شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

استقبال گرم از زوار پیاده کربلا در مشهد

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 461059
اعضای کاروان پیاده مشهد ـ کربلا (کاروان پیاده انصارالحسین) بعد از 72 روز پیاده روی در میان استقبال گرم مردم پایتخت معنوی ایران وارد مشهد شدند.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) مشهد، در این مراسم معنوی جمعی از مسئولان مشهد از جمله شهردار مشهد و تعدادی از مدیران شهرداری، جمعی از خانواده‌های معظم شهداء، طلاب و روحانیون، خانواده‌های اعضای کاروان و جمعی از اعضای هیئت‌‌های مذهبی مشهد مقدس حضور داشتند.
 
مسئول کاروان پیاده انصارالحسین (ع) در حاشیه مراسم استقبال از اعضای این کاروان گفت: این کاروان حرکت معنوی خود را 27 شهریور ماه امسال برای پانزدهمین سال متوالی با هدف زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین (ع)، و تبیین قیام سید الشهدا از مشهد مقدس و از جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) شروع کرد و بعد از طی 2 هزار و 600 کیلومتر با پای پیاده از مشهد به کربلای معلی رسید.
 
محمد رجبی افزود: این کاروان 55 روز در خاک ایران و مابقی را در خاک عراق پیاده طی کرد و از مرز شلمچه وارد عراق شد و از آنجا به زیارت حرم حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، در کربلای معلی و سپس به نجف و کاظمین مشرف شدند و بعد از آن با وسیله نقلیه قطار و اتوبوس به مشهد مقدس بازگشتند.
 
وی گفت: تعداد اعضای این کاروان 65 نفر است و کوچکترین عضو کاروان نوجوان 14 ساله و مسن‌ترین عضو نیز پیرمرد 65 ساله است.
 
رجبی در ادامه به حضور یک پیرمرد نابینا در این کاروان خبر داد و افزود: این پیرمرد روشندل مسافت طولانی مشهد به کربلای معلی را با پای پیاده برای چهارمین سال متوالی همراه این کاروان طی کرده است.
 
وی گفت: این کاروان در مسیر خود در شهرها و روستاهای مختلف مورد استقبال گرم مردم و مسئولان قرار می گرفت و در هر شهر یکی از از برنامه های ثابت این کاروان حضور در گلزار شهدا و ادای دین به مقام شامخ شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی بود.
 
به گفته وی، مهم‌ترین هدف این کاروان نشر و گسترش مفاهیم ناب شیعه و تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) و زنده نگهداشتن یاد و خاطره جانفشانی‌های حضرت سیدالهشداء و یاران با وفای آن حضرت است.
 
رجبی خاطرنشان کرد: این کاروان همه ساله از سوی مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، واقع در شهرک شهید رجایی مشهد به کربلای معلی اعزام می‌شود و تمامی هزینه‌های مرتبط با این سفر معنوی از سوی اعضای کاروان پرداخت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *