کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سه ویژگی بارز پیامبر اسلام (ص)

18 آذر 1394 ساعت 11:52

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) خدامحوری، نرمخویی و مجاهدت را سه ویژگی بارز ایشان عنوان کرد.


به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: وقوع این دو مصیبت عظمی در ۲۸ صفر جهان اسلام را غرق در اندوه و ماتم کرد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: ایشان دارای ویژگی‌های ممتاز و برجسته‌ای هستند و از جانب ذات ربوبی به ‌عنوان اشرف مخلوقات عالم و اخرین نبی و حجت خدا تعیین و انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: خداوند متعال با نزول قرآن کریم بر سینه این شخصیت الهی وظایف و حدودی که باعث رستگاری و باعث ذلت و خواری انسان می شوند را توسط این پیامبر عظیم الشان به گوش جهانیان رسانید.

وی با اشاره به نرم‌خویی و خلق و خوی پیامبر (ص) تصریح کرد: آن حضرت با رفتاری لین، نرم‌خو و مهربان توانست در شبه جزیره عربستان، انسان های جاهل و مشرک را هدایت کند و این ویژگی برجسته پیامبر اسلام (ص) باعث جذب روزافزون افراد به ایشان بود.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود:‌ یکی دیگر از ویژگی‌های آن حضرت (ص) بعد عبادی و معنوی آن شخصیت الهی بود که در اوج عبودیت و بندگی بودند چه قبل از اسلام و چه بعد از مبعوث شدن به رسالت در همه حال خود را به خدا وابسته می دانستند.

وی ادامه داد: صبر، استقامت و بردباری در مقابل ناملایمت‌ها و نامهربانی‌ها یکی دیگر از رموز موفقیت آن پیامبر عظیم الشان (ص) بود.

ایشان تاکید کردند:‌ پیامبر اکرم (ص) با بهره‌گیری از روحیه خدامحوری و مجاهدت در راه خداوند به ایستادگی و جهاد در مقابل مشرکان پرداخت و با نهراسیدن از ابهت آنها، فقط متوجه قدرت ذات ربوبی بود.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: مدیریت و روش‌های نوین و جذابی که پیامبر اسلام داشتند توانست ایشان را در رسیدن به هدف خویش کمک کند.


کد مطلب: 460380

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/460380/سه-ویژگی-بارز-پیامبر-اسلام-ص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com