شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اعتصاب غذای یک فعال سعودی در زندان

جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 460684
یک فعال سعودی که در زندان این کشور به سر می‌برد، بعد از انتقال به یک سلول انفرادی جدید اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، «انصاف حیدر» همسر «رائف بدوی» فعال عربستانی که در بند زندانهای این کشور به سر می‌برد، گفت که همسرش از سه‌شنبه گذشته بعد از انتقال به یک سلول انفرادی جدید اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.

همسر این فعال سعودی که همراه با سه فرزند خود به کانادا پناهنده شده است، این خبر را ابتدا از طریق توئیتر اعلام و سپس آن را در تماسی تلفنی تأیید کرد.

رائف البدوی که در تأسیس وب‌سایت‌های لیبرال در کشور عربستان مشارکت کرده است، در ماه ژوئن ۲۰۱۲ به‌اتهام تأسیس سایت اینترنتی با عنوان "تفکر لیبرالیسم" و به‌گفته رژیم سعودی "اهانت به اسلام" بازداشت شده است.

دادگاه استیناف ریاض در نوامبر سال گذشته میلادی علیه رائف بدوی حکمی مبنی بر ۱۰ سال زندان و هزار ضربه شلاق صادر کرده است.

کارشناسان حقوقی سازمان ملل از این مجازات سنگین علیه فعال عربستانی ابراز نگرانی کرده و برخی از کشورها نیز آن را قرون وسطایی خوانده‌اند.

نقض حقوق بشر و سرکوب آزادی‌های اساسی و صدور مجازاتهای سنگین علیه فعالان سیاسی و اجتماعی از قبیل اعدام و حبس ابد و شلاقهای زیاد از جمله ویژگی‌های عربستان سعودی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *