جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

سه ویژگی بارز پیامبر اسلام (ص)

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 460380
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) خدامحوری، نرمخویی و مجاهدت را سه ویژگی بارز ایشان عنوان کرد.
سه ویژگی بارز پیامبر اسلام (ص)
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: وقوع این دو مصیبت عظمی در ۲۸ صفر جهان اسلام را غرق در اندوه و ماتم کرد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: ایشان دارای ویژگی‌های ممتاز و برجسته‌ای هستند و از جانب ذات ربوبی به ‌عنوان اشرف مخلوقات عالم و اخرین نبی و حجت خدا تعیین و انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: خداوند متعال با نزول قرآن کریم بر سینه این شخصیت الهی وظایف و حدودی که باعث رستگاری و باعث ذلت و خواری انسان می شوند را توسط این پیامبر عظیم الشان به گوش جهانیان رسانید.

وی با اشاره به نرم‌خویی و خلق و خوی پیامبر (ص) تصریح کرد: آن حضرت با رفتاری لین، نرم‌خو و مهربان توانست در شبه جزیره عربستان، انسان های جاهل و مشرک را هدایت کند و این ویژگی برجسته پیامبر اسلام (ص) باعث جذب روزافزون افراد به ایشان بود.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود:‌ یکی دیگر از ویژگی‌های آن حضرت (ص) بعد عبادی و معنوی آن شخصیت الهی بود که در اوج عبودیت و بندگی بودند چه قبل از اسلام و چه بعد از مبعوث شدن به رسالت در همه حال خود را به خدا وابسته می دانستند.

وی ادامه داد: صبر، استقامت و بردباری در مقابل ناملایمت‌ها و نامهربانی‌ها یکی دیگر از رموز موفقیت آن پیامبر عظیم الشان (ص) بود.

ایشان تاکید کردند:‌ پیامبر اکرم (ص) با بهره‌گیری از روحیه خدامحوری و مجاهدت در راه خداوند به ایستادگی و جهاد در مقابل مشرکان پرداخت و با نهراسیدن از ابهت آنها، فقط متوجه قدرت ذات ربوبی بود.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: مدیریت و روش‌های نوین و جذابی که پیامبر اسلام داشتند توانست ایشان را در رسیدن به هدف خویش کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *