يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

سالک: اصولگرایی تعریف مشخص دارد اما اصلاح طلبی چطور؟

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 460808
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان وضعیت منظمی ندارند، گفت: جریان اصلاح‌طلبی به واسطه اصولگرایان می‌خواهد، هویت فوت شده خود را به دست آورد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سابقه هویت اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به زمانی برمی‌گردد که موضوع چپ و راست را مطرح کردند و عده‌ای را راست می‌خوانند و عده‌ای دیگر را چپ.

وی افزود: در این میان افرادی با عنوان‌های راست و چپ تندرو و میانه‌رو تقسیم‌بندی شدند و این گونه بود که در گذشته، احزاب به دسته‌های مختلف تقسیم شده و پس از مدتی تبدیل به اصلاح‌طلب و اصولگرا شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از چندی، اصولگرایی را با ۸ محور اصلی معرفی کردند و فرمودند اصولگرا کسی است که دنبال این چند محور باشد.

سالک در ادامه سخنان خود یادآور شد: به دنبال آن این حرکت ساماندهی پیدا کرد و اصلاح‌طلبان هم حرکت خود را انجام دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان وضعیت منظمی ندارند، عنوان کرد: جریان اصلاح‌طلبی در شرایط نامطلوبی قرار دارد و آنها تلاش می‌کنند که موقعیت از دست رفته خود را به دست آورند لذا به هر وسیله‌ای متوسل شدند تا بتوانند به واسطه افرادی چون آقایان ناطق نوری و لاریجانی موقعیت و هویت فوت شده خود را به دست آ‌ورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *