‌باختگان منا همچنان مفقود و هنوز شناسایی نشده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سعید اوحدی بعد از ظهر امروز در سفر به خراسان شمالی در دیدار با نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قرار است انجام آزمایش‌های «دی.ان.ای» در کشور عربستان و با حضور خانواده‌های این جان‌باختگان انجام شود.
 
اوحدی تصریح کرد: خانواده‌های این جان‌باختگان برای انجام این آزمایش‌ها به‌صورت رایگان به عربستان اعزام می‌شوند.
 
وی گفت: کشور عربستان یک هزار و 500 نفر از جان‌باختگان حادثه منا را بدون اجازه، دفن کرده است که حدود 60 نفر از این زائران، ایرانی هستند البته سعودی‌ها، قسمتی از ناخن و موی دفن شدگان را برداشته و در آزمایشگاه نگهداری کرده‌اند که قرار است برای شناسایی و تطابق، در آزمایش‌ها مورداستفاده قرار گیرد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: کشور عربستان مکلف شده است در صورت درخواست خانواده‌های ایرانی مبنی بر بازگرداندن پیکر حجاج جان‌باخته، پیکر آنان را تحول دهد.
 
اوحدی افزود: البته بسیاری از مراجع تقلید نبش قبر را نهی کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بیان داشته‌اند که ارجح است پیکر حجاج در خاک عربستان بماند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: ایران به طور جدی پیگیر است تا پیکر مفقودشده 10 نفر از حجاج شناسایی شود و خانواده‌ها از نگرانی خارج شوند.
 
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست، حادثه منا را ظلم عظیم و بزرگ به حجاج عنوان کرد و گفت: تعریف سعودی‌ها از اسلام، خاص است و هنوز ما را مشرک می‌دانند و سجده به مهر و خاک کربلا را محکوم‌به شرکت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ع
مسوولین حج باید خجالت بکشند هنوز کینه ال سعود فروکش نکرده باز این مسوولین ما چند ماهی منافعشان عقب افتاده دل تنگ منافع شخصی شان شدند نقشه می کشند زود طعمه به گرگهای ال سعود بفرستند این شرم آوره خجالت خوب چیزیه در ایران بچه دو ساله هم می فهمد که مسوولین ما برای شان شرف آبرو و جان ملت اهمیت ندارد چون منافع شخصی عده ای به تاخیر افتاده یه خورده فکر کنید گناه دارد هنوز ملت ما داغدار است شرم کنید مگر حادثه جده و منا حالا حالاها فراموش میشه ?!!? پس عجله نکنید