دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
امیرعبداللهیان مطرح کرد؛

رویکرد نظامی در بحران یمن خطاست

جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب: 460637
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در رایزنی تلفنی با معاون وزیر خارجه ایران از نقش تهران در کمک به حل سیاسی بحران یمن تقدیر کرد و خواستار کمک بیشتر همه طرف‌ها برای حصول نتایج گفت‌وگوهای یمنی - یمنی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در آستانه برگزاری نشست ژنو در موضوع یمن حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان و اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تلفنی رایزنی کردند.
 
نماینده دبیرکل نسبت به برقراری آتش بس و شروع گفت‌وگوهای ژنو ابراز خوشبینی کرد.
 
وی با تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل سیاسی بحران یمن، خواستار کمک بیشتر همه طرف‌ها برای حصول نتایج گفت‌وگوها شد.
 
امیرعبداللهیان نیز با تشکر از نقش نماینده دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که تهران از ابتدای بحران، رویکرد نظامی را خطا دانسته و همواره بر راهکار سیاسی تاکید کرده است.
 
معاون وزیر خارجه افزود: تهران به تلاش خود برای ترغیب گفت‌وگوهای واقعی و موثر یمنی - یمنی ادامه خواهد داد.
 
امیرعبداللهیان توقف حملات علیه یمن را همزمان با شروع گفت‌وگوهای هفته آینده در ژنو مثبت خواند و بر ضرورت توقف کامل حملات و شکستن محاصره انسانی تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *